Re: [FreeBSD] Sistem kopyalama

2009-03-04 Başlik Ismail YENIGUL
Merhaba Cahit Bey,

/var/qmail/queue disindaki tüm verileri taşıyabilirsiniz.
Fakat dikkat etmeniz en önemli husus: vpopmail uid ve gid değerlerinin 
değişmemesi gerekir.


Kolay gelsin.

Wednesday, March 4, 2009, 12:22:15 AM, you wrote:

 Qmail, vpopmail kurulu bir FreeBSD 7 sistemi başka bir makinaya  
 taşımak mümkün müdür? Şu an çalıştığı makine SATA diskli, diğeri ise  
 2x146 GB SCSI RAID1. Tüm sistemi olmasa bile en azından qmail ayarları
 ve kullanıcılarını vs kayıpsız taşıyabilir miyim?

 Teşekkürler
 FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
 -
 Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.

 Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org
 Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey






-- 
+
+ http://www.enderunix.org/ismail  http://www.endersys.com.tr   +
+ EnderUNIX SDT @ Tr   Endersys Consultancy Ltd.+
+ ismail ~ enderunix.org   ismail.yenigul ~ endersys.com.tr +
+ Volunteer, Core Team Member  Project Manager  +
+
SurGATE Messaging Gateway
http://www.endersys.com.tr/urunler/surgate/surgate.html


FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
-
Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.

Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org
Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey




Re: [FreeBSD] Sistem kopyalama

2009-03-04 Başlik Cahit Güçlü
Teşekkürler İsmail Bey,Eğer yeni kuracağım sunucuyu MySql ile
yapılandırırsam hesapları aktarmanın kolay bir yolu olabilir mi? Yoksa
hesapları elle mi girmem gerekir?

04 Mart 2009 Çarşamba 10:28 tarihinde Ismail YENIGUL
ism...@enderunix.orgyazdı:

 Merhaba Cahit Bey,

 /var/qmail/queue disindaki tüm verileri taşıyabilirsiniz.
 Fakat dikkat etmeniz en önemli husus: vpopmail uid ve gid değerlerinin
 değişmemesi gerekir.


 Kolay gelsin.

 Wednesday, March 4, 2009, 12:22:15 AM, you wrote:

  Qmail, vpopmail kurulu bir FreeBSD 7 sistemi başka bir makinaya
  taşımak mümkün müdür? Şu an çalıştığı makine SATA diskli, diğeri ise
  2x146 GB SCSI RAID1. Tüm sistemi olmasa bile en azından qmail ayarları
  ve kullanıcılarını vs kayıpsız taşıyabilir miyim?

  Teşekkürler
  FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
  -
  Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine
 bakiniz.

  Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org
  Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey






 --
 +
 + http://www.enderunix.org/ismail  http://www.endersys.com.tr   +
 + EnderUNIX SDT @ Tr   Endersys Consultancy Ltd.+
 + ismail ~ enderunix.org   ismail.yenigul ~ endersys.com.tr +
 + Volunteer, Core Team Member  Project Manager  +
 +
 SurGATE Messaging Gateway
 http://www.endersys.com.tr/urunler/surgate/surgate.html


 FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
 -
 Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine
 bakiniz.

 Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org
 Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey





Re[2]: [FreeBSD] Sistem kopyalama

2009-03-04 Başlik Ismail YENIGUL
Title: Re[2]: [FreeBSD] Sistem kopyalama




Merhaba Cahit Bey,

Su anda kullanicilar cdb uzerinde sanirim. vpopmail ile gelen vconvert komutu var. Bu isinizi gorecektir.


Wednesday, March 4, 2009, 11:24:55 AM, you wrote:






Teşekkürler İsmail Bey,
Eğer yeni kuracağım sunucuyu MySql ile yapılandırırsam hesapları aktarmanın kolay bir yolu olabilir mi? Yoksa hesapları elle mi girmem gerekir?


04 Mart 2009 Çarşamba 10:28 tarihinde Ismail YENIGUL ism...@enderunix.org yazdı:

Merhaba Cahit Bey,

/var/qmail/queue disindaki tüm verileri taşıyabilirsiniz.
Fakat dikkat etmeniz en önemli husus: vpopmail uid ve gid değerlerinin değişmemesi gerekir.


Kolay gelsin.


Wednesday, March 4, 2009, 12:22:15 AM, you wrote:

 Qmail, vpopmail kurulu bir FreeBSD 7 sistemi başka bir makinaya
 taşımak mümkün müdür? Şu an çalıştığı makine SATA diskli, diğeri ise
 2x146 GB SCSI RAID1. Tüm sistemi olmasa bile en azından qmail ayarları
 ve kullanıcılarını vs kayıpsız taşıyabilir miyim?

 Teşekkürler
 FreeBSD 6 kitabi:http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
 -
 Listeye soru sormadan once lutfenhttp://ipucu.enderunix.orgsitesine bakiniz.

 Cikmak icin, e-mail:freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org
 Liste arsivi:http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey






--
+
+http://www.enderunix.org/ismailhttp://www.endersys.com.tr   +
+ EnderUNIX SDT @ TrEndersys Consultancy Ltd.+
+ ismail ~enderunix.org ismail.yenigul ~endersys.com.tr+
+ Volunteer, Core Team Member   Project Manager +
+
SurGATE Messaging Gateway
http://www.endersys.com.tr/urunler/surgate/surgate.html


FreeBSD 6 kitabi:http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
-
Listeye soru sormadan once lutfenhttp://ipucu.enderunix.orgsitesine bakiniz.

Cikmak icin, e-mail:freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org
Liste arsivi:http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey










--
+
+http://www.enderunix.org/ismailhttp://www.endersys.com.tr   +
+ EnderUNIX SDT @ TrEndersys Consultancy Ltd.+
+ ismail ~ enderunix.org  ismail.yenigul ~ endersys.com.tr +
+ Volunteer, Core Team Member   Project Manager +
+
SurGATE Messaging Gateway
http://www.endersys.com.tr/urunler/surgate/surgate.html




FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
-
Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.

Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org
Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey




[FreeBSD] Diskde yer acma

2009-03-04 Başlik Selcuk ARSLAN
Merhaba;

Apache üzerinde bir application'ımız var. Developer disk'in dolu olduğunu bu
yüzden application 'ın calısamadıgını söylüyor.

Df komutu ile baktıgımda bu şekilde bir çıktı veriyor. Unix sistemlerinde
tecrübem yok. %1 lik bir space var gözüküyor, diğerinde ise %86 ... Bu disk
dolmusmudur. Application apache üzerinde calıstıgı icin /opt dizininde
olması gerek die tahmin ediyorum

Disk üzerinde nasıl yer acabilirim ? Temp, log yada gereksiz file ları nasıl
bulup silebilirim ( tabi sisteme zarar vermeden

 

Tesekürler

 

 

r...@sun1 # df -kh

Filesystem size   used  avail capacity  Mounted on

/dev/dsk/c0t0d0s0   11G   8.5G   2.0G82%/

/devices 0K 0K 0K 0%/devices

ctfs 0K 0K 0K 0%/system/contract

proc 0K 0K 0K 0%/proc

mnttab   0K 0K 0K 0%/etc/mnttab

swap   2.1G   1.2M   2.1G 1%/etc/svc/volatile

objfs0K 0K 0K 0%/system/object

fd   0K 0K 0K 0%/dev/fd

/dev/dsk/c0t0d0s5  5.8G   3.0G   2.7G53%/var

swap   2.1G 8K   2.1G 1%/tmp

swap   2.1G64K   2.1G 1%/var/run

/dev/dsk/c0t0d0s7   49G50M49G 1%/space



RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

2009-03-04 Başlik Mehmet CELIK


Merhabalar,

Bu islem icin teknik destek almanizi tavsiye ederim. BSD tarzi UNIX sistemler 
biraz kati kurallara sahiptir. Linux gibi cok esnek bir yapiya sahip degildir. 
Ayrica, Linux kadar cok turkce dokuman olmadigi icin problem yasamaniz 
durumunda, zorluk cekebilirsiniz.

Kolay Gelsin..

--
Mehmet CELIK



From: selcuk.ars...@teknokom.com
To: freebsd@lists.enderunix.org
Date: Wed, 4 Mar 2009 12:10:15 +0200
Subject: [FreeBSD] Diskde yer acma
















Merhaba;

Apache üzerinde bir application’ımız var. Developer
disk’in dolu olduğunu bu yüzden application ‘ın calısamadıgını söylüyor.

Df komutu ile baktıgımda bu şekilde bir çıktı veriyor. Unix
sistemlerinde tecrübem yok. %1 lik bir space var gözüküyor, diğerinde ise %86
... Bu disk dolmusmudur. Application apache üzerinde calıstıgı icin /opt
dizininde olması gerek die tahmin ediyorum

Disk üzerinde nasıl yer acabilirim ? Temp, log yada gereksiz
file ları nasıl bulup silebilirim ( tabi sisteme zarar vermeden

 

Tesekürler

 

 

r...@sun1 # df -kh

Filesystem size   used  avail capacity  Mounted
on

/dev/dsk/c0t0d0s0   11G   8.5G   2.0G82%/

/devices 0K 0K 0K 0%/devices

ctfs 0K 0K 0K 0%   
/system/contract

proc 0K 0K 0K 0%/proc

mnttab   0K 0K 0K 0%   
/etc/mnttab

swap   2.1G   1.2M   2.1G 1%   
/etc/svc/volatile

objfs0K 0K 0K 0%   
/system/object

fd   0K 0K 0K 0%/dev/fd

/dev/dsk/c0t0d0s5  5.8G   3.0G   2.7G53%/var

swap   2.1G 8K   2.1G 1%/tmp

swap   2.1G64K   2.1G 1%/var/run

/dev/dsk/c0t0d0s7   49G50M49G 1%/space


_
Live.com'u deneyin - hızlı ve kişiselleştirilmiş giriş sayfanızla istediğiniz 
her şey tek bir yerde.
http://www.live.com/getstarted

RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

2009-03-04 Başlik Baris Simsek
Merhaba,

 

Asagidaki ciktida disk dolu gozukmuyor. Kokte bile 2 GB yer var, /space de
ise 49 GB. Bu alanlar da bir uygulamanın calisması icin yeterlidir.
Sorununuz başka birşey olsa gerek.

 

/tmp de sileceginiz dosya sizin uygulamanin calistigi partition da yer
acmaz, cunku /tmp ayri bir partition. Yer acabilmek icin uygulamanin yazdigi
partitionlarda yer olmasi gerekir. Ki bunlar da genelde uygulamanin logu,
varsa db'si veya varsa text dosya yazdigi yerdir. Buralarda yer olmasi
gerekir.

 

Selamlar...

 

Baris.

 

  _  

From: Selcuk ARSLAN [mailto:selcuk.ars...@teknokom.com] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 12:10 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Merhaba;

Apache üzerinde bir application'ımız var. Developer disk'in dolu olduğunu bu
yüzden application 'ın calısamadıgını söylüyor.

Df komutu ile baktıgımda bu şekilde bir çıktı veriyor. Unix sistemlerinde
tecrübem yok. %1 lik bir space var gözüküyor, diğerinde ise %86 ... Bu disk
dolmusmudur. Application apache üzerinde calıstıgı icin /opt dizininde
olması gerek die tahmin ediyorum

Disk üzerinde nasıl yer acabilirim ? Temp, log yada gereksiz file ları nasıl
bulup silebilirim ( tabi sisteme zarar vermeden

 

Tesekürler

 

 

r...@sun1 # df -kh

Filesystem size   used  avail capacity  Mounted on

/dev/dsk/c0t0d0s0   11G   8.5G   2.0G82%/

/devices 0K 0K 0K 0%/devices

ctfs 0K 0K 0K 0%/system/contract

proc 0K 0K 0K 0%/proc

mnttab   0K 0K 0K 0%/etc/mnttab

swap   2.1G   1.2M   2.1G 1%/etc/svc/volatile

objfs0K 0K 0K 0%/system/object

fd   0K 0K 0K 0%/dev/fd

/dev/dsk/c0t0d0s5  5.8G   3.0G   2.7G53%/var

swap   2.1G 8K   2.1G 1%/tmp

swap   2.1G64K   2.1G 1%/var/run

/dev/dsk/c0t0d0s7   49G50M49G 1%/space

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/03/09
16:09:00




Re: Re[2]: [FreeBSD] Sistem kopyalama

2009-03-04 Başlik Cahit Güçlü
Evet, cdb üzerindeler. Teşekkür ederim.

04 Mart 2009 Çarşamba 11:53 tarihinde Ismail YENIGUL
ism...@enderunix.orgyazdı:

  Merhaba Cahit Bey,


 Su anda kullanicilar cdb uzerinde sanirim. vpopmail ile gelen vconvert
 komutu var. Bu isinizi gorecektir.



 Wednesday, March 4, 2009, 11:24:55 AM, you wrote:



  Teşekkürler İsmail Bey,

 Eğer yeni kuracağım sunucuyu MySql ile yapılandırırsam hesapları aktarmanın
 kolay bir yolu olabilir mi? Yoksa hesapları elle mi girmem gerekir?



 04 Mart 2009 Çarşamba 10:28 tarihinde Ismail YENIGUL ism...@enderunix.org
 yazdı:


 Merhaba Cahit Bey,


 /var/qmail/queue disindaki tüm verileri taşıyabilirsiniz.

 Fakat dikkat etmeniz en önemli husus: vpopmail uid ve gid değerlerinin
 değişmemesi gerekir.



 Kolay gelsin.



 Wednesday, March 4, 2009, 12:22:15 AM, you wrote:


  Qmail, vpopmail kurulu bir FreeBSD 7 sistemi başka bir makinaya

  taşımak mümkün müdür? Şu an çalıştığı makine SATA diskli, diğeri ise

  2x146 GB SCSI RAID1. Tüm sistemi olmasa bile en azından qmail ayarları

  ve kullanıcılarını vs kayıpsız taşıyabilir miyim?


  Teşekkürler

  FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6

  -

  Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine
 bakiniz.


  Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org

  Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey







 --

 +

 + http://www.enderunix.org/ismail  http://www.endersys.com.tr   +

 + EnderUNIX SDT @ Tr   Endersys Consultancy Ltd.+

 + ismail ~ enderunix.org   ismail.yenigul ~ endersys.com.tr +

 + Volunteer, Core Team Member  Project Manager  +

 +

 SurGATE Messaging Gateway

 http://www.endersys.com.tr/urunler/surgate/surgate.html



 FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6

 -

 Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine
 bakiniz.


 Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org

 Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey







 --

 +

 + http://www.enderunix.org/ismail  http://www.endersys.com.tr   +

 + EnderUNIX SDT @ Tr   Endersys Consultancy Ltd.+

 + ismail ~ enderunix.org   ismail.yenigul ~ endersys.com.tr +

 + Volunteer, Core Team Member  Project Manager  +

 +

 SurGATE Messaging Gateway

 http://www.endersys.com.tr/urunler/surgate/surgate.html
  FreeBSD 6 kitabi: 
 http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6-
 Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine
 bakiniz. Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.orgliste 
 arsivi:
 http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey



RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

2009-03-04 Başlik Zekeriye Bozkurt

Merhaba;

Uygulamanın kullandığı dosyalardan biri 2 GB boyutuna gelmiş olmasın ?

Buna benzer bir hatayı Mozilla nın mail programında yaşıyoruz. Dosya boyutu 2 
GB olduğunda direkt olarak yetkiniz yok  mesajı ile karşılaşıyoruz.

Kolay Gelsin


From: sim...@enderunix.org
To: freebsd@lists.enderunix.org
Date: Wed, 4 Mar 2009 12:47:14 +0200
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma



















Merhaba,

 

Asagidaki ciktida disk dolu gozukmuyor. Kokte
bile 2 GB yer var, /space de ise 49 GB. Bu alanlar da bir uygulamanın calisması
icin yeterlidir. Sorununuz başka birşey olsa gerek.

 

/tmp de sileceginiz dosya sizin
uygulamanin calistigi partition da yer acmaz, cunku /tmp ayri bir partition. Yer
acabilmek icin uygulamanin yazdigi partitionlarda yer olmasi gerekir. Ki bunlar
da genelde uygulamanin logu, varsa db’si veya varsa text dosya yazdigi
yerdir. Buralarda yer olmasi gerekir.

 

Selamlar...

 

Baris.

 









From: Selcuk ARSLAN
[mailto:selcuk.ars...@teknokom.com] 

Sent: Wednesday, March 04, 2009
12:10 PM

To: freebsd@lists.enderunix.org

Subject: [FreeBSD] Diskde yer acma



 

Merhaba;

Apache
üzerinde bir application’ımız var. Developer disk’in dolu olduğunu
bu yüzden application ‘ın calısamadıgını söylüyor.

Df
komutu ile baktıgımda bu şekilde bir çıktı veriyor. Unix sistemlerinde tecrübem
yok. %1 lik bir space var gözüküyor, diğerinde ise %86 ... Bu disk dolmusmudur.
Application apache üzerinde calıstıgı icin /opt dizininde olması gerek die
tahmin ediyorum

Disk
üzerinde nasıl yer acabilirim ? Temp, log yada gereksiz file ları nasıl bulup
silebilirim ( tabi sisteme zarar vermeden

 

Tesekürler

 

 

r...@sun1
# df -kh

Filesystem
size   used  avail capacity  Mounted on

/dev/dsk/c0t0d0s0  
11G   8.5G   2.0G82%/

/devices
0K 0K
0K 0%/devices

ctfs
0K 0K 0K
0%/system/contract

proc
0K 0K
0K 0%/proc

mnttab  
0K 0K
0K 0%/etc/mnttab

swap  
2.1G   1.2M   2.1G
1%/etc/svc/volatile

objfs   
0K 0K
0K 0%/system/object

fd  
0K 0K
0K 0%/dev/fd

/dev/dsk/c0t0d0s5 
5.8G   3.0G   2.7G53%   
/var

swap  
2.1G 8K   2.1G
1%/tmp

swap  
2.1G64K   2.1G
1%/var/run

/dev/dsk/c0t0d0s7
  49G50M   
49G 1%/space






No virus found in this incoming message.

Checked by AVG - www.avg.com

Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/03/09 
16:09:00



_
Windows Live™ Photos ile fotoğraflarınızı kolayca  paylaşımı.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx

RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

2009-03-04 Başlik Baris Simsek
Hayır, bu kullandığı dosyanın 2gb olduğu anlamına gelmiyor, boş alanın 2gb
olduğu anlamına geliyor. Ayrıca dosyanın boyutunun kaç olduğunun bir önemi
yok. Önemli olan diskte kalan boş yerdir, ki diskinizde boş yer var.

 

Ayrıca unix'lerin hata mesajları son derece doğrudur, windowsta olduğu gibi
başı ağrıyorsa karın ağrısı var mı diye bakmanıza gerek yok, yani yetkiniz
yok diyorsa sorunu yetkilendirmede aramanızda fayda var. Yada
yetkilendirmeyi dolaylı olarak etkileyen yerlerde. Biz sizin uygulamanızı
bilmediğimiz için bu sahada diyebileceğimiz birşey yok. Uygulamanızın
gerektirdiği yetkileri siz daha iyi bilirsiniz. Yani nereye yazması
gerekiyor, nerden okuması gerekiyor, neyi execute etmesi gerekiyor, neyi
açması gerekiyor...

 

Selamlar...

 

Baris.

 

 

  _  

From: Zekeriye Bozkurt [mailto:zeker...@hotmail.com] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 7:04 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Merhaba;

Uygulamanın kullandığı dosyalardan biri 2 GB boyutuna gelmiş olmasın ?

Buna benzer bir hatayı Mozilla nın mail programında yaşıyoruz. Dosya boyutu
2 GB olduğunda direkt olarak yetkiniz yok  mesajı ile karşılaşıyoruz.

Kolay Gelsin



  _  

From: sim...@enderunix.org
To: freebsd@lists.enderunix.org
Date: Wed, 4 Mar 2009 12:47:14 +0200
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

Merhaba,

 

Asagidaki ciktida disk dolu gozukmuyor. Kokte bile 2 GB yer var, /space de
ise 49 GB. Bu alanlar da bir uygulamanın calisması icin yeterlidir.
Sorununuz başka birşey olsa gerek.

 

/tmp de sileceginiz dosya sizin uygulamanin calistigi partition da yer
acmaz, cunku /tmp ayri bir partition. Yer acabilmek icin uygulamanin yazdigi
partitionlarda yer olmasi gerekir. Ki bunlar da genelde uygulamanin logu,
varsa db'si veya varsa text dosya yazdigi yerdir. Buralarda yer olmasi
gerekir.

 

Selamlar...

 

Baris.

 

  _  

From: Selcuk ARSLAN [mailto:selcuk.ars...@teknokom.com] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 12:10 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Merhaba;

Apache üzerinde bir application'ımız var. Developer disk'in dolu olduğunu bu
yüzden application 'ın calısamadıgını söylüyor.

Df komutu ile baktıgımda bu şekilde bir çıktı veriyor. Unix sistemlerinde
tecrübem yok. %1 lik bir space var gözüküyor, diğerinde ise %86 ... Bu disk
dolmusmudur. Application apache üzerinde calıstıgı icin /opt dizininde
olması gerek die tahmin ediyorum

Disk üzerinde nasıl yer acabilirim ? Temp, log yada gereksiz file ları nasıl
bulup silebilirim ( tabi sisteme zarar vermeden

 

Tesekürler

 

 

r...@sun1 # df -kh

Filesystem size   used  avail capacity  Mounted on

/dev/dsk/c0t0d0s0   11G   8.5G   2.0G82%/

/devices 0K 0K 0K 0%/devices

ctfs 0K 0K 0K 0%/system/contract

proc 0K 0K 0K 0%/proc

mnttab   0K 0K 0K 0%/etc/mnttab

swap   2.1G   1.2M   2.1G 1%/etc/svc/volatile

objfs0K 0K 0K 0%/system/object

fd   0K 0K 0K 0%/dev/fd

/dev/dsk/c0t0d0s5  5.8G   3.0G   2.7G53%/var

swap   2.1G 8K   2.1G 1%/tmp

swap   2.1G64K   2.1G 1%/var/run

/dev/dsk/c0t0d0s7   49G50M49G 1%/space

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/03/09
16:09:00



  _  

Diğer Windows LiveT özelliklerine göz atın. Sadece
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/  e-posta iletilerinden daha
fazlası 

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/04/09
07:41:00




RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

2009-03-04 Başlik Baris Simsek
Pardon, df çıktısındaki 2gb boş alanı yorumladığınızı zannettim, ama sizin
bahsettiğiniz 2gb dosya sınırı sanırım. Rakamlar aynı olunca karıştı.

 

2gb dosya sınırı bildiğim kadarıyla solaris sistemlerde yok. Soruyu soranın
sistemi aşağıdaki çıktıdan anlaşılan solaris.

 

Selamlar...

 

-baris

 

  _  

From: Baris Simsek [mailto:sim...@enderunix.org] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 7:14 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Hayır, bu kullandığı dosyanın 2gb olduğu anlamına gelmiyor, boş alanın 2gb
olduğu anlamına geliyor. Ayrıca dosyanın boyutunun kaç olduğunun bir önemi
yok. Önemli olan diskte kalan boş yerdir, ki diskinizde boş yer var.

 

Ayrıca unix'lerin hata mesajları son derece doğrudur, windowsta olduğu gibi
başı ağrıyorsa karın ağrısı var mı diye bakmanıza gerek yok, yani yetkiniz
yok diyorsa sorunu yetkilendirmede aramanızda fayda var. Yada
yetkilendirmeyi dolaylı olarak etkileyen yerlerde. Biz sizin uygulamanızı
bilmediğimiz için bu sahada diyebileceğimiz birşey yok. Uygulamanızın
gerektirdiği yetkileri siz daha iyi bilirsiniz. Yani nereye yazması
gerekiyor, nerden okuması gerekiyor, neyi execute etmesi gerekiyor, neyi
açması gerekiyor...

 

Selamlar...

 

Baris.

 

 

  _  

From: Zekeriye Bozkurt [mailto:zeker...@hotmail.com] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 7:04 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Merhaba;

Uygulamanın kullandığı dosyalardan biri 2 GB boyutuna gelmiş olmasın ?

Buna benzer bir hatayı Mozilla nın mail programında yaşıyoruz. Dosya boyutu
2 GB olduğunda direkt olarak yetkiniz yok  mesajı ile karşılaşıyoruz.

Kolay Gelsin

  _  

From: sim...@enderunix.org
To: freebsd@lists.enderunix.org
Date: Wed, 4 Mar 2009 12:47:14 +0200
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

Merhaba,

 

Asagidaki ciktida disk dolu gozukmuyor. Kokte bile 2 GB yer var, /space de
ise 49 GB. Bu alanlar da bir uygulamanın calisması icin yeterlidir.
Sorununuz başka birşey olsa gerek.

 

/tmp de sileceginiz dosya sizin uygulamanin calistigi partition da yer
acmaz, cunku /tmp ayri bir partition. Yer acabilmek icin uygulamanin yazdigi
partitionlarda yer olmasi gerekir. Ki bunlar da genelde uygulamanin logu,
varsa db'si veya varsa text dosya yazdigi yerdir. Buralarda yer olmasi
gerekir.

 

Selamlar...

 

Baris.

 

  _  

From: Selcuk ARSLAN [mailto:selcuk.ars...@teknokom.com] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 12:10 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Merhaba;

Apache üzerinde bir application'ımız var. Developer disk'in dolu olduğunu bu
yüzden application 'ın calısamadıgını söylüyor.

Df komutu ile baktıgımda bu şekilde bir çıktı veriyor. Unix sistemlerinde
tecrübem yok. %1 lik bir space var gözüküyor, diğerinde ise %86 ... Bu disk
dolmusmudur. Application apache üzerinde calıstıgı icin /opt dizininde
olması gerek die tahmin ediyorum

Disk üzerinde nasıl yer acabilirim ? Temp, log yada gereksiz file ları nasıl
bulup silebilirim ( tabi sisteme zarar vermeden

 

Tesekürler

 

 

r...@sun1 # df -kh

Filesystem size   used  avail capacity  Mounted on

/dev/dsk/c0t0d0s0   11G   8.5G   2.0G82%/

/devices 0K 0K 0K 0%/devices

ctfs 0K 0K 0K 0%/system/contract

proc 0K 0K 0K 0%/proc

mnttab   0K 0K 0K 0%/etc/mnttab

swap   2.1G   1.2M   2.1G 1%/etc/svc/volatile

objfs0K 0K 0K 0%/system/object

fd   0K 0K 0K 0%/dev/fd

/dev/dsk/c0t0d0s5  5.8G   3.0G   2.7G53%/var

swap   2.1G 8K   2.1G 1%/tmp

swap   2.1G64K   2.1G 1%/var/run

/dev/dsk/c0t0d0s7   49G50M49G 1%/space

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/03/09
16:09:00

  _  

Diğer Windows LiveT özelliklerine göz atın. Sadece
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/  e-posta iletilerinden daha
fazlası 

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/04/09
07:41:00


No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/04/09
07:41:00




RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

2009-03-04 Başlik Zekeriye Bozkurt


2 GB dosya sınırının olabileceğini sistem açısından değil de; programın yazan 
kişinin kullandığı komutlar ve dil açısından değerlendirmiştim.  Çünkü 32 Bit 
sistemlerde bir integer sayının alabileceği maximum değer 2 GB (32 bitin 
taşıyabileceği en büyük değer) tir. Programı yazan kişi programında böyle bir 
tanım da yapmış olabilir. Farkında olmadan programın kullandığı dosyaların 
boyutunu 2 GB olarak sınırlandırmış olabilir.

Şeklinde düşünmüştüm.


From: sim...@enderunix.org
To: freebsd@lists.enderunix.org
Date: Wed, 4 Mar 2009 19:24:28 +0200
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma



















Pardon, df çıktısındaki 2gb boş alanı
yorumladığınızı zannettim, ama sizin bahsettiğiniz 2gb dosya sınırı sanırım. 
Rakamlar
aynı olunca karıştı.

 

2gb dosya sınırı bildiğim kadarıyla solaris
sistemlerde yok. Soruyu soranın sistemi aşağıdaki çıktıdan anlaşılan solaris.

 

Selamlar...

 

-baris

 









From:
Baris Simsek [mailto:sim...@enderunix.org] 

Sent: Wednesday, March 04, 2009
7:14 PM

To: freebsd@lists.enderunix.org

Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer
acma



 

Hayır, bu kullandığı dosyanın 2gb olduğu anlamına
gelmiyor, boş alanın 2gb olduğu anlamına geliyor. Ayrıca dosyanın boyutunun kaç
olduğunun bir önemi yok. Önemli olan diskte kalan boş yerdir, ki diskinizde boş
yer var.

 

Ayrıca unix’lerin hata mesajları son
derece doğrudur, windowsta olduğu gibi başı ağrıyorsa karın ağrısı var mı diye
bakmanıza gerek yok, yani yetkiniz yok diyorsa sorunu yetkilendirmede
aramanızda fayda var. Yada yetkilendirmeyi dolaylı olarak etkileyen yerlerde.
Biz sizin uygulamanızı bilmediğimiz için bu sahada diyebileceğimiz birşey yok.
Uygulamanızın gerektirdiği yetkileri siz daha iyi bilirsiniz. Yani nereye
yazması gerekiyor, nerden okuması gerekiyor, neyi execute etmesi gerekiyor,
neyi açması gerekiyor...

 

Selamlar...

 

Baris.

 

 









From: Zekeriye Bozkurt
[mailto:zeker...@hotmail.com] 

Sent: Wednesday, March 04, 2009
7:04 PM

To: freebsd@lists.enderunix.org

Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer
acma



 

Merhaba;



Uygulamanın kullandığı dosyalardan biri 2 GB boyutuna gelmiş olmasın ?



Buna benzer bir hatayı Mozilla nın mail programında yaşıyoruz. Dosya boyutu 2
GB olduğunda direkt olarak yetkiniz yok  mesajı ile karşılaşıyoruz.



Kolay Gelsin







From: sim...@enderunix.org

To: freebsd@lists.enderunix.org

Date: Wed, 4 Mar 2009 12:47:14 +0200

Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma



Merhaba,

 

Asagidaki ciktida disk dolu gozukmuyor.
Kokte bile 2 GB yer var, /space de ise 49 GB. Bu alanlar da bir uygulamanın
calisması icin yeterlidir. Sorununuz başka birşey olsa gerek.

 

/tmp de sileceginiz dosya sizin
uygulamanin calistigi partition da yer acmaz, cunku /tmp ayri bir partition.
Yer acabilmek icin uygulamanin yazdigi partitionlarda yer olmasi gerekir. Ki
bunlar da genelde uygulamanin logu, varsa db’si veya varsa text dosya
yazdigi yerdir. Buralarda yer olmasi gerekir.

 

Selamlar...

 

Baris.

 









From: Selcuk ARSLAN
[mailto:selcuk.ars...@teknokom.com] 

Sent: Wednesday, March 04, 2009
12:10 PM

To: freebsd@lists.enderunix.org

Subject: [FreeBSD] Diskde yer acma



 

Merhaba;

Apache üzerinde bir application’ımız var. Developer
disk’in dolu olduğunu bu yüzden application ‘ın calısamadıgını
söylüyor.

Df komutu ile baktıgımda bu şekilde bir çıktı veriyor.
Unix sistemlerinde tecrübem yok. %1 lik bir space var gözüküyor, diğerinde ise
%86 ... Bu disk dolmusmudur. Application apache üzerinde calıstıgı icin /opt
dizininde olması gerek die tahmin ediyorum

Disk üzerinde nasıl yer acabilirim ? Temp, log yada
gereksiz file ları nasıl bulup silebilirim ( tabi sisteme zarar vermeden

 

Tesekürler

 

 

r...@sun1 # df -kh

Filesystem
size   used  avail capacity  Mounted on

/dev/dsk/c0t0d0s0   11G  
8.5G   2.0G82%/

/devices
0K 0K 0K
0%/devices

ctfs
0K 0K 0K
0%/system/contract

proc
0K 0K 0K
0%/proc

mnttab  
0K 0K 0K
0%/etc/mnttab

swap  
2.1G   1.2M   2.1G 1%   
/etc/svc/volatile

objfs   
0K 0K 0K
0%/system/object

fd  
0K 0K 0K
0%/dev/fd

/dev/dsk/c0t0d0s5  5.8G  
3.0G   2.7G53%/var

swap  
2.1G 8K   2.1G 1%   
/tmp

swap  
2.1G64K   2.1G 1%   
/var/run

/dev/dsk/c0t0d0s7   49G   
50M49G 1%/space



No virus found in this
incoming message.

Checked by AVG - www.avg.com

Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/03/09
16:09:00







Diğer Windows Live™ özelliklerine göz atın. Sadece
e-posta iletilerinden daha fazlası 






No virus found in this incoming message.

Checked by AVG - www.avg.com

Version: 8.0.237 / Virus Database: 270.11.7/1982 - Release Date: 03/04/09 
07:41:00



No virus found in this incoming message.

Checked by 

[FreeBSD] Qmail'de Çift Mail alıyorum

2009-03-04 Başlik Varol K���KKARALAR
Merhaba

Yeni bir qmail kurulu yaptım
Qmail üzerinde tanımlı domainler arasında mail gönderdiğimde, mail'i alan
hesap'a, mail çift olarak düşüyor, fakat dışarıya gönderdiğimde mail tek
olarak geliyor, sebebi ne olabilir.

İyi Çalışmalar


RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

2009-03-04 Başlik Selcuk ARSLAN
Merhaba;

Program custom bir şey değil, Apache üzerinde çalışan Mantis..  Bi tür web
üzerinden çalışan bug bildirme sistemi. Ancak disk durumu anlaşılan size
görede iyi durumda. 50 k'lık upload yapınca sistem donuyordu. İlk  planda
Disk den space den dolayı olduğunu düşünmüştük

 

Herkese tskler

 

From: Zekeriye Bozkurt [mailto:zeker...@hotmail.com] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 7:30 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

 


2 GB dosya sınırının olabileceğini sistem açısından değil de; programın
yazan kişinin kullandığı komutlar ve dil açısından değerlendirmiştim.  Çünkü
32 Bit sistemlerde bir integer sayının alabileceği maximum değer 2 GB (32
bitin taşıyabileceği en büyük değer) tir. Programı yazan kişi programında
böyle bir tanım da yapmış olabilir. Farkında olmadan programın kullandığı
dosyaların boyutunu 2 GB olarak sınırlandırmış olabilir.

Şeklinde düşünmüştüm.



  _  

From: sim...@enderunix.org
To: freebsd@lists.enderunix.org
Date: Wed, 4 Mar 2009 19:24:28 +0200
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

Pardon, df çıktısındaki 2gb boş alanı yorumladığınızı zannettim, ama sizin
bahsettiğiniz 2gb dosya sınırı sanırım. Rakamlar aynı olunca karıştı.

 

2gb dosya sınırı bildiğim kadarıyla solaris sistemlerde yok. Soruyu soranın
sistemi aşağıdaki çıktıdan anlaşılan solaris.

 

Selamlar...

 

-baris

 

  _  

From: Baris Simsek [mailto:sim...@enderunix.org] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 7:14 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Hayır, bu kullandığı dosyanın 2gb olduğu anlamına gelmiyor, boş alanın 2gb
olduğu anlamına geliyor. Ayrıca dosyanın boyutunun kaç olduğunun bir önemi
yok. Önemli olan diskte kalan boş yerdir, ki diskinizde boş yer var.

 

Ayrıca unix'lerin hata mesajları son derece doğrudur, windowsta olduğu gibi
başı ağrıyorsa karın ağrısı var mı diye bakmanıza gerek yok, yani yetkiniz
yok diyorsa sorunu yetkilendirmede aramanızda fayda var. Yada
yetkilendirmeyi dolaylı olarak etkileyen yerlerde. Biz sizin uygulamanızı
bilmediğimiz için bu sahada diyebileceğimiz birşey yok. Uygulamanızın
gerektirdiği yetkileri siz daha iyi bilirsiniz. Yani nereye yazması
gerekiyor, nerden okuması gerekiyor, neyi execute etmesi gerekiyor, neyi
açması gerekiyor...

 

Selamlar...

 

Baris.

 

 

  _  

From: Zekeriye Bozkurt [mailto:zeker...@hotmail.com] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 7:04 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Merhaba;

Uygulamanın kullandığı dosyalardan biri 2 GB boyutuna gelmiş olmasın ?

Buna benzer bir hatayı Mozilla nın mail programında yaşıyoruz. Dosya boyutu
2 GB olduğunda direkt olarak yetkiniz yok  mesajı ile karşılaşıyoruz.

Kolay Gelsin

  _  

From: sim...@enderunix.org
To: freebsd@lists.enderunix.org
Date: Wed, 4 Mar 2009 12:47:14 +0200
Subject: RE: [FreeBSD] Diskde yer acma

Merhaba,

 

Asagidaki ciktida disk dolu gozukmuyor. Kokte bile 2 GB yer var, /space de
ise 49 GB. Bu alanlar da bir uygulamanın calisması icin yeterlidir.
Sorununuz başka birşey olsa gerek.

 

/tmp de sileceginiz dosya sizin uygulamanin calistigi partition da yer
acmaz, cunku /tmp ayri bir partition. Yer acabilmek icin uygulamanin yazdigi
partitionlarda yer olmasi gerekir. Ki bunlar da genelde uygulamanin logu,
varsa db'si veya varsa text dosya yazdigi yerdir. Buralarda yer olmasi
gerekir.

 

Selamlar...

 

Baris.

 

  _  

From: Selcuk ARSLAN [mailto:selcuk.ars...@teknokom.com] 
Sent: Wednesday, March 04, 2009 12:10 PM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: [FreeBSD] Diskde yer acma

 

Merhaba;

Apache üzerinde bir application'ımız var. Developer disk'in dolu olduğunu bu
yüzden application 'ın calısamadıgını söylüyor.

Df komutu ile baktıgımda bu şekilde bir çıktı veriyor. Unix sistemlerinde
tecrübem yok. %1 lik bir space var gözüküyor, diğerinde ise %86 ... Bu disk
dolmusmudur. Application apache üzerinde calıstıgı icin /opt dizininde
olması gerek die tahmin ediyorum

Disk üzerinde nasıl yer acabilirim ? Temp, log yada gereksiz file ları nasıl
bulup silebilirim ( tabi sisteme zarar vermeden

 

Tesekürler

 

 

r...@sun1 # df -kh

Filesystem size   used  avail capacity  Mounted on

/dev/dsk/c0t0d0s0   11G   8.5G   2.0G82%/

/devices 0K 0K 0K 0%/devices

ctfs 0K 0K 0K 0%/system/contract

proc 0K 0K 0K 0%/proc

mnttab   0K 0K 0K 0%/etc/mnttab

swap   2.1G   1.2M   2.1G 1%/etc/svc/volatile

objfs0K 0K 0K 0%/system/object

fd   0K 0K 0K 0%/dev/fd

/dev/dsk/c0t0d0s5  5.8G   3.0G   2.7G53%/var

swap   2.1G 8K   2.1G 1%/tmp

swap   2.1G64K   2.1G 1%/var/run

/dev/dsk/c0t0d0s7   49G50M49G 1%/space

No virus found in this