Title: Message
OTMICA
Da li ce nova vlast pokrenuti pitanje izrucenja bivseg predsednika SRJ Hagu, advokat Momir Raicevic, koji je podneo nekoliko tuzbi i krivicnih prijava, kaze:
BLANUSA REKAO MILOSEVICU: "DJUBRE JEDNO, POLAZI", NAGRADU OD PET MILIONA DOLARA PODIGAO NAS COVEK
@ Svetlana Vojinovic

       Da li ce se konstituisanjem novog srpskog parlamenta i vlade pokrenuti pitanje legalnosti hapsenja i odvodjenja u Hag bivseg jugoslovenskog predsednika Slobodana Milosevica?
       - Protiv lica koja su ucestvovala u tome podneto je vise tuzbi i krivicnih prijava. Tuzilastvo vec dve i po godine cuti, iako su morali da nas obaveste da li se po njima postupa ili su odbacene - kaze za "Svedok" advokat Momir Raicevic, branilac Slobodana Milosevica.
       Raicevic je, u ime bivseg predsednika SRJ, podneo nekoliko krivicnih prijava.
       - Odmah po odvodjenju Milosevica u Hag, Okruznom javnom tuzilastvu u Beogradu podneta je krivicna prijava protiv 15 clanova Vlade Srbije, zatim Dragise Blanuse, tadasnjeg upravnika Centralnog zatvora i NN predstavnika Haskog tribunala. Prijava je podneta za kidnapovanje i otmicu jer su pocinili krivicno dela zloupotrebe sluzbenog polozaja i protivpravnog lisavanja slobode Milosevica. Protivno Ustavu, Zakonu o krivicnom postupku i odluci Ustavnog suda SRJ da nema izrucenja nasih drzavljana stranim sudovima i drzavama, oni su naredili odvodjenje Milosevica u Hag - objasnjava Raicevic.
       Da podsetimo, istog dana kada je Milosevic odveden u Haski tribunal, 28. juna 2001, na Vidovdan, na sednici Ustavnog suda SRJ, koja je odrzana u 12 casova na inicijativu Milosevicevih advokata i peticije koju je potpisalo vise od 50 profesora s Pravnog fakulteta, donosi se odluka o zabrani isporuke haskih optuzenika.
       Medjutim, samo dva sata kasnije, odrzava se hitno zasedanje Vlade Srbije (u prosirenom sastavu) koja donosi suprotnu odluku, da se okrivljeni isporuce i predaju Haskom tribunalu. Ovu odluku od 23 prisutna nisu podrzala samo dvojica.
       Izostao je samo glas Vuka Obradovica, tada vec razresenog potpredsednika, i ministra zdravlja Obrena Joksimovica koji je glasao protiv.
       - Svi ostali, prisutni na toj sednici, Zoran Djindjic, Nebojsa Covic, Dusan Mihajlovic, Zarko Korac, Jozef Kasa, Momcilo Perisic, Aleksandar Pravdic, Vojislav Milovanovic, Aleksandar Vlahovic, Dragan Domazet, Dragoslav Sumarac, Dragan Milovanovic, Dragan Veselinov, Slobodan Milosavljevic i Vladan Batic glasali su "za". Zato je protiv tih lica i podneta ova krivicna prijava - prica Raicevic.
       Potpisima, iako nisu bili prisutni, odluku o izrucenju podrzali su i ministri Bozidar Djelic, Goran Novakovic, Marija Raseta-Vukosavljevic, Gordana Matkovic, Goran Pitic, Gaso Knezevic i Branislav Lecic.
       Podrsku odluci srpske vlade potpisima su jos dali savezni ministri Vojislav Andric, Zoran Zivkovic, Boris Tadic i Rasim Ljajic, dok su potpise sa sluzbenog puta iz Brisela poslali faksom tadasnji potpredsednik Savezne vlade Miroljub Labus i ministri Goran Svilanovic, Momcilo Grubac i Sasa Vitosevic.
       - Odluku da se Milosevic isporuci Hagu licno je potpisao pomocnik ministra pravde Bruno Vekaric, a onda je dostavio Blanusi. Otmica Milosevica je bila dobro isplanirana. Prema informacijama koje imamo, logisticku podrsku pruzala je jedna zapadna zemlja. Da se te veceri nesto desava u CZ, mogli smo da naslutimo od strazara kada su ljudima koji su se svakodnevno okupljali oko zatvora, rekli: "Dzabe ste ovde". Odmah posto su nam to javili, kolega i ja otisli smo u CZ. Tu nismo mogli da dobijemo nikakvu informaciju. Iste veceri trazili smo i susret s predstvnicima Tribunala u Beogradu, ali oni nisu hteli da nas prime - prica Raicevic.
       Nekoliko tuzbi podneto je i protiv "NN lica s carapama na glavi" zbog upada, tri meseca ranije, u rezidenciju u Uzickoj i zbog pokusaja hapsenja bivseg jugoslovenskog predsednika.
       - Ni povodom tih krivicnih prijava, do danas se tuzilastvo nije ni oglasilo - kaze advokat Momir Raicevic i dodaje:
       - Nesto posle 17 casova u celiju kod Milosevica je usao Blanusa i obratio mu se: "Djubre jedno, polazi, dosta je bilo tvoje vladavine". Zatim ga je povukao za rame i silom naterao da ustane s kreveta. Odmah su ga krisom sproveli do heliodroma na Banjici, a odatle, oko 17.45 casova helikopterom do NATO baze u Tuzli. Tu su ga zadrzali oko sat vremena, da bi proverili identifikaciju, trazili su otisak prsta. Posle sat vremena su ga odveli u Hag i na kraju ga, na sraman nacin, nocu, s lisicama na rukama, sproveli u zatvor. Siguran sam da ce kidnapovanje i predaja Milosevica Hagu, posle ubistva Karadjordja, ostati najsramniji dan u novijoj istoriji srpskog naroda. Da je zaista tako, govori i informacija da je novcana nagrada od pet miliona dolara za isporuku Milosevica Hagu, koju su SAD rapisale, isplacena brzo posle 28. juna. Nagradu je podigao nas covek, a da li je delio s nekim, to ne znam - prica advokat Raicevic.

GARANTOVALI, PA PREVARILI
      U noci hapsenja, 31. marta 2001, Slobodan Milosevic je dobio cvrste garancije da nece biti predat Tribunalu.
      Sta su garanti te izjave, tadasnji predsednici SRJ i Srbije, Vojislav Kostunica i Milan Milutinovic, i srpski premijer Zoran Djindjic obecali Milosevicu?
      "Krivicni postupak pokrenut pred Okruznim sudom u Beogradu protiv Slobodana Milosevica, nije pokrenut na zahtev Medjunarodnog krivicnog suda za ratne zlocine u bivsoj Jugoslavoiji, vec zbog osnovane sumnje da je pocinio krivicno delo iz cl. 26 Krivicnog zakonika SRJ i stoga ce biti resavan pred pravosudnim organima SRJ. Mi garantujemo g. Slobodanu Milosevicu da ce tokom sudskog postupka imati neometanu komunikaciju sa svojom porodicom. Porodici g. Milosevica se garantuje licna i imovinska sigurnost kao i mogucnost koriscenja rezidencijalnog objekta u Uzickoj 11-15 u Beogradu", pise u izjavi.
      Iste noci Milosevicu je stigla i dodatna garancija, s pecatom Vlade Srbije i potpisom Cedomira Jovanovica.
      "ANEKS I: Slobodan Milosevic nece biti izrucen nijednoj pravosudnoj niti drugoj instituciji izvan zemlje; ANEKS II: Slobodanu Milosevicu se garantuje svakodnevna poseta porodice. Za ANEKS I i II po ovlascenju predsednika Vlade Republike Srbije dr Zorana Djindjica."
      Garancije je licno Milosevicu te noci dostavio Cedomir Jovanovic. Posle toga Milosevic je otisao u CZ.
      - Protiv lica koja su ovo potpisala za sada nismo podneli tuzbe jer u momentu podnosenja prijave nismo imali dokaze da su ucestvovalu direktno ili indirektno u otmici. Medjutim, ukoliko istraga i vreme pokazu suprotno, prijava bi se prosirila i na sve ostale aktere, pa i na potpisnike te garancije - prica Raicevic.

Obren Joksimovic, bivsi ministar zdravlja:
SEDNICA VLADE BILA POLUTAJNA
      Sta se zapravo desavalo 28. juna 2001. godine na sednici Vlade Srbije?
      - Ne znam sta bih u ovom trenutku mogao da kazem. Ne znam da li je i sta od toga drzavna tajna. Ipak, jedno sigurno znam, 28. juna, na Vidovdan, na tu sednicu vlade zvanicno nisam bio ni pozvan. Pitam se zasto, ako sam bio njen clan? Ocigledno da mi namerno nisu javili. Za sastanak sam saznao od jednog kolege i odmah sam dosao. Kada su me ugledali, bili su veoma iznenadjeni. Mogu slobodno da kazem da je to bila polutajna sednica i trajala je vrlo kratko, oko 45 minuta - kaze Obren Joksimovic, u to vreme jedini ministar koji nije potpisao isporuku Milosevica.
http://www.svedok.co.yu/index.asp?show=39113

Одговори путем е-поште