Adevarul a inceput (nu stiu daca acum sau mai demult) un fel de "serial" despre
primarii "semnificativi" unei parti din istoria oraselor din Romania.

http://adevarul.ro/cultura/istorie/primari-legenda-johann-sachs-von-harteneck-edilul-decapitat-sibiului-1_511e102f344a78211841c1e2/index.html

Trecand peste parti amuzante sau exprimari stupide (gen "aproape 81 de primari"
- ce-o fi insemnand asta? 80,3? 80,45? >:)) unele "lectii" poate ar trebui
urmarite!

Mie mi-a atras atentia (deocamdata, pana nu trec si la primarii comunisti - la
mine, d.ex., o parte din oras a fost "infectata" rau de unul din acestia) unul
dintre primarii Galatiului.

http://adevarul.ro/locale/galati/al-saseleaprimar-mai-vrednic-istoria-galatiului-fost-print-1_511eb4ef00f5182b85672cd8/index.html#

Daca nu aveti rabdare sa cititi tot articolul, cititi ultimul paragraf - e, sa
zicem, definitoriu pentru ce se intampla dupa 1990 in tzara asta... >:)

Foarte interesanta, in contextul in care romanilor li se cer mereu taxe si
impozite tot mai multe si mai mari, mi se pare afirmatia unui fost primar al
orasului Calarasi: ""Nu înteleg ca oamenii de la mahalale sa plateasca luxul
celor de la centru de a avea strazi, trotuare, lumina si apa. Vom cere tuturor
sarcini egale, în schimb le vom asigura o dreapta repartizare a foloaselor
civilizatiei"."

Daca am avea ceva spirit civic, poate am fi in stare sa le aratam, cat mai
multi, obrazul, primarilor din orasele noastre! Cred ca stiti cu totii, d.ex.,
ca in Marea Noastra "Capitala Europeana", la nici 5 km de centrul orasului,
exista strazi intregi fara canalizare!!!

Bine... ma rog... drept "plata", primarul din Calarasi a fost trimis in lagar
de comunisti si i-a fost confiscata casa - ce sa zic? cam ACEIASI cocalari care
si ACUM i-ar trimite in lagar pe cei care s-ar dedica cu ADEVARAT orasului