Title: Message

Draskovic: Zalostan tok sastanka

Predsjednik Srpskog pokreta obnove Vuk Draskovic potvrdio je danas da je lider Demokratske stranke Srbije Vojislav Kostunica sinoc, na pocetku sastanka demokratskog bloka “podelio jedan papir” u kojem su bila pomenuta samo dva personalna rjesenja za novu vladu i to “premijera i gospodina Labusa, kao jedinog potpredsednika”. “To mi ne bismo mogli da podrzimo kada je u pitanju taj jedini potpredsednik”, ali, kako je Draskovic rekao, izjasnjavanja o tom predlogu nije bilo. Draskovic je za Radio Beograd rekao da je na bio iznijet i program vlade, ali da je, “posle zalosnog toka sastanka, sam Kostunica zamolio da se papir vrati, kao da nije ni podeljen”. “Mogu da kazem, sto se tice programa, da je 98 odsto u tom programu ono sto je prihvatljivo za SPO i NS, ali, na zalost, i to je sada povuceno i na nuli smo”, rekao je Draskovic.

 16:14

BiH kao federacija Bosne i Hercegovine?

Ujedinjena Hrvatska stranka prava BiH saopstila je danas da su sazrele okolnosti za temeljne ustavne promjene i rekonstrukciju BiH. “Buduci da se Bosna kao drzavna tvorevina spominje jos u 10. stoljecu i kasnije Hercegovina kao sastavni dio, namece se potreba formiranja Federacije BiH sastavljene od dvije federalne jedinice i odredjeni broj regija. Tako bi Bosna bila 1. federalna jedinica i Hercegovina 2. federalna jedinica”, stoji u saopstenju koje su prenijeli sarajevski mediji.

Del Ponte: Djindjic mi obecao hapsenje Mladica

Ubijeni srpski premijer Zoran Djindjic je, neposredno prije svoje smrti, obecao hapsenje generala Ratka Mladica i njegovu predaju Tribunalu u Hagu, kazala je u razgovoru za “La Libre Beldzik” od subote glavna tuziteljica Tribunala Karla del Ponte. “Dvije sedmice prije smrti, rekao mi je da se zavrsava reforma vojske i policije, obecavsi mi da cu do proljeca imati Mladica”, rekla je del Ponte. “Njegovo ubistvo je sve dovelo u pitanje”, dodala je.

Karamanlis osujetio podjelu Makedonije izmedju Srbije i Grcke

Nekadasnji predsjednik Grcke Kostas Karamanlis sprijecio je svojevremeno podjelu Makedonije, koju su 1991. dogovorili predsjednik Srbije Slobodan Milosevic i  premijer Kostas Micotakis, prenijele su agencije pisanje “Fajnensel tajmsa”. Pozivajuci se na neimenovani izvor nekada visoko kotiran u grckoj administraciji, londonski list tvrdi da je Milosevic 1991. predlozio grckom premijeru da Srbija i Grcka podijele Makedoniju. Prema istom izvoru, Micotakis je prihvatio ovaj predlog i nalozio grckom Ministarstvu odbrane da sacini plan prelaska vojske u juzne djelove Makedonije. O svojoj namjeri Milosevic i Micotakis su upoznali i predsjednika Karamanlisa, koji je stavio veto na njihov plan, tvrdi izvor “Fajnensel tajmsa”.

 13:56

“Amnesti internesnel” zatrazila slobodu za vladiku Jovana

Organizacija za zastitu ljudskih prava “Amnesti internesnel” zatrazila je bezuslovnu slobodu za episkopa Ohridske arhiepiskopije i egzarha Srpske pravoslavne crkve u Makedoniji vladiku Jovana. Akcijski centar “Amnesti internesnela”, sa sjedistem u SAD, u pismu makedonskim vlastima preporucuje hitno i bezuslovno oslobadjanje vladike Jovana, kao i da budu povucene i sve krivicne prijave protiv njega.

Vladika Jovan uhapsen je prosle nedjelje u Bitolju, tokom bogosluzenja u svom stanu, zbog “izazivanja vjerske i rasne mrznje, kao i vjerskih podjela” i odredjen mu je pritvor od 30 dana. U Makedoniji je zabranjeno bogosluzenje van vjerskih objekata.

www.pcnen.cg.yu/

Одговори путем е-поште