On Sat, Mar 23, 2024 at 12:09 AM Mihai Badici via RLUG <rlug@lists.lug.ro>
wrote:

> Tu o ții pe a ta și ai tras niște concluzii greșite.
>
> Eu builduiam o imagine locală - de exemplu porneam de la un build de
> nginx , îi aplicam ceva scripturi de customizare și obțineam o imagine
> locală, să zicem nginx-mihai.
>
> Pe aia încercam să o țin upgradată și toate containerele le derivam din
> ea. Până aici cred că ești de acord. În felul ăsta nici nu descărcam
> decât o dată, nu că ar mai conta.
>
> Într-adevăr nu îți trebuie systemd în container. Dar pe debian toate
> serviciile, inclusiv nginx depindeau de systemd. Deci dacă vrei să
> [...]
Vezi, aici m-ai pierdut. Pentru ca daca vrei nginx, folosesti nginx:latest
sau whatever. Care poate avea intern debian sau nu (default are, dar nu
prea conteaza), dar nu depinde in nici un fel de systemd (daca imi arati
unde scrie systemd la
https://github.com/nginxinc/docker-nginx/blob/1f227619c1f1baa0bed8bed844ea614437ff14fb/mainline/debian/Dockerfile
. il mananc).

Faptul ca o tot dai cu pachetele din Debian si dependinta lor de systemd
imi spune ca ai incercat sa pui full distro in container, si sigur-sigur
faci ceva foarte in raspar daca ajungi sa faci de-astea.

Aia cu "imaginea aia incercam sa o tin upgradata" e semn ca faceai ceva gen
golden image de VM, si efectiv la containere nu vrei sa faci asta decat in
anumite situatii foarte particulare. Daca vrei sa ai containere
maintainable, vrei sa tii un layer cat mai subtire de customizare pe
imagini facute de upstream (preferabil chiar de catre maintainerii
softurilor respective) si sa faci periodic rebuild cu acelasi scripturi ale
tale bazate pe latest security updates.

Si ma rog, treaba ta, faci ce vrei, dar nu veni sa bombani ca ale naibii
iphoanele astea noi, bati doua cuie cu ele si trebuie schimbate.

--
P.