Daripada Aisyah r.a. Saya mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Dikumpulkanlah semua manusia di padang mahsyar pada hari kiamat dengan
telanjang kaki, telanjang tubuh dan tidak berkhitan kemaluannya."

Saya bertanya: "Ya Rasulullah, kalau begitu kaum wanita dan kaum lelaki
semuanya dapat melihat antara yang sebahagian dengan sebahagian yang lainnya."

Beliau s.a.w. menjawab: "Hai Aisyah, peristiwa pada hari itu lebih sangat
(dasyat) untuk menjadi perhatian mereka daripada memerhatikan orang lain."

Dalam riwayat lain disebutkan:

"Peristiwa pada hari itu lebih penting untuk diperhatikan oleh setiap orang -
daripada yang sebahagian melihat kepada sebahagian yang lain."

(Muttafaq 'alaih)

Subscribe to sabda_nabi-subscr...@yahoogroups.com

Kirim email ke