Ulgi podatkowe dotycza tak samo Polakow jak i obcokrakowcow i nie ma
tu roznicy. Natomiast na pewno jest roznica w mozliwosciach
kapitalowych. Niewykluczone ze obcokrajowcy moga zaplacic wiecej.
Jest to normalne i nie ma sie czemu dziwic. Zaskakujace jest dla mnie
natomiast to ze Ci nieliczni, ktorzy dorobili sie niezlego kapitalu
bez srodkow zagranicznych bardzo zadko zainteresowani sa umacnianiem
wlasnych firm, a przez spoleczenstwo uwazani sa czesto za zlodziei.

reg.
Piotr

> From: "Piotr Mojski" <[EMAIL PROTECTED]>

> (...)
>
> Oto mala probka nauki gospodarowania wlasnym krajem wyglada. Otoz
> zakladajacy w Polsce interes nie-Polak, dostaje 3-letnie wakacje
podatkowe,
> tzn ze przez ten okres nie placi podatkow, co stawia go to w pozycji
> uprzywilejowanej wobec jego polskich konkurentow. Na ogol trzy lata
> wystarczaja, zeby wyciac tych polskich konkurentow, przynajmniej na
gruncie
> lokalnym - jezeli nie co do nogi, to napewno przynajmniej
zdziesiatkowac. Do
> tego dochodzi masowa wyprzeadaz majtku narodowego, nie majaca
precedensu
> nigdzie na swiecie (poza Czechami i Wegrami). Efekt jest taki, ze w
ciagu
> ostatnich dziesieciu lat przeszlo w rece ocokrajowcow ok 65 procent
> przemyslu, 75 bankow, 80 prasy (w tym w rece niemieckie niemal cala
prasa
> lokalna na Warmi, Pomorzu i na Slasku), ogromna wiekszosc
ubezpieczen i
> funduszy emerytalnych. Za kilka lat Polacy nie beda niczym wiecej,
niz tania
> sila robocza we wlasnym domu.
>
> Wszystko to nazywa sie "cudem Balcerowicza" i poki co amok jeszcze
trwa, z
> tym ze srebra w domu juz sie definitywnie skonczyly.
>
> Pozdrawiam
>
> Irek Karaskiewicz

Piotr Mojski
Föhrliweg 17