Sanak Anwar Djambak nan dimuliakan Allah,
Baa lo "kemiskinan itu adalah relatif" seperti kecek sanak kalau Allah alah
jaleh-jaleh bafirman dalam QS: 9: 60 bahwa ado 8 mustahiq zakat dima 3 di
antaranyo adolah faqir, miskin, dan hamba sahaya/budak belian (kategori ke-5)
nan kasadonyo jaleh menunjuak kapado miskin harta, bukan "miskin uang, miskin
anak, miskin ilmu, miskin iman, dll" gai doh.

Aa nan alah jaleh tasurek itu jan lah diputa-puta sasuai penafsiran awak nan
daif ko meski jo caro "reverse angle" saroman nan sanak lakukan (dari membahas
miskin ka lawannyo, kaya, sehingga muncul tafsiran soal kaya ilmu, kaya hati,
kaya anak, dll).

Surek tabuka Pak MN, sagalo tanggokan nan muncul kudian, juo alah jaleh, dalam
mancubo mengatasi dunsanak awak sadonyo di kampuang nan miskin harato (dan
terbelakang, kalau menambah jo keterangan Pak MN), bukan menunjuak ka dunsanak
nan "miskin anak, miskin sahabat, dll".

Bahwa satiok urang, apolai muslim, harus tolong menolong, tarutamo menolong nan
miskin, kan justru iko nan sadang dibahas di palanta, dari suduik pandang jo
pangalaman masing-masing. Ado nan masih trauma dek karano pangalaman bazakaik
sabalunnyo indak tacaliak hasilnyo (indak transparan pengelolaan), ado nan
langsung babuek dengan program Jawi Simmental seperti sanak Armen dkk nan
tujuannyo jaleh langsuang mambantu dunsanak awak di kampuang. Ado usulan baru
pulo dari sanak ZulTan dengan manggunoan perhitungan rasio Pareto. Kalau katigo
rumusan ko jalan (dari Pak MN, kawan-kawan LPM Marapalam, jo Rasio Pareto-nya
kanda ZT) bukankah hasilnyo akan bamanfaaik? Apolai kalau katigo formula ko
biso pulo diintegrasikan manjadi satu superprogram.

Ambo picayo saharuihnyo superprogram ko biso talahia dari sanak sapalanta nan
punyo latar belakang beragam profesi, kemampuan, pengalaman, dan jaringan
profesional masing-masing, sepanjang tiok pihak mau saling menghargai itikad
baik pihak lain.

Ambo picayo meski hanyo ada 1% kesamaan dari sanak palanta (yakni untuk
memajukan nagari) dan 99 % babedo (cara pandang, pilihan metode, dll), nan 1 %
tu bisa jadi modal gadang dek karano bisa menjadi 2 % kesamaan, 5 %, 10 % dst.

Wassalam,

Akmal Nasery Basral
Cibubur