Dan zie ik op dat punt geen bezwaren en ben ik zelfs voorstander. Loop me,
zoals jullie wel herinneren, al jaren loop te ergeren aan de niemandslandjes
zonder bijbehorende paden.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Top10NL Import top10nl.imp...@gmail.com schreef:
Voor zover ik weet
Idee voor een workshop?
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
On 02/12/2013 11:01 AM, Lambertus wrote:
Bedankt Stefan!
Misschien is het niet zo'n raar idee om meer mensen te kunnen laten
bewerken. Ook ik moest diep in mijn geheugen graven hoe
Inhoudelijk wil ik zeker meedenken. Technisch breek ik in jullie geweld geen
potten.
Als we dus eens een avondje plannen gaan maken, dan zal er een hoop duidelijk
zijn.
Florists, geef even een PMMETJE dan maken wel een afspraak.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Floris
verdienstelijk te
maken. Graag zou ik dat echter voor de omgeving van Putten wel willen doen.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
On Tue, 1 Jan 2013, Robert Elsenaar wrote:
Is mijn indruk correct dat er steeds meer data wel beschikbaar is en
geschikt
Heren Floris en Hugo,
Is mijn indruk correct dat er steeds meer data wel beschikbaar is en geschikt
voor verwerking in OSM, maar dat geautomatiseerd robotisch toevoegen van deze
gegevens of niet mogelijk of onwenselijk is?
mvrgr
Robert Elsenaar
From: St Niklaas
Sent: Friday, December 28
are two sided so always the whole roundabout is used.
When you draw a route from a to be the routing software has to be smart enough
to colour only the part of the roundabout from way a to be into the right
direction.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Maarten Deen md...@xs4all.nl schreef
Heren, gefeliciteerd met deze prachtige tool.
Absoluut een aanwinst.
Is het een raar idee om deze layers op openstreetmap.nl te plaatsen en die
dan direct uit te breiden met equivalenten voor wandelroutes?
Helaas hebben we in onze gelederen geen actieve ontwikkelaars. Ideeën zat,
maar ik kan
Beste Emilien,
Henk Hoffman, alias ToffeHoff zou your men moeten zijn. Guts, Knowledge and
Entertainment.
Stuur hem een PMmetje.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Andre Engels andreeng...@gmail.com schreef:
Ik heb wel zin, maar niet echt ervaring met presentaties geven, zeker
Is een een techneut die deze BAG data als transparant layer voor JOSM
beschikbaar kan stellen?
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Gert-Jan van der Weijden gee...@dds.nl schreef:
Vooruit dan, voor het echt luie volk:
http://geodata.nationaalgeoregister.nl/inspireadressen/atom
Als er mensen meedoen, dan wil ik best een mapping party beleggen waarbij we
een aantal van dat soort filmpjes maken. Wordt echt eens tijd.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
On 09/05/12 14:51, rob...@elsenaar.info wrote:
Die filmpjes zijn
Voor een dergelijke osm file heb ik ook meer dan belangstelling. Voor de mergel
activiteiten zou eigenlijk een mooie functie in JOSM moeten zijn.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Frank Steggink stegg...@steggink.org schreef:
Quoting Stefan de Konink ste...@konink.de:
Dit weekend
Als dit een foutje is van tijdens de import.
Kan daar dan geen correctieprogramma voor geschreven worden?
Mvrgr
Robert Elsenaar
-Oorspronkelijk bericht-
From: Edwin Wisse
Sent: Thursday, August 02, 2012 10:27 AM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl
om die vijf te
vinden die beschadigd zijn.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Jo winfi...@gmail.com schreef:
Op 20 juli 2012 13:05 schreef Robert Elsenaar rob...@elsenaar.info het
volgende:
Hebben wel niet een planeten van voor de bit, en een van er na? Vergelijking
maken en een
Hebben wel niet een planeten van voor de bit, en een van er na? Vergelijking
maken en een reparatie uitvoeren.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Hugo Holscher hugoholsc...@gmail.com schreef:
Ben benieuwd hoe lang we nog mails zien met de strekking had ik het niet
gezegd over de
Betekend dat dat ik mij na het passeren van de Bot niet speciaal kan richten op
het hermappen van verloren gegane mapgedeelten?
Groet
Robert
From: Henk Hoff
Sent: Tuesday, July 10, 2012 5:48 PM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl] [OSM-talk] Licence redaction ready
betaalbaar plekje voor mijn stalen ros aanwezig
is.
Ik hoop tot snel.
Met vriendelijke groeten
Robert Elsenaar
Frank Steggink stegg...@steggink.org schreef:
Hoi,
Ik wil graag maandelijks een geo-borrel organiseren in Utrecht. Deze is
bedoeld om gezellig met elkaar te praten over open data en
overijverige
assistent nodig.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
On 24-05-12 20:58, Robert Elsenaar wrote:
In denhaag zeggen we soms Niet so seike en ga lekker buitespele.
Ja zeg het maar hoor, met alle liefde synchroniseren
Stefan, weinigen interesseert al dat licentie gedoe. Misschien ken jij 10CC.
Van CC-0 hebben echt weinigen gehoord. Welk genre is dat? Snapje het nou?
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
On 25-05-12 08:40, Robert
andersom?
Zomaar een paar vragen voor de duidelijkheid.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Henk Hoff toffeh...@gmail.com schreef:
2012/4/11 Stefan de Konink ste...@konink.de
Ik dacht al dat de vork anders in de steel zat. Nu het echte verhaal.
AND is/was geen
Dat betekend dus dat vanaf 1 april data uit osm niet meer in Fosm overgenomen
mag worden er dat fosm data taboe is voor osm? Klopt dat?
De fork is dan m.i. Ook ten einde?
Jammer. Was zo leuk die anarchie. Hihihi.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Henk Hoff
+1
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
Het is net openbaar gezet, openkvk doet geocoded adressen op basis van
de BAG. Dat biedt mogelijkheden tot linked-open-data of importeren. Ik
heb met Peter al wat overleg gehad
Stefan. Kun je eens een voorbeeld geven hoe je bijvoorbeeld alle winkelpanden
in Maarsen kunt querien?
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
On Wed, 14 Mar 2012, Gert-Jan van der Weijden wrote:
Nauwelijks te
Dat lijkt niet zo moeilijk.
Kun je nu nog in een voorbeeld laten zien hoe je deze qierie op de api afvuurt
En hoe je de output kunt gebruiken bv in JOSM.
Ik zou dolgraag hiermee verder gaan.
Als ik het kan schrijf ik voor het nageslacht een wikipagina.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
Jammer, maar ik ben in Parijs. Sorry jongens.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Floris Looijesteijn o...@floris.nu schreef:
Hoi!
A.s. donderdag is er weer een Amsterdamse Mappersbabbel!
U bent allen welkom om over OSM en/of andere geogerelateerde zaken te
Bij gwbruik van garmin.openstreetmap.org kun je ook beter een land kiezen. Een
link links op het schetm stelt de kaart direct beschikbaar zonder wachttijd.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Harry harr...@gmail.com schreef:
Ook jij vanharte bedankt Pim.
Op 6
Ja hoor maar dan moet deze kaart speciaal voor jouw gemaakt worden en dat kan
soms wel een dag duren.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Harry harr...@gmail.com schreef:
Thx Robert maar BE en NL op 1 kaart krijgen lukt dus niet begrijp ik. Of heb ik
het mis
+1
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
drek d...@drek.nl schreef:
Op 01-02-12 11:49, Floris Looijesteijn schreef:
2012/2/1 Ruud den Blankenruud.den.blan...@gmail.com:
Vorig jaar heb ik OSM rondom Gorinchem aangepast door panden en adressen uit
de BAG toe te
Hoi allemaal,
Weten jullie al of er een methode is om te zien welke Relaties er op de schop
gaan o.i.v. de License Change?
groet
Robert___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
Morgen om 1300 in De Loeven. Een cafe aan de voet van de Utrechtse Dom.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Martijn van Exel m...@rtijn.org schreef:
Herinner mij eens: hoe laat en waar is de nieuwjaarsborrel morgen nou precies?
Bedankt,
--
martijn van exel
En als ik zo in mijn glazen bol kijk, dan lijk ik te zien dat Stefan dit
weekend klaar is met zijn lijst.
Klopt dat Stefan?
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Floris Looijesteijn o...@floris.nu schreef:
Jan komt regelmatig naar de Amsterdamse Mappersbabbel
En is dit het Stilte gebied van Utrecht zodat we met z'n alle gezellig
kunnen kletsen?
Groet Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From: Frank Steggink
Sent: Monday, January 02, 2012 3:11 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: [OSM-talk-nl] Fwd: [Dutch] Nieuwjaarsborrel zo 22 januari
Waarom pedestrian en geen footway?
Ik zie liever bij een dergelijk ondrbord staan bicycle=prmitted.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Frank Steggink stegg...@steggink.org schreef:
On 31-12-2011 15:43, Colin Smale wrote:
Op dit moment is het recreatiepad Het
Polyglod. Die opmerking heet bij ons valse bescheidenheid. ;-)
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Jo winfi...@gmail.com schreef:
Op 27 december 2011 14:36 schreef Floris Looijesteijn o...@floris.nu het
volgende:
Ik heb rond het Oosterdokseiland het een en
Heren,
Ik krijg tranen in mijn ogen Lijkt het nu echt te gaan lukken.
Stefan, ik ben de virtuele feestzaal al aan het inrichten om je weer binnen
boord te verwelkomen.
Mooi daan mannen. Nog even een linkje en de scary data is bekend.
Groet
Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From:
Als iedereen zijn eigen talenten gebruikt, dan wordt meteen geweldige wereld.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)null___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
slag.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Op 18-12-11 01:30, Lennard schreef:
On 18-12-2011 1:19, Stefan de Konink wrote:
Ja, dat is dus het grootste probleem. Er
bron. Vandaar eerst de lijst met bronnen
completeren en dan kijken hoe we de changsets gaan afhandelen.
Nog mails de vraag heb jij de namen van deze bronnen?
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
-BEGIN PGP SIGNED
: Stefan de Konink
Sent: Sunday, December 18, 2011 3:18 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Op 18-12-11 15:02, Robert Elsenaar schreef:
Nog mails de vraag heb jij de namen van deze bronnen?
Nee, die ken
Ik had toch eigenlijk van zeker enkelen van jullie wel een reactie verwacht.
Groet
Robert Elsenaar
-Oorspronkelijk bericht-
From: Robert Elsenaar
Sent: Thursday, December 15, 2011 8:32 AM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Bushaltes en GSM antennes
nog overwogen om dat neer te schrijven... maar het
uiteindelijk niet gedaan, waarvoor excuses,
mvg,
Polyglot
Op 15 december 2011 08:32 schreef Robert Elsenaar rob...@elsenaar.info het
volgende:
Collega's,
Floris schreef: Stefan is niet akkoord met de CT en ik verwacht ook niet dat
dat
mapper (Stefan) binnen boord.
3) We respecteren het werk van pioniers uit het verleden.
Graag een aankondiging voor een volgende constructieve stap om dit punt uit
de weg te helpen.
Mvrgr
Robert Elsenaar
-Oorspronkelijk bericht-
From: Floris Looijesteijn
Sent: Tuesday, December 13, 2011
lijkt me een strak plan. Na alles tijdens de borrel. BAG BABBEL.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Op 09-12-11 15:50, Gertjan Idema schreef:
Wat is op dit moment de
Jeroen,
troost je Ook ik heb nog geen bevestiging gekregen. ... En wie zou
mij nou durven weigeren ;-)
Tot zaterdag.
Groet
Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From: Jeroen Muris
Sent: Thursday, December 08, 2011 8:41 PM
To: winfi...@gmail.com ; OpenStreetMap NL
Osm passie . Ja.
Passie voor fietsen Sfys.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Jo winfi...@gmail.com schreef:
Wel ik dacht dat ik misschien een tussenstop zou kunnen maken, maar ondertussen
een rechtstreekse Eurolinesverbinding naar Brussel-Utrecht en
Mij kun je er aantreffen. Ik rijd vanuit Putten. Lifters worden opgepikt.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Jo winfi...@gmail.com schreef:
Wie gaat er naar Geo Freedom Day in Baarn(NL) op 10 december?
http://www.GeoFreedomDay.nl
Het lijkt me een zeer
Dit is een teken van pure heimwee.. Het wordt tijd dat je thuis komt. :-P
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Martijn van Exel m...@rtijn.org schreef:
Ik ben dan wel ver weg maar ik denk nog steeds aan mijn goeie ouwe
Amsterdam. Met behulp van de full history
(of niet) is
precies waardoor we OSM waarderen en juist dit is de kracht van OSM. En
kennelijk waarderen steeds meer partijen deze aanpak.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
werk. De updates zullen
relatief eenvoudig
zijn.
- Niet ieder blok in OSM zal voorzien zijn met OSM data.
Ik hoop met het bovenstaande duidelijk te hebben gemaakt hoe ik een
mogelijkheid zie om
de BAG data beschikbaar te stellen aan de mappers-crowd.
mvrgr
Robert Elsenaar
-Oorspronkelijk
vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Frank Steggink stegg...@steggink.org schreef:
Hoi Robert,
On 11-11-03 10:21 PM, rob...@elsenaar.info wrote:
Ik voel me allerminst opgejaagd wilt.
Je 'alternatief' zie ik meer als een zinvolle aanvulling op mijn idee
dan een
in sommige gevallen dáár wel het nut van inzien.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Frank Steggink stegg...@steggink.org schreef:
On 11-11-03 11:06 PM, Stefan de Konink wrote:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Op 03-11-11 22:52, Frank Steggink
uitgebreid functioneel ontwerp te
schrijven.
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Stefan de Konink ste...@konink.de schreef:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Op 31-10-11 10:40, Willem Sonke schreef:
On 30-10-11 21:26, Stefan de Konink wrote:
- Dit
Deze aanpak zie ik ook wel zitten. Ik denk echter dat de werkwijze voor het
importeren laagdrempelige gemaakt moet worden, zodat veel beetje ervaren lokale
mappers het als een uitdaging zien om dit vergelijk te maken.
Groet Robert
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf
werk moet gaan.
Wie schiet?
groet
Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From: Frank Steggink
Sent: Sunday, October 30, 2011 10:44 AM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] BAG viewer
On 11-10-30 10:34 AM, Robert Elsenaar wrote:
Deze aanpak zie ik ook wel zitten. Ik denk
Is mijn procedure niet overgekomen? Vanmorgen gaf ik al een idee over het
beschikbaar stellen van de laatste relevante BAG gegevens aan lokale mappers .
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Henk Hoff toffeh...@gmail.com schreef:
2011/10/30 Willem Sonke willemso
Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)
Martijn van Exel m...@rtijn.org schreef:
De bottleneck zit 'm in die 'medewerkers'. Wie gaat er door die
gegenereerde rapporten heenwerken? We zijn allemaal vrijwilligers
hier, met soms veel tijd maar meestal maar een klein
met bijv Geoserver.
Is nog steeds een hoop werk, vanwege de inmense grootte van het BAG-bestand.
Je kunt ook de tile-configuratie van de BAG viewer achterhalen en die
in JOSM prikken, denkelijk?
[1] https://github.com/MinIenM/BAG-Extract
2011/10/27 Robert Elsenaar rob...@elsenaar.info:
vertel
Hoi,
Iemand kan mij vast wel een voorbeeld geven of zelfs de tags voor een Notaris
kantoor.
Alvast bedankt
Robert Elsenaar___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
2011/10/10 Robert Elsenaar rob...@elsenaar.info:
Hoi,
Iemand kan mij vast wel een voorbeeld geven of zelfs de tags voor een
Notaris kantoor.
Alvast bedankt
Robert Elsenaar
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http
het openbaar vervoer komt doet er goed aan mij even te bellen
zodat ik je van de trein kan afhalen.
Tot morgen allemaal
Robert Elsenaar (ZMWandelaar)
PS:
En heb je je nog niet opgegeven, maar wilt wel komen Bel dan zo snel
mogelijk even. ___
Talk-nl
het weten zodat ik een uitnodiging kan sturen.
Willem
On 26-09-11 22:18, Robert Elsenaar wrote:
Willem,
Als je een Google doc begint en als eerste alle pagina titels als
hoofdstukken omzet. Dan kunnen we allemaal met een hoofdstuk beginnen.
Ook ik heb zo door de dagen heen voldoende
http://www.learnosm.org/
Voelt iemand zich geroepen deze site eenmalig te vertalen en er voor te zorgen
dat de eigenaren ook een Nederlandse versie publiceren?
groet
Robert___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
klaar.
Als je zin hebt om deze dag mee te maken, dan ben je van harte welkom.
Ik heb 2 datum uitgekozen. Kies een datum:
http://www.doodle.com/gcttvpgvhqzpvgkr
groet
Robert Elsenaar (Alias ZMWandelaar; alias ZondagMiddagWandelaar)___
Talk-nl mailing list
1) Met zo'n mooie lijst zou ik de controle handmatig doen en wijzigen waar
het daadwerkelijk letters moeten zijn. Ik weet van DenHaag dat veel van de
straat namen WEL met cijfers worden geschreven.
Groet
ZMWandelaar
-Oorspronkelijk bericht-
From: Martijn van Exel
Sent: Sunday,
Heren,
Ik heb even zitten zoeken in de Wiki, maar kan geen tag vinden waarmee ik het
bouwjaar van een gebouw aangeef.
Weet iemand deze?
groet
Robert___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
/wiki/Talk:Proposed_features/Building_attributes#Date_of_construction
Gr,
Floris
2011/8/29 Robert Elsenaar rob...@elsenaar.info:
Heren,
Ik heb even zitten zoeken in de Wiki, maar kan geen tag vinden waarmee ik
het bouwjaar van een gebouw aangeef.
Weet iemand deze?
groet
Robert
Frank,
Ik vind dat onwijs knap van je. De plaatsen en de Grondmij vestigingen
gingen nog wel, maar over de stadions en de attracties struikel ik
voortdurend.
Niet alleen topografische kennis, maar ook algemene kennis is hierbij van
groot belang. En die ik kennelijk bij jouw erg breed.
Een kort vraagje naar aanleiding van dit onderwerp.
Zijn wij het enige land met 3dshapes? Of zijn ze in andere landen ook in dat
gelukkige bezit?
groet
Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From: Martijn van Exel
Sent: Thursday, June 23, 2011 10:23 AM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Alarm,
de droogte heeft toegeslagen op het Nuldernauw.
Uit onderzoek blijkt dat de Outer multipolygoon niet gesloten is.
In de afgelopen 14 dagen zijn PA94, Ligfietser en RBeijer druk geweest om
wijzigingen aan te brengen.
Zouden jullie er nog eens naar kunnen kijken? Wellicht dat het in het
Nulde
Op maandag 20 juni 2011 16:32:02 schreef Robert Elsenaar:
Alarm,
de droogte heeft toegeslagen op het Nuldernauw.
Uit onderzoek blijkt dat de Outer multipolygoon niet gesloten is.
In de afgelopen 14 dagen zijn PA94, Ligfietser en RBeijer druk geweest om
wijzigingen aan te brengen. Zouden
Doe je ook iets met de boeien op het binnenwater?
Groet
Robert
From: Erik Oppedijk
Sent: Monday, June 20, 2011 4:48 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: [OSM-talk-nl] Boeien nederlandse kust
Ik ben redelijk ver met alle boeien(ruim 7000) op het water van de noordzee,
waddenzee,
En wat betreft de huisnummering voor huizen aan een highway=service kun je
altijd aangeven dat het huis hoort bij de hoofdweg door het addr:street tag.
mvrgr
Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From: Cartinus
Sent: Tuesday, May 31, 2011 11:52 AM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re:
Heren,
Ik kom steeds vaker zijweggetjes van hoofdwegen tegen die de zelfde weg dragen
als de hoofdweg. De zijweg is zelf ook verhard en een bord aan het begin van de
weg verwijst naar een aantal huisnummers die bij de hoofdweg horen.
een oprit (in onderhoud van een particulier) of als weg die door de gemeente
beheert wordt (staan er voorrangborden).
Groeten,
Martien
2011/5/29 Robert Elsenaar rob...@elsenaar.info
Heren,
Ik kom steeds vaker zijweggetjes van hoofdwegen tegen die de zelfde weg
dragen als de hoofdweg
erg onbetrouwbaar.
Groet
Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From: Cartinus
Sent: Tuesday, May 17, 2011 10:24 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart
On Tuesday 17 May 2011 21:14:36 Robert Elsenaar wrote:
Cartinus had een goed voorbeeld om mijn
-Oorspronkelijk bericht-
From: Cartinus
Sent: Tuesday, May 17, 2011 10:24 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart
On Tuesday 17 May 2011 21:14:36 Robert Elsenaar wrote:
Cartinus had een goed voorbeeld om mijn bedoeling duidelijk te maken
] Uiterlijk van de kaart
2011/5/17 Cartinus carti...@xs4all.nl:
On Tuesday 17 May 2011 10:06:33 Martijn van Exel wrote:
On 5/17/11 12:10 AM, Cartinus wrote:
On Monday 16 May 2011 21:17:29 Robert Elsenaar wrote:
En toch is het jammer dat er ook binnen OSM net als binnen de gehele
IT
zo weinig
. En dat is veel meer
dan we nu laten zien. Met een dergelijke kaart tool kan iedere OSM’er weer
trots zijn.
groet
Robert
From: Foppe Benedictus
Sent: Monday, May 16, 2011 11:59 AM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart
Op 13-05-11 18:51, Robert
:09, Robert Elsenaar wrote:
Dat is natuurlijk precies de Usability waar ik het over had. De
openstreetmap.org of .nl is wat betreft jouw bewering Vlees nog Vis. De
kaart biedt niet de mogelijkheid om ALLE tags te zien. En iedere
Tiles@Home is = die kant op.
kaartmaker die zegt dat dat niet
Tja en al die lijntjes is nu net het probleem. Heb je dit wel eens gezien?
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.093lon=5.971zoom=9layers=C
Heel aantrekkelijk.
De Amerikanen noemen Nederland “The blue heaven”. Maar dit noem ik “The Blue
Hell”.
Het wordt tijd dat de kaart en renedering eens flink
Martijn,
Vanaf dit weekend ook de gelukkige bezitter van een androïd.
IK heb ook vandaag direct wat experimentjes gemaakt met OSMTracker.
Heel veel gelukt, maar nog veel te ontdekken.
Wat mij alleen nog niet lukt is een geluidsbestand (.gpp) binnen JOSm af te
spelen.
Heb jij (jullie) daar ook
] Luchtfoto's
Ook Bing is bezig zijn luchtfoto's up-to-date te maken/houden en te verbeteren.
Mogelijk dat je daar nu het effect van ziet.
Gr,
Henk
2011/5/5 Robert Elsenaar rob...@elsenaar.info
HEren,
Ik kan mij vergissen, maar in de laatste week zijn de Luchtfoto’s van Bing
opeens
HEren,
Ik kan mij vergissen, maar in de laatste week zijn de Luchtfoto’s van Bing
opeens heel scherp geworden.
Of heb ik soms mijn bril eindelijk gevonden.
Weet iemand er iets van?
Robert___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
Heren,
Met hulp en in navolging op Rullzer ben ik begonnen om de Nederlandse
Wandelroutes in een pagina te controleren. Ik hoop hiermee de inzichtelijkheid
hiervan te verhogen. En wie weet wat de toekomst brengt. De eerste ervaringen
met Python (lijkt op php) en PostgreSQL (lijkt op mySQL)
Rullzer en Rubke,
http://poi.openstreetmap.nl is juist en leuke toepassing, maar op een of andere
manier is de pagina niet meer in staat de gegevens te laten zien.
Kunnen jullie dat herstellen?
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
LEnnard,
Ik voel mij niet in de positie om jouw noeste arbeid in twijfel te trekken.
Ik was echter niet in de positie (op het werk) om in JOSm te kijken. Wel zag
ik op de map dat het verkeerd was.
Bedankt voor het fiksen.
Was Tavernses dankbaar voor de reverts? ;-)
Groet
Robert
, 2011 11:04 PM
To: talk-nl@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Beek
On 8-4-2011 22:58, Robert Elsenaar wrote:
Jullie adviseren dan dus om over het watervlak nof een way te tekenen
die gelijk getagd wordt als de beek die er ten zuiden loopt?
Als die een naam heeft, zeker.
Daarnaast is er
: [OSM-talk-nl] Beek
On 9-4-2011 9:18, Robert Elsenaar wrote:
Dat voorstel kan ik me voorstellen dat een wateroppervlakte een meer of
een rivier genoemd wordt. Maar om nu een beek als een wateroppervlakte
te zien? Dat doen we toch ook niet met een weg: natural=paving. ;)
Toch wel: highway=pedestrian
Thanks Martin and other,
Especially My wife and I are going for hiking in Toscany. On OSM we find
some tracks sourced by CAI. This seems to be a hiking organisation.
What can we expect? Are there books or leaflets descibing those trails? Are
they signed with shields on the track?
Can anybody
Kijk en jullie zijn nu zo’n commerciele groep die snappen hoe communities als
OSM werkt: Niet alleen profiteren van het gratis materiaal, maar ook zelf
investeren in het project door dit soort acties.
(Zo weer voldoende veren )
Dat de weg over het eerste fietspad als unclassified
getekend is, komt ook niet uit 3dShapes, maar is getekend door
'JanWandelaar'.
2011/4/8 Lennard l...@xs4all.nl
On 8-4-2011 21:54, Robert Elsenaar wrote:
De beek loopt echt gewoon door en we willen natuurlijk gewoon dat de
beek doorloopt.
Hoe los ik dat op?
Water is water. Je
I know a nice Map ... ;)
http://www.openstreetmap.org/?lat=43.4417lon=11.6241zoom=14layers=M
KR
Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From: Carlo Stemberger
Sent: Friday, April 08, 2011 1:53 PM
To: talk-it@openstreetmap.org
Subject: Re: [Talk-it] Data Only GSM Chip
Hi Robert,
Il
Hi Giuliano and others,
What a pitty, Capanolle near Arezzo has no UMTS coverage.
Is there an other option, more country wide covered.
Cheap is not a must, good network a prevelage.
Hear you
Robert
-Oorspronkelijk bericht-
From: G Zamboni
Sent: Thursday, April 07, 2011 3:43 PM
Ik heb de Keukenhof even een mailtje gestuurd. Kijken hoe ze reageren.
Kunnen eindelijk de vrouwen ook eens mee. Gaan die lekker bloemen kijken
terwijl wij Mappen.
Groet
Robert
From: wim
Sent: Monday, April 04, 2011 10:56 AM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl]
De legenda is ook verre van compleet.
Vindt dat deze opgebouwd moet worden vanuit het typ en styl bestand.
Moeras staat er bijvoorbeeld niet op.
Robert
From: Peter Peterse
Sent: Saturday, April 02, 2011 8:51 PM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Fwd: Legenda
Aan
Hoe belangrijk kan iemand zijn Vertel.
Robert
From: ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen
Sent: Monday, March 28, 2011 7:55 PM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: [OSM-talk-nl] BNR
Niemand Stefan gehoord vanmiddag op BNR ?
Gert
Ik had al een zwart vermoeden. Weet niet van de reden waarom je niet actief
gebruiker van Talk-nl bent. Mis soms ook jouw directe inbreng. De opmerking
van jou die ik nu alleen lees, is echt voor meer oren bestemd. Ik heb dan
ook deze mail ook naar Talk-nl gestuurd.
Van die rollen was mij ook
Martijn,
Ik zal helaas niet van de Party zijn. Ik zit (heel zielig) de zaterdag er
voor op de Noordzee. Dan vul ik mijn kabeljauw voorraad aan. En als dat niet
door gaat omdat het weer te slecht is, dan is het ook voor Mappen geen
pretje.
We zullen zien.
Groet
Robert
-Oorspronkelijk
Hoi Martijn,
Ik heb de fietsroute even bekeken. Fietsers helpen met fietsroutes is
eigenlijk tegen mijn principe, maar deze keer wrijf ik mijn hart over mijn
hand. ;)
De relatie was inderdaad een zooitje. Natuurlijk heb ik geen kennis van de
lokale situatie en kan me best voorstellen dat ik
Lambertus,
Ik heb me vanaf het begin al afgevraagd, jouw load probleem is niet van
vandaag of gister, waarom de pagina is opgebouwd zoals die nu is.
Probleem 1: Niet genoeg ruimte voor alle standaard volledige landen.
Kun je aangeven hoeveel schijven en welke soort schijven je daar voor nodig
@openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Lambertus' OSM kaart site traag of stuk?
Robert, dank voor het meedenken. Mijn reactie is inline:
Op 05-03-11 16:52, Robert Elsenaar schreef:
Lambertus,
Ik heb me vanaf het begin al afgevraagd, jouw load probleem is niet van
vandaag of gister
1 - 100 of 137 matches
Mail list logo