From: Lies Suryadi <niadil...@yahoo.co.id>
Sender: rantaunet@googlegroups.com
Date: Sat, 4 Jun 2011 04:36:10
To: <rantaunet@googlegroups.com>
Subject: Re: [R@ntau-Net] RE: Haha... kan iyo juo kecek

Uda Zul,
Maaf, ambo panggia 'Uda', dek ndak tau kato sapoan apo nan lain lai nan cocok.

Catatan Da Zul di bawah menarik bagi Ambo. Mungkin saketek banyak dek Ambo suko
mempelajari linguistik. Fenomena babahaso urang Minang memang agak unik dan
kompleks. Kadang-kadang muncul gejala kacukan dan hiperkoreksi. Kalau dalam
komunikasi lisan, urang Minang cenderung babahaso Minang, malah kadang2 mamakai
dialek nagari masiang2, tergantung lawan bicara. Tapi ukatu manulih (misalnyo
manulih surek ka ibu di kampuang dari rantau atau sebaliknya) bahaso Indonesia
(dulu disabuik: Melayu) nan biaso dipakai.

Catatan Da Zul bahaso kalau lah berang bana memakai bahasa Inggris menarik juo
dek Ambo. Biasonyo kalau urang berang bana, justru bahaso ibu sendiri (mother
tongue) nan acok dipiliah. Kalau Ambo berang misalnyo, kalau bacaruik dalam
dialek Piaman sendiri, lapeh emosi salapeh2nyo rasonyo. Misalnyo: "Co kanciang
paja tu mah, lah ditolong inyo masuak karajo, banyak lo cik miyaknyo". Tapi
mungkin juo pilihan Da Zul tu dipengaruhi oleh latar sosial Da Zul dan keluarga
yang sudah menginternasional.

Nan menarik catatan dosen Unand ahli sosiolinguistik almarhum Prof. Dr. Khaidir
Anwar (urang Lintau; ayah Desi Anwar dan Dewi Fortuna Anwar). Dalam buku
baliau, Beberapa Aspek sosio-kultural masalah bahasa (Gadjah Mada University
Press, 1995), baliau manulih bahaso dalam komunikasi lisan antaro sesamo urang
Minang digunokan untuak mengakrabkan diri, dan bahasa Indonesia digunokan untuk
menjarakkan diri. Nan jaleh, perubahan2 dalam perilaku berbahasa urang Minang,
baiak di ranah maupun di rantau menarik untuk diamati dan diteliti.

Salam,
Suryadi