12-07-2002, 14:09

Goddag Samfundsdebat,

Lagt på www.berlingske.dk den 11. juli 2002 kl. 23:51.

Pædofilisympatisør i nyt parti

Minoritetspartiet, der netop er blevet opstillingsberettiget til
Folketinget, har en pædofilisympatisør i hovedbestyrelsen, skriver De
3 Stiftstidender & JydskeVestkysten i dag.

Det er ikke et problem, fastslår formanden for partiets
hovedbestyrelse Rune Engelbreth Larsen. Minoritetspartiet tager skarpt
afstand fra pædofili, og alle medlemmer skal bakke op om denne linje.

Pædofilisympatisøren Peter Schmidt var i 1984 medstifter af
Pædofiligruppen og også medlem af gruppen i en periode. Han er
forfatter til bogen 'Hele og frie børn', hvori han gør sig til
fortaler for, at incest og pædofili ikke behøver være skadeligt for et
barn. Ifølge Peter Schmidt skal man skelne mellem på den ene side
seksuelt misbrug af børn og på den anden side en lykkelig seksualitet
mellem børn og voksne, - og Peter Schmidt har kæmpet for retten til
det sidste, ligesom han har kæmpet for andre seksuelle minoriteters
rettigheder, heriblandt homoseksuelles. Det har ikke været muligt, at
få en kommentar fra Peter Schmidt. Han vil, ifølge formand Rune
Engelbreth Larsen, ikke tale med journalister. Men formanden fastslår,
at Peter Schmidts pædofilisympati ikke får indflydelse på
Minoritetspartiets politik. - Når man går ind i et parti, er det
fordi, man vil arbejde for partiets principper. Hvad holdninger man i
øvrigt måtte have betyder ikke noget. Jeg er ligeglad med, hvilken
baggrund folk i partiet har. De kan være tidligere staffede,
socialdemokrater eller punkere. Bare de arbejder for partiets politik.
Og Minoritetspartiet tager skarpt afstand fra pædofili, som vi
betragter som voldtægt, siger Rune Engelbreth Larsen til de fire
aviser. Organisationen Red Barnet er bekymret og undrer sig over, at
Peter Schmidt kan være medlem af partiet.

- Når en person udtrykker sådanne holdninger og partiet ikke selv
sympatiserer med disse, så er det mærkeligt, at han overhovedet er i
partiet. Alle partier kan tåle intern uenighed omkring nogle etiske
spørgsmål, som eksempelvis genteknologi.

Men ikke på et så grundlæggende spørgsmål, hvor børns rettigheder
bliver krænket, siger Niels Hjortdal, der er programchef i Red Barnet.
- Det synspunkt, at børn selv må bestemme, og at nogle børn frivilligt
er interesseret i at være sammen med pædofile voksne legitimerer kun
de pædofiles adfærd.

Det handler langt fra om barnets tarv, siger Niels Hjortdal.

Hvorfor Peter Schmidt sympatiserer med de pædofile, forklarede han i
januar 1995 til B.T. således: 'Af samme grund som jeg støtter alle
andre minoritetsgrupper. Jeg har en humanistisk overbevisning, der går
ud på, at vi skal hjælpe alle de svage.

Der er ikke noget sygt i at være pædofil. Men pædofile er svage, fordi
samfundet jagter dem?det bekymrer mig, at pædagoger har så stærke
fordomme, at de ikke kan lave det tankeeksperiment, at børn kan få
noget positivt ud af sex med en voksen. Dermed mener jeg, at de
demonstrerer at de ikke accepterer børns rettigheder.

Jeg har lyst til sex med børn, men ikke mere end gennemsnittet har'. I
løbet af efteråret afgør Minoritetspartiet, hvem i hovedbestyrelsen,
der stiller op til Folketinget

--

Med venlig hilsen

Britt Malka

 |\    /|
 | \__/ |
 \/    \/
 |      |
  \\  //
   \  /
    \/

... Våd ræv lugter heldigvis ikke af våd hund.

... www.malka.it - www.malka.dk - www.supermalka.dk ...

Mailer: Ritlabs SecureBat! v1.61 (7Ba40-6E8D5) under Windows 2000 5.0