MINISTAR PRAVDE SRBIJE PONOVIO STAVOVE O STATUSU CRNOGORACA U SRBIJI

Stojkovic: Crna Gora bi mogla izgubiti trecinu drzavljana

Ministar pravde Srbije Zoran Stojkovic juce je ocijenio "cudnim" izjave visokog
funkcionera Demokratske partije socijalista Crne Gore Miodraga Vukovica,
ocjenjujuci da bi one mogle da dovedu u zabludu gradane Crne Gore i Srbije.
Povodom izjave Vukovica u kojoj je on komentarisao Stojkoviceve stavove
objavljene u intervjuu podgorickom listu "Dan", Stojkovic je u pisanoj izjavi
naveo da zeli da sprijeci mogucnost da dode do te zablude.
Stojkovic je, kako prenosi Ministarstvo pravde, naglasio da je u navedenom
intervjuu rekao da je zajednica Srbije i Crne Gore bolje i racionalnije rjesenje
od razdvajanja.
"Izrazio sam i cudenje sto aktuelna vlast u Crnoj Gori zanemaruje cinjenicu da u
Srbiji zivi i radi oko 270.000 crnogorskih drzavljana kao i probleme koji bi za
te gradane nastali u slucaju prestanka drzavne zajednice SCG", istakao je
Stojkovic.
On je dodao da Zakon o sudijama Republike Srbije u clanu 41 predvida da "za
sudiju moze biti izabran drzavljanin drzavne zajednice SCG", a clan 10 Zakona o
izboru narodnih poslanika predvida da "pravo da bira poslanika i da bude biran
za poslanika ima gradanin sa prebivalistem u Srbiji, koji je istovremeno
jugoslovenski drzavljanin".
"Naveo sam i posljedice koje bi u slucaju prestanka drzavne zajednice SCG mogle
nastati mimo moje, ili volje gospodina Vukovica, a to je, prije svega, nestanak
drzavljanstva zajednice", objasnio je Stojkovic.
Prema njegovim rijecima, u tom slucaju, ostala bi samo drzavljanstva Republike
Srbije i Republike Crne Gore, pa bi crnogorski gradani koji zive u Srbiji morali
da se opredijele za drzavljanstvo Republike Srbije, ako bi zeljeli da i dalje
ostvaruju navedena prava u ovoj republici.
"Mogao bih da navedem i niz drugih primjera, ali za pojasnjenje moje izjave
dovoljno je i ovo. Zelim jos jednom da ukazem na to da aktuelna vlast u Crnoj
Gori uporno zeli da kod svojih gradana stvori pogresnu sliku o tome kako se
nista nece promijeniti prestankom postojanja drzavne zajednice SCG", ocijenio je
Stojkovic.
On je dodao i da ga cudi, kako je naveo, "komotan odnos iste te vlasti prema
cinjenici da bi 270.000 drzavljana Crne Gore moglo da zatrazi prijem u
drzavljanstvo Republike Srbije kako bi zadrzali svoja postojeca prava u Srbiji,
sto bi predstavljalo gubitak skoro jedne trecine ukupnog broja drzavljana
Republike Crne Gore".
"Iz tih razloga, prije svega zeleci da u Crnoj Gori zadrzi tu iskrivljenu sliku
buduceg statusa crnogorskih gradana u Srbiji, gospodin Miodrag Vukovic se
opredijelio da odgovara na moj intervju samo u medijima u Srbiji, a ne i u Crnoj
Gori", ocijenio je ministar.

(Beta)

http://www.dan.cg.yu/

                           Srpska Informativna Mreza