Buna seara si bine v-am gasit!  :)
Va multumesc pentru invitatie!

O povestioara pentru dumneavoastra

Morcov, ou sau boaba de cafea??

In mod cert.....Nu veti mai privi o ceasca de cafea la fel ca inainte
dupa ce veti citi aceasta poveste!!

O tanara s-a dus la mama ei spunindu-i de despre viata ei si despre
cat de greu ii este. Nu stia cum sa mearga mai departe si se hotarase
sa renunte. Era obosita de lupta si de zbateri. Parea ca de indata ce
o problema se rezolva, aparea alta.
Mama ei o lua la bucatarie, Umplu 3 vase cu apa si le puse pe fiecare
la foc mare. Curand apa a fiert. In primul vas a pus morcovi, in al
2-lea a pus oua si in al 3-lea a pus cafea. Le-a lasat la fiert, fara
sa spuna un cuvant, iar apoi, dupa vreo 20 minute a stins focul peste tot.
A scos afara morcovii si i-a pus intr-un bol. A scos ouale si le-a pus
intr-un bol. Apoi a pus si cafeaua intr-un bol. Intorcandu-se catre
fiica ei, a intrebat-o: "Spune-mi, ce vezi ?"
"Morcovi, oua si cafea!!" spuse ea. Mama ei a impins-o mai aproape,
rugand-o sa atinga morcovii. Ea i-a atins, observand ca sint moi.
Apoi, mama a rugat-o sa ia un ou si sa-l sparga. Dupa ce a inlaturat
coaja, ea observa oul fiert tare. In cele din urma, mama o ruga sa ia
o gura de cafea. Fiica zimbea, in timp ce gusta aroma bogata a
cafelei. Apoi, fiica intreba: "Ce inseamna asta, mama?"
Mama ii explica apoi ca fiecare din aceste obiecte a suportat aceeasi
adversitate, acelasi mediu ostil: apa fierbinte. Fiecare a reactionat
diferit. Morcovul a fost la inceput tare, dur si neinduplecat. Totusi,
in apa fierbinte el s-a inmuiat si a devenit slab.
Oul a fost fragil la inceput. Coaja lui subtire proteja lichidul
interior, dar, dupa ce a stat in apa fierbinte, interiorul sau s-a
intarit, desi la exterior nu s-a schimbat cu nimic...
Boabele de cafea au fost unice, remarcabile. Dupa ce au stat in apa
fierbinte, ele au schimbat apa.
"Cine esti tu ?" isi intreba ea fiica.
"Cind greutatile bat la usa ta, cum raspunzi ? Esti ca un morcov, ca
un ou sau ca o boaba de cafea ?"

Gindeste-te la urmatoarele:
Cine sint eu? Sint eu precum morcovul care pare tare, dar care
intilneste suferinta si adversitate devine moale si isi pierde puterea
si se inmoaie?
Sint precum oul care porneste cu o inima maleabila, dar care se
schimba la caldura???
Am fost un om deschis, cald, flexibil, dar dupa o moarte, dupa o
despartire, pierdere financiara sau dupa alte incercari, am devenit
dur, incapatinat, rece, aspru?
Arata exteriorul meu la fel, dar inauntru sint mai inversunat, mai
incapatinat, cu inima impietrita si rece?
Sau sint precum boabele de cafea ? Ele practic schimba apa fierbinte,
un mediu care aduce multa durere.
Cind apa fierbe, aceasta se parfumeaza si capata aroma unica a babelor
de cafea si ia si savoarea dorita.. Daca esti precum boabele de cafea,
atunci cind lucrurile merg cel mai rau, tu faci ca situatia sa se
schimbe in bine si la fel si cu cei din jurul tau. Asa ca,
gindeste-te: Cum faci fata adversitatilor si situatiilor la limita?

ESTI UN MORCOV, UN OU SAU UN BOB DE CAFEA??

(DaMaiDeparte)

Raspunde prin e-mail lui