DEPEŠA POGREŠNO PROTUMAČENA

Dragomir Vasić, nekadašnji šef policije u Zvorniku, tvrdi da su u tekstu "Mladić nije kriv za Srebrenicu", koji smo juče, uz redakcijsku opremu, preneli iz sarajevskog Oslobođenja, iznete neke neistine. On se juče javio Kuriru da objasni suštinu depeše koja se u tekstu pominje.

- Naziv teksta je klasičan primer pogrešnog tumačenja sadržine moje depeše i pokušaj prebacivanja odgovornosti za zločine počinjene u Srebrenici sa VRS na MUP RS. Vrlo je čudno da vaš list tvrdi da Mladić nije kriv za Srebrenicu, pa je nejasno zašto je protiv njega podignuta optužnica u Hagu i kako to da se nakon deset godina istrage dovodi u sumnju rad Tribunala i izmišljaju fantomski sastanci u Zvorniku pomoću kojih se želi optužiti država Srbija - kaže Vasić. On navodi da je povodom događaja u Srebrenici davao izjave osam puta istražiteljima iz Haga, tri puta MUP RS i jedanput državnom tužilaštvu u Sarajevu.

- Svi dokumenti, pa i ta depeša koju pominjete, odavno su dostupni Tužilaštvu u Hagu i Sarajevu i njima treba prepustiti vođenje istrage. Ali, s obzirom na učestalu zloupotrebu pojedinih dokumenata od strane nekih listova, želim da pojasnim navedenu depešu: Tačno je da je general Mladić ujutru 13.7.1995. godine rekao da ide na Žepu i da evakuaciju preostalih civila iz Potočara i problem naoružane vojne kolone u šumi ostavlja u zadatak MUP RS, ali je i tačno da do realizacije te naredbe nije došlo.

- Naime, rukovodstvo MUP i civilni komesar Miroslav Deronjić intervenisali su da vojska ne ode tada u Žepu, što je Mladić i uvažio. To se može proveriti uvidom u iskaze mnogih učesnika iz vojske, iz kojih se vidi nesporna činjenica da su mnoge jedinice VRS ostale na putnoj komunikaciji Bratunac - Konjević Polje.

Takođe, MUP nije izvršio evakuaciju preostalih civila, što potvrđuje i pomoćnik komandanta za bezbednost Momir Nikolić u svom iskazu u Sporazumu o priznanju krivice, gde navodi da je 13.7. ceo dan proveo rukovodeći evakuacijom civila iz Potočara. Depeša je dakle bila isforsirana i alarmantna zbog straha za živote policajaca u borbama sa zaostalom kolonom za koju se tada pretpostavljalo da broji oko 8.000 vojnika, a za koju se kasnije nepobitno utvrdilo da je brojala oko 15.000 vojnika.

U momentu slanja ove depeše niko iz te kolone nije bio zarobljen, niti se sam predao, niti je bilo takvih nagoveštaja u tom momentu - navodi Vasić.
- Što se tiče navoda o nekim mojim sastancima sa Jovicom Stanišićem i Frenkijem Simatovićem 7.6. i 12.6. u Zvorniku, odgovorno tvrdim da se nikad u životu nisam sastao s navedenom dvojicom ljudi, niti sam od njih dobio bilo kakve instrukcije - zaključuje Vasić u reagovanju dostavljenom našem listu.

(R. K.)

http://www.kurir-info.co.yu/Dnevne-vesti/index.shtml

Одговори путем е-поште