ДРAГОЉУБ AБAЗОВИЋ ИЗ БОЛЕСНИЧКЕ ПОСТЕЉЕ ОДГОВОРИО НA ОПТУЖБЕ ЕУФОРA

НИСАМ ПУЦАО НИ НА КОГА!

Министар унутрашњих послова Дарко Матијашевић осудио акцију Еуфора у Рогатици и
затражио казне за одговорне. Драгољуб ван животне опасности

ФОЧA - Републички министар унутрашњих послова Дарко Матијашевић обишао је јуче
тешко повријеђеног Драгољуба Aбазовића из Рогатице који се опоравља у Клиничком
центру у Фочи.
Подсјећамо, Рада Aбазовић је погинула, а њен супруг Драгомир и син Драгољуб
тешко су повријеђени у акцији Еуфора 5. јануара у засеоку Бјелогорци код
Рогатице.
- Како се осјећаш, боли ли те рана? - упитао је министар Матијашевић Драгољуба
Aбазовића, иначе ученика шестог разреда Основне школе "Свети Сава" у Рогатици.
- Боли ме мало - изустио је стишћући зубе једанаестогодишњи дјечак захваливши
се на посјети.

РАДА
На наше питање да ли је живот Раде Aбазовић могао бити спасен, директор
фочанске болнице др Вељко Марић је рекао:
- Рада Aбазовић је умрла јер је искрварила, с обзиром на то да је рањена у 10
часова, а у болницу је довезена тек у 12.30 часова.

На питање новинара да ли је заиста, као што то тврде представници Еуфора, из
пушке пуцао на њихове војнике, Драгољуб је љутито одговорио:
- Не, нисам пуцао ни на кога, које то рекао!
Директор фочанске болнице др Вељко Марић оцијенио је стабилним здравствено
стање Драгољуба Aбазовића и додао да је он ван животне опасности.
Министар Матијашевић је изразио незадовољство акцијом Еуфора у Рогатици.
- Није природно ни морално када мушкарци било кога злостављају, посебно жене и
дјецу. Када то још чине војници и официри мира, то није часно - истакао је
министар Матијашевић, изразивши запрепашћење непрофесионалношћу војника Еуфора
који нису могли да разликују цивиле од њиховог циља.

ШТА ЈЕ ОВО?
Драгољуб Aбазовић се накратко, присјетио тог кобног јутра 5. јануара ове године.
- Тата и ја припремали смо прасе за Божић, а помагао нам је и комшија Милкан
Цвијетић. Тата је шурио прасе, а ја сам ушао у кућу да донесем још вреле воде.
Кад сам изашао, неки људи иза ограде, почели су да пуцају. "Шта је ово?", питао
сам и одједном пао. Више се ничег не сјећам. Некако је до мене допузао комшија
Милкан, ставио ме у своје ауто и одвезао у Фочу. У ауту ми је то објаснио... -
испричао нам је Драгољуб Aбазовић.

- Овај чин није у служби мира и осуђујем га у име органа Републике Српске -
рекао је Матијашевић.
Он је најавио да ће од међународних снага "тражити санкционисање одговорних за
акцију у Рогатици у интересу мира и безбједности", додајући да су сами
извршиоци најмање криви, јер су само били "машине за извршење".
- Aкцијом у Рогатици учињена је велика штета мировним снагама и међународној
заједници у БиХ и сви морамо наћи начин да то превазиђемо - рекао је министар
Матијашевић истакавши да је истрага која се води у Еуфору веома спора.
Министар Матијашевић позвао грађане на цивилизовано понашање. Он је додао је да
ће сарадња са Хашким трибуналом и убудуће бити најважнија обавеза власти
Српске, али по закону и професионалним стандардима.
На примједбе из Канцеларије високог представника на његов иступ поводом случаја
у Рогатици Матијашевић је рекао да "они који су у служби закона треба да раде
професионално".
- Ускоро би требали да одржимо заједнички састанак са представницима Еуфора да
бисмо упоредили податке из истраге, како се сличне ствари никад више не би
поновиле - нагласио је Матијашевић.
На питање зашто полиција Републике Српске није ухапсила Драгомира Aбазовића на
шта је указивала и Канцеларија високог представника министар Дарко Матијашевић
је одговорио:
- То питајте оне који су то учинили. Министарство унутрашњих послова Српске ни
на који начин није било обавијештено нити је учествовало у акцији у Рогатици.
Д. ТОДОРОВИЋ

ДРАГОЉУБУ БОЉЕ

СAРAЈЕВО - Здравствено стање Драгомира Aбазовића, који је рањен у акцији
Еуфора, стабилно је, будан је и јуче је почео да узима храну.
То је нашем листу потврдила портпарол Клиничког центра Кошево Биљана Јандрић.
- Aбазовићево здравствено стање је стабилно и почео је да прима храну.
Незахвално је давати дугорочне прогнозе јер је ријеч о тешкој повреди и
постоперативни период увијек може донијети оно што љекари не би жељели. Он
прича и прима храну - казала је Биљана Јандрић.
Портпарол клиничког центра Кошево није могла да одговори да ли су Aбазовићу
дозвољене посјете.
- Љекари о томе не одлучују, јер је пацијент под полицијским надзором - додала
је Биљана Јандрић.

Ж. Д.

http://www.glassrpske.com/