Va multumesc pentru randurile dvs. incurajatoare. Recitind comentariile mele,
am remarcat erorile de redactare care desigur ca au poluat mesajul; totusi vad
ca s-a putut intelege cate ceva.

I. In privinta tinerilor care pleaca, interpretarea mea este diferita. Dupa 50
de ani de izolare si de citit carti interzise pe ascuns etc., etc. este foarte
bine ca frontierele sunt deschise, este foarte bine ca vrem sa cunoastem, sa ne
informam, sa invatam in universitati renumite s.a.m.d. Unii se stabilesc poate
definitiv (desi eu nu prea cred ca vor fi multi in cifre absolute), altii vor
efectua un fel de stagii pe termen scurt, mediu si lung. Oricum
castigul/folosul pentru tara noastra este foarte mare; orice s-ar spune cei mai
multi dintre noi, chiar bine intentionati, avem creierele spalate: avem
drepturi, democratie, legislatie etc., si furam si ne turnam unii pe altii ca
in comunism (mai nou in presa, TV ).

II. Pentru a continua in aceeasi ordine de idei , mi-as dori un management
strain aprofundat in cat mai multe domenii; sunt destul de preocupata da faptul
ca desi exista in bani destul capital romanesc, proprietarii lor nu se pricep
sa-i foloseasca decat tot in stil haiducesc (isi fura propriile firme etc.)
astfel ca nu se pune problema de dezvoltare/modernizare.

III. Ma reintorc la cei care pleaca in exterior si adaug faptul ca sunt
preocupata de faptul ca multi dintre ei pleaca probabil fara oferte, contracte,
burse etc. sau in orice caz au facut-o pana acum, muncesc orice/la negru, sunt
racolati de tot felul de "firme de resurse umane" de prin Rusia, Ucraina si
Moldova. Nu cred ca aceasta categorie ajuta in vreun fel la
dezvoltarea/modernizarea cresterea renumelui tarii noastre. Cinic vorbind,
sigur ca probabil mai trimit ceva bani pt cei de acasa, pentru copii lasati cu
cheia de gat (tot ca in comunism), dar castigul se rezuma la atat. Ce sa mai
vorbim despre "cetatenii europeni" originari din Romania la care se referea
domnul consul al Romaniei din Spania.