Cateodata te intrebi ce nedrepte sunt unele lucruri sau poate ca Dumnezeu ii ia
pe unii sau pe unele cu calitati exceptionale dintr-o lume murdara si plina de
ura si invidie unde nu-si mai gasesc locul.In timp ce voci de exceptii ale
cantecului se sting si tac pentru totdeauna,alte otravuri ratate FEMINISTE
(unele de peste 50 de ani,deci de varsta Ancai Parghel) care respira aer
degeaba si din gura carora ies cantitati toxice de venin continua sa traiasca
si sa viruseze populatii intregi de oameni in special femei.

http://www.gandul.info/actualitatea/anca-parghel-a-pierdut-batalia-cu-boala-video-update.html?3927;3611538

Anca Parghel a pierdut bătălia cu boala - VIDEO - UPDATE

România a rămas fără o voce excepţională: Anca Parghel a murit în această
dimineaţă, la Spitalul Judeţean din Timişoara. Cancerul cu care se lupta de
ceva vreme (şi pe care a părea, acum câteva luni, că l-a învins) i-a curmat
viaţa, la doar 51 de ani.
Născută în 1957, la Câmpulung Moldovenesc, solista a absolvit Conservatorul din
Iaşi şi a devenit un reper al jazzului vocal din România. Până în 1989, a
predat canto, pian şi improvizaţie la Suceava, Chişinău, Bucureşti, în Belgia
(la Bruges şi Namur), în Germania, la Hanovra, Ravensburg, Leipzig şi München,
Oldenburg, în Austria şi Marea Britanie.

Din 1984 încoace, a participat la prestigioase festivaluri de jazz din întreaga
Europă.
A cântat alături de nume mari din muzica românească şi internaţională şi a
înregistrat, de-a lungul carierei, aproximativ 20 de albume, în care a acoperit
stiluri de jazz dintre cele mai variate.

Am ales să convieţuiesc cu ea (n. n. boala) pentru că, râdeţi sau nu, boala nu
este o pacoste, este un semn că ceva nu este OK. Dumnezeu îţi dă un semn că te
iubeşte, vrea să înveţi, să evoluezi. Trebuie să iei boala nu ca pe un inamic,
ci ca pe un partener, să vorbeşti cu ea şi să îi spui: «înţeleg de ce ai venit,
îţi mulţumesc că ai venit să mă ajuţi!». Am fost poate mândră, poate
orgolioasă, poate neatentă. E uşor să devii aşa când ţi se tot spune că eşti
fenomen şi chiar eşti. Făceam totul mult mai repede decât ceilalţi, iar ei îmi
spuneau «stai, aşteaptă-ne şi pe noi!». Dar eu am zis că sunt niste proşti. Am
gândit necorespunzător despre anumite fiinţe, pe care le-am făcut să sufere,
pentru că mi-au vrut binele, dar eu nu am văzut. Şi am luat-o pe cocoaşă, am
meritat-o! Asta este clar! Singurul vinovat pentru boală eşti tu!”. Sunt
cuvintele ei, dintr-un interviu publicat, în luna
 iunie, în revista Tango.
Vestea că Anca Parghel suferă de cancer ovarian a marcat orice român iubitor de
jazz. Repetatele intervenţii chirurgicale, suferite în decursul acestui an,
tratamentele la clinici de specialiate şi evoluţia bolii au fost urmărite
îndeaproape de fani. Iar admiratorii cântăreţei s-au înmulţit în 2008: pe unii
i-a câştigat prin succesul piesei Brasil, interpretată alături de Tom Boxer şi
Fly Project, pe ceilalţi - prin forţa cu care a înfruntat suferinţa.
La mijlocul lui septembrie, şi-a sărbătorit ziua de naştere la Romantica, unde
anunţa că plănuieşte să lanseze patru albume. La sfârşitul lui octombrie, deşi
sub tratament cu citostatice, a participat la Dansez pentru tine, unde a cântat
în duet cu Ştefan Bănică. Acum două săptămâni, casa de discuri Roton anunţa
lansarea unui disc de sărbători, Colind pentru România, o colecţie de piese
tradiţionale româneşti, cântece spaniole, germane şi americane.
O ţară întreagă ştia că luptă cu o boală cumplită, dar părea, iar şi iar, că va
ieşi învingătoare. De altfel, câştigase, cu ani în urmă, În această dimineaţă,
Anca Parghel a pierdut bătălia. Ceea ce lasă în urmă e, însă, bucuria: cea
făcută fiecărui om care a ascultat-o vreodată cântând. (D.P.)

Raspunde prin e-mail lui