2015-07-01 7:38 GMT+02:00 Jo winfi...@gmail.com:
In retrospect public_transport=platform was a misnomer. Maybe we should
have used public_transport=pole.
A platform can be a pole, or a shelter, or a dock, or a boarding platform
for a train... It is meant to abstract differences between
2015-07-01 10:00 GMT+02:00 Éric Gillet gill3t.3ric+...@gmail.com:
2015-07-01 7:38 GMT+02:00 Jo winfi...@gmail.com:
In retrospect public_transport=platform was a misnomer. Maybe we should
have used public_transport=pole.
A platform can be a pole, or a shelter, or a dock, or a boarding
Boas Nuno!
Antes demais os meus parabéns. A máquina pública é algo de difícil maneio!
O melhor formato é o que provavelmente já está: folha de cálculo (MS Excel,
OO/LO Calc). Se os dados estiverem limpinhos, sem gremlins, a coisa é
básica:
Export CSV
Script na linguagem favorita
Import CSV
Reinaldo,
Eu não tinha e não tenho o que sugerir para a pauta da próxima reunião.
Pergunto por ela porque seria interessante sabê-la. Sendo assunto distante
de minhas intenções, não me sinto à vontade em aparecer somente para
espiar.
Alexandre
Em 1 de julho de 2015 12:36, Reinaldo Neves
Bonsoir,
Ca ressemble bien à un faux-positif puisque les noms se rapportent ici au
circuit et non à la ligne (comme justement introduit par Jérôme).
Romain, pourquoi l'usage du tag name est inapproprié ?
Je ne partage pas la remarque.
Le moyen radical pour régler le soucis est de créer deux
Excellent. What time do folks want to stop for lunch?
Cheers
Andy
-Original Message-
From: Philip Barnes [mailto:p...@trigpoint.me.uk]
Sent: 01 July 2015 18:04
To: talk-gb-westmidlands@openstreetmap.org
Subject: Re: [Talk-gb-westmidlands] July Meeting
On Tue, 2015-06-23 at 09:09 +0100,
Hi,
On 07/01/2015 04:26 PM, Patrick Niklaus wrote:
Your data is broken, this happens if you run osmium to verify the integrity:
osmium check-refs -v -r -i germany.osm.pbf
There are 217165748 nodes, 34578441 ways, and 472363 relations in this file.
Nodes in ways missing: 575586
This new user added a lot of viewpoints and made a relation of them:
http://www.openstreetmap.org/relation/5331824
I think the idea is to collect some nice spots to rest in the shade.
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
Pour le transport en commun le route_master représente une ligne, tandis
que les route représente différentes variations des itinéraires en fonction
de l'horaire.
Pour le transport en commun il ne serait pas une mauvais idée de découper
les routes en leurs composants. Cela permettrait de
sent from a phone
Am 01.07.2015 um 14:14 schrieb Greg Troxel g...@ir.bbn.com:
Reading the page, smoothness=bad is passable by a
normal car but not a sports car, so that's actually worse than a decent
dirt road.
by the way, sports cars can also have problems on paved roads sometimes, eg
On Wed, Jul 01, 2015 at 02:37:25PM +0200, Patrick Niklaus wrote:
Confirmed on current develop branch using the Isle of Man extract.
Currently bisecting to find out which change caused this. It is
expected that pre-processing is not 100% deterministic, since we use
parallel sorting (node IDs
+1
No principio do mês de Agosto seria óptimo para corresponder ao aniversario do
OSM (oficialmente 9 de Agosto).
Nessa altura estou disponível para ajudar !
Francisco
- Mail original -
From: Marcos Oliveira marcosoliveira.2...@gmail.com
To: OSM Portugal talk-pt@openstreetmap.org
Date:
Checked the supposedly broken routes, indeed they all have exactly the
same length. So yes this is down to non-deterministic node ordering
caused by parallel sorting/parsing. We can't fix this, it is just a
side-effect of parallel parsing done by osmium and parallel sorting.
It might be desirable
Concordo com o Gustavo, temos de combinar alguma coisa!
Ah! Precisamos de convidar um biólogo/amante de árvores para nos ajudar na
classificação
Eu posso ajudar! Não sou um biólogo mas pretendo vir a ser um no futuro.
No dia 1 de julho de 2015 às 12:55, Jorge Gustavo Rocha j...@di.uminho.pt
Bonjour
Si les belges nous lisent...
http://www.lemonde.fr/planete/article/2015/06/28/bruxelles-bannit-les-voitures-dans-son-centre_4663386_3244.html
Romain
___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
Sur twitter: https://twitter.com/osm_be/status/615407885376442368
Mission accomplished. :-)
Et les discussions sur la liste Belge
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-be/2015-June/007607.html
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-be/2015-June/007611.html
2015-07-01 14:47
Primeiro em espanhol depois em Inglês
Hola Wille y amigos brasileños,
Hemos decidido extender el periodo de inscripciones Early Bird y de
propuestas de charlas, al menos hasta finales de Julio.
A pesar de que las inscripciones van creciendo bastante bien
(particularmente dada la casi nula
C'est vrai que pour les bâtiments comme les centres commerciaux on peut
avoir aussi des horaires d'ouverture et de fermeture différents
Les horaires généraux du centre seraient à mettre du coup sur le bâtiments
(horaires d'accessibilité) englobant
Les horaires par service ou commerce (deux cas) :
Bonjour,
J'ai jeté un coup d'œil à quelques vidéos du SotM-US du mois dernier
(http://stateofthemap.us/program/). J'y ai vu du moins bon, du mieux, un
peu d'intéressant.
Mais j'aurais vraiment apprécié un petit retour des locaux qui ont fait
le déplacement… Quelle ambiance générale ? Aussi «
C'est déjà introduit en OSM .
Jo
2015-07-01 14:47 GMT+02:00 Romain MEHUT romain.me...@gmail.com:
Bonjour
Si les belges nous lisent...
http://www.lemonde.fr/planete/article/2015/06/28/bruxelles-bannit-les-voitures-dans-son-centre_4663386_3244.html
Romain
Chapeau!
Le 1 juillet 2015 15:00, Jo winfi...@gmail.com a écrit :
C'est déjà introduit en OSM .
Jo
2015-07-01 14:47 GMT+02:00 Romain MEHUT romain.me...@gmail.com:
Bonjour
Si les belges nous lisent...
Bonjour,
Osmose ne propose pas de s à George V, car il ne confond pas un
George britannique avec un Georges francophone.
http://osmose.openstreetmap.fr/fr/map/#layer=Mapnikzoom=16lat=44.82596lon=-0.58792item=5xxxlevel=1%2C2%2C3tags=fixable=
cordialement
Lenny
Le 26/06/2015 20:53, Philippe
RainerU-2 wrote
je vois que votre stagiaire a commencé de fractionner les relations
bicycle en étapes (voir mon post sur la V81). Quand vous créez des
nouveaux relations il y a rien à dire la dessus. Mais supprimer des
relations qui sont souvent le fruit d'un travail de terrain de nombreux
I am the mapper. I use the processing to assist me, like a tool. I also try
to map them all in the same way for consistency. The problem is that
apparently there was still room for interpretation in the 'version 2' of
the public transport scheme.
What I see happening in Germany is that
On Tue, Jun 30, 2015 at 03:47:14PM +0100, Lester Caine wrote:
On 30/06/15 11:36, Richard Z. wrote:
On Mon, Jun 29, 2015 at 04:14:07PM +0100, Lester Caine wrote:
On 29/06/15 15:08, Martin Koppenhoefer wrote:
The step from 2D to 3D would add a lot of complexity on the mappers,
narrowing
Il n'y a pas d'accent à Clemenceau... même si ça se prononce clémenceau
Osmose fait bien de signaler cette erreur dans le nom.
Le 01/07/2015 14:14, Jérôme Seigneuret a écrit :
*
*
Je viens de voir cet avertissement. Y a t-il un problème avec le test
Soundex?
*
*
*Test Soundex*
*way
le gros désavantage de créer des hiérarchies avec des références entre
relations exactement de même type, c'est qu'il est facile de créer des
référence circulaires.
Avoir des types différents évite totalement ce problème puisque la
hiérarchisation est imposée par le type ce qui permet des requêtes
Une relation de type route qui inclue d'autres relations de même type ? Ne
devrait-ce pas être plutôt une relation de type route_master référençant
des relations de type route comme pour les réseaux de transport type bus ou
train ? En quoi cela doit-il être différent pour les réseaux en vélo?
Le
Bonjour,
Comme cela a déjà été discuté plusieurs fois sur la liste, l'usage du tag
name est là inapproprié. Il conviendrait de privilégier le tag
description.
Romain
Le 1 juillet 2015 13:00, Jérôme Seigneuret jseigneuret-...@yahoo.fr a
écrit :
Bonjour,
Je m'occupe de corriger les erreurs de
Je parle de l'information sur l'erreur :
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/FR:Osmose/issues#5030
Le 1 juillet 2015 13:29, Jérôme Seigneuret jseigneuret-...@yahoo.fr a
écrit :
Merci,
Et on peut pas présenter cela directement dans Osmose comme solution?
Le 1 juillet 2015 13:06, Romain MEHUT
Comment saura-t-il faire la différence quand le nom français de l'hôtel
prend l'orthographe anglophone ?
Il connait les exceptions comme George V pour le différencier de Georges
Pompidou, mais pour les autres moins connus ?
En plus il doit surement exister en plus les deux orthographes même pour
Your processing needs to be able to cope with these situations, using the
latlon of the features, if the relationships aren't explicit. Get the
computer to do the work, not the mappers.
Richard
On Wed, Jul 1, 2015 at 9:53 AM, Jo winfi...@gmail.com wrote:
2015-07-01 10:00 GMT+02:00 Éric Gillet
On Fri 2015-06-26 06:16:09, Jachym Cepicky wrote:
cenia imho neni uredni dilo a pokud si pamatuju, mame explicitni nesouhlas
s pouzivanim ortofota z cenie jako podklad pro kresleni, pouze pro vizualni
kontrolu.
Tak ja nevim jestli je to cenia, stary cernobily ortofoto, pokryva
celou republiku,
Fernando Trebien fernando.treb...@gmail.com writes:
Do you think it is necessary, for the general user, to visually
distinguish unsealed (unpaved/poor surface) footways/cycleways/paths
from those that are sealed? This has been raised in an issue related
to unsealed roads (with focus on
2015-06-30 15:02 GMT-03:00 Nuno Gomes Lopes n.gomeslo...@gmail.com:
Qual o melhor formato para os dados a receber?
Formatos mais próximos ao OSM são preferíveis (GeoJSON, por exemplo,
ou Shapefile). O trabalho é menor.
Mas no fim, qualquer formato (XML ou mesmo CSV) serve para isso.
Je viens de voir cet avertissement. Y a t-il un problème avec le test
Soundex?
*Test Soundex*
*way 52710238 http://www.openstreetmap.org/browse/way/52710238* rawedit
http://osmose.openstreetmap.fr/fr/map/# josm
http://localhost:8111/load_object?objects=w52710238 edit
2015-07-01 10:53 GMT+02:00 Jo winfi...@gmail.com:
That only works if there is one stop_area relation per direction of
travel. At the moment the wiki states to use a stop_area relation for all
PT related stuff that is near to each other. I need to relate the platform
nodes to the nearby way,
He preguntat i es podria realitzar a la Fábrica del Sol a la Barceloneta. A
cost 0 de lloguer i tindriem horari de 10 a 14 i 16 a 19 dissabte 3
d'octubre.
Aneu dient que us sembla.
Den 30 jun 2015 15:26 skrev Fermí Tanyà ferm...@gmx.net:
Jo no puc ajudar gaire amb aquest tema, però a Vic tenim
Confirmed on current develop branch using the Isle of Man extract.
Currently bisecting to find out which change caused this. It is
expected that pre-processing is not 100% deterministic, since we use
parallel sorting (node IDs will change), so the JSON response will
always have a different
Bonjour,
Je m'occupe de corriger les erreurs de tag name sur le Gard et l'Hérault.
Je me demande comment traiter une erreur Osmose sur le tag *name*
La ligne en question est la suivante
http://www.openstreetmap.org/way/112526933
C'est une ligne haute tension.
Il y a deux circuits et chaque
Merci,
Et on peut pas présenter cela directement dans Osmose comme solution?
Le 1 juillet 2015 13:06, Romain MEHUT romain.me...@gmail.com a écrit :
Bonjour,
Comme cela a déjà été discuté plusieurs fois sur la liste, l'usage du tag
name est là inapproprié. Il conviendrait de privilégier le
dieterdreist wrote
sent from a phone
Am 30.06.2015 um 14:50 schrieb Massimo Primiceri lt;
massimoprimiceri1@
gt;:
‘Esponente’ è un complemento al numero civico (solitamente composto da
lettere dell’alfabeto; in casi particolari individua anche una
specificità dell’accesso, ad esempio
Hi all,
So at the last meetup one thing everyone agreed was that we need to get
moving on forming into a proper entity. Its something that has been spoken
about off an on for the last 2 years and something which we have done
little about.
With that in mind, I spent most of the meetup working on
Heads up, but user North American Highways did it again. He changed all the
ref tags for {2} to ON-2 this time.
https://www.openstreetmap.org/changeset/32325674
I do think it's time for contacting the DWG on him about this. Obviously he
ignored my PM to him on this subject to come here to the
The OpenStreetMap London group would like to invite you to our next
development event. If you'd be interested in a weekend of collaborative
development of OpenStreetMap and open geodata technologies, please sign up
at http://www.eventbrite.com/e/osm-london-hack-weekend-tickets-17511175397
Sadly,
Caros,
Eu tive um imprevisto e não vou conseguir participar. Vitor George e Wille,
também me falaram que nao vão poder participar.
Aos outros, Vocês estao ben vindos para entrar. So nao se frustrem com
nossa ausência.
Abs, e desculpem.
A 30 de junho de 2015 11:40:12 Thierry Jean
Ia ser sobre o que? Essas reuniões são mesmo, sempre, para toda a talk-br?
Alexandre
Em 1 de julho de 2015 11:35, Thierry Jean thierryaj...@hotmail.com
escreveu:
Caros,
Eu tive um imprevisto e não vou conseguir participar. Vitor George e
Wille, também me falaram que nao vão poder
Oi Alexandre, sim em principio é uma reunião aberta para todos que contribuem
com o OSM.
Nas ultimas foram falou-se mais da criação de um projeto de endereços abertos,
e assuntos genéricos do OSM.
Como o Thierry tem chamado essas reuniões ele tem estabelecido a pauta, mas
deixou livre
dieterdreist wrote
sent from a phone
Am 29.06.2015 um 19:40 schrieb Aury88 lt;
spacedriver88@
gt;:
il fatto che al momento non risultano registrati brand di nome
Indipendent
o indipendent mi lascia supporre che non possa essere il nome di un
brand...
conosco al meno un giornale
Per mi perfecte, sense problemes
Salut i mapes
yopaseopor
2015-07-01 13:39 GMT+02:00 Carlos Sánchez erielk...@gmail.com:
He preguntat i es podria realitzar a la Fábrica del Sol a la Barceloneta.
A cost 0 de lloguer i tindriem horari de 10 a 14 i 16 a 19 dissabte 3
d'octubre.
Aneu dient que
joost schouppe schreef op 1/07/2015 om 20:40:
This new user added a lot of viewpoints and made a relation of them:
http://www.openstreetmap.org/relation/5331824
I think the idea is to collect some nice spots to rest in the shade.
___
Talk-be
I've got a family commitment pm so I'll be mapping am -getting some listed
bdg pics in Codsall first then mapping Oakengates. I need to be away about
130
On 1 July 2015 at 19:02, Andy Robinson ajrli...@gmail.com wrote:
Excellent. What time do folks want to stop for lunch?
Cheers
Andy
Effectivement, un petit retour s'impose...
Sur la forme:
- du monde (plus de 800 participants)
- un site exceptionnel
- une organisation un peu légère pour gérer autant de monde (difficile
d'avoir un café !)
Sur le contenu:
- des présentations trop superficielles (même impression que l'an passé)
Hallo,
die Wochennotiz Nr. 258 mit allen wichtigen Neuigkeiten aus der
OpenStreetMap Welt ist da:
http://blog.openstreetmap.de/blog/2015/07/wochennotiz-nr-258/
Viel Spaß beim Lesen!
___
Talk-de mailing list
Talk-de@openstreetmap.org
@François je pense que c'est ce qu'il me faut.
Du coup si je résume, vous avez raison tous les deux car :
1) C'est pas le nom de la ligne mais le nom des circuits
2) Les circuits sont à matérialiser avec des relations
Est-ce bien le cas?
Le 1 juillet 2015 20:37, François Lacombe
What are the mapping priorities? i seem to recall someone said there was a
lot left to map here? Do you think a cake is needed?
Rob
On 1 July 2015 at 21:27, Brian Prangle bpran...@gmail.com wrote:
I've got a family commitment pm so I'll be mapping am -getting some listed
bdg pics in Codsall
Le 01/07/2015 21:56, Christian Quest a écrit :
Effectivement, un petit retour s'impose...
Oui en effet.
Sur le contenu:
- des présentations trop superficielles (même impression que l'an passé)
- beaucoup de sponsors, du coup l'espace pris dans les présentations
laisse peu de place à des
Em 30 de junho de 2015 20:49, Fernando Trebien fernando.treb...@gmail.com
escreveu:
Duna tracktype4:
http://www.praiasecia.com.br/images/stories/rj_1024/rj-cabo-frio-praia-das-dunas-030.jpg
Duna tracktype5:
Laut der Aussage von Ricky Brundritt (Program Manager for Bing Maps)
ändert sich für OSM nichts: There are no planned changes to this. Bing
Maps will continue to let OSM use Bing Maps imagery.
Quelle: https://twitter.com/rbrundritt/status/616028862531530752
Gruß
Am 30.06.2015 um 22:09
On Tue, 2015-06-23 at 09:09 +0100, Brian Prangle wrote:
Hi everyone
This month's meeting will be on Saturday 4th July, so we can do some
serious mapping in Telford. Current suggested venue for lunch is The
Cock at Wellington. Oakengates was our original area for mapping but
4th July is
Entiendo que con eso se cumple con la licencia, ya que no se le puede
atribuir todo el conjunto de datos. Sólo los elementos en que se use la
información del ICGC es donde se debe atribuir.
Lo del agregarlos en la lista de contribuidores me parece bien. No se si
hay que preguntar si quieren
http://dbsgeo.com/latlon/
tiens un OSM streetview ? ;) c'est la première fois que je vois ca...
--
View this message in context:
http://gis.19327.n5.nabble.com/clin-d-oeil-un-UI-google-maps-sur-une-carte-OSM-tp5849323.html
Sent from the France mailing list archive at Nabble.com.
Hello,
Quelqu'un connait les tags pour des travaux temporaires et y mettre des
dates dessus ?
--
View this message in context:
http://gis.19327.n5.nabble.com/travaux-temporaire-tp5849324.html
Sent from the France mailing list archive at Nabble.com.
Hi,
Normally, I mark the location for place=village to where the barangay
hall is located.
What's the best practice for adding admin_centre nodes to the village
boundary relation?
Should it be the barangay hall (amenity=townhall) or the place=village node?
--
cheers,
maning
Hello OSMPH Community,
My name is Lu Sevier and I am AidData Summer Fellow working with Map the
Philippines here in Manila this summer.
In the past few weeks I have had the chance to meet some of your members
and have been extremely impressed by your OSM-PH community.
I would love to
Le 1 juillet 2015 21:56, Christian Quest cqu...@openstreetmap.fr a écrit :
La fondation est-elle visible, vivante, entreprenante, motivée ?
Très discrète la fondation, mais en même temps elle se concentre sur
l'essentiel et finalement c'est je pense ce qu'il y a de mieux à faire.
On se
Hi everybody!
I'm thinking about presenting OSM at a local STEM Education conference:
http://vmi.edu/Conferences/STEM/Call_for_Presentations/
I think I can sell OSM as a technically interesting and useful project, I'd
love to be able to talk about examples (both successful and unsuccessful)
of
Hi Ian,
In a word, yes. Start w/ the case studies on TeachOSM[1] and Shawn Goulet's
presentation at this year's SOTMUS. More tomorrow...
[1] http://teachosm.org
-- SEJ
-- twitter: @geomantic
-- skype: sejohnson8
There are two types of people in the world. Those that can extrapolate from
Em 1 de julho de 2015 18:59, Tiago Fassoni A. A. Leite
tiagofass...@gmail.com escreveu:
https://www.dropbox.com/s/2m1slxlca5pmhx7/IMG_20150624_150633769_HDR.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/9yjv7nwcchpy0xq/IMG_20150624_150416031.jpg?dl=0
Merci pour ces retours. Ma video que j'ai vu une conf ne m'a pas motivé a
en voir d'autres pour l'intant. L'objectif de développement de la
communauté est valable dans tous les pays. En France il y a depuis
plusieurs années une forte focalisation sur les acteurs publics. Ne
devrions nous pas
Hãã... na verdade, eu coloquei essa chave porque eu queria quebrar o
suporte.
Me explico: estava usando um galaxy S2 Lite cuja parte telefônica quebrou.
Mas o GPS e a câmera, não. Então eu poderia destruir à vontade. Mas esse
celular é leve. O Damian, do citymapper, teve um iphone caído no chão
Definitely not OK, relations aren't collections. (I know it's in the wiki
somewhere but not where exactly)
Op woensdag 1 juli 2015 heeft joost schouppe joost.schou...@gmail.com het
volgende geschreven:
This new user added a lot of viewpoints and made a relation of them:
To me it's logical to put all those ref, network and operator tags in the
stop_area relation, not on the nodes or ways. The relation is the only
element that describes the bus stop completely. If you only put the ref and
operator on the platform, the stop position is missing.
But if mappers in a
Super, merci ! Ça confirme un peu ce qu'on peut deviner de loin, et ça
complète bien ce qu'on ne peut pas voir !
Sinon, ça commence à bouger du coté des tuiles vecteurs hors Mapbox ?
https://github.com/systemed/tilemaker
JB.
Le 01/07/2015 21:56, Christian Quest a écrit :
Effectivement, un
They aren't categories. At some point there was a type=collection
relation, but since the advent of Overpass API it's not needed anymore
Jo
2015-07-02 0:38 GMT+02:00 Ruben Maes ru...@janmaes.com:
Definitely not OK, relations aren't collections. (I know it's in the wiki
somewhere but not
I tend to add the waste_basket that clearly 'belongs' to the bus stop, the
bench, the shelter, the ticker/departures screen in as well. Most of the
time they have a style you don't see elsewhere. Never occurred to me to add
toilets or flowers or pubs though.
But do we agree a stop_area relation
Merci pour ces retours.
L'arrêt d'une partie des travaux chez MapQuest n'est pas un bon signe.
Tu peux préciser ? Je lisais tantôt que c'était pour se concentrer sur
des évolutions.
Sachant que l'hébergement des tuiles se ferait sur MapBox :(.
La prédominance de MapBox est pour moi inquiétante
Bonjour Christian,
Pour moi il y a deux cas :
-celui où un bâtiment offre des services généraux avec des sous-services.
On peut dans ce cas taguer sur le bâtiment en lui même et créer des nodes
pour les services spécifiques. Exemple : la mairie et ses sous-services.
Cela fonctionne avec une gare,
78 matches
Mail list logo