Intervju: Neki ministri „na ledu”
21.03.2006  dnevnik

GENERALNI SEKRETAR SPS-a ZORAN ANĐELKOVIĆ

– Izvršni odbor SPS-a u petak, 24. marta, doneće konačnu odluku o odnosu ove partije prema Vladi Srbije. U ovom trenutku mogu da kažem da SPS neće ni na koji način doprineti destabilizaciji Srbije do 21. maja, kada je referendum u Crnoj Gori, i ni na koji način nećemo pomoći crnogorskim separatistima da profitiraju na nama – kaže u izjavi za „Dnevnik“ generalni sekretar SPS-a Zoran Anđelković.

Zbog čega je nakon smrti lidera SPS-a Slobodana Miloševića uopšte pokrenuto pitanje odnosa prema Vladi?
– Postoje tri ozbiljna razloga. Jedan je što su nas novinari na konferencijama za štampu pitali kakav će ubuduće biti naš odnos prema vlasti. Drugo je to što morate da oslušnete kako narod diše, šta je narod tražio na skupovima proteklih dana. Treći razlog vezan je za nesuvisle izjave predsednika SPO-a Vuka Draškovića.

Ovih dana ste izrekli nezadovoljstvo i na račun G17 plus...?
– U razgovoru sa šefom poslaničkog kluba te stranke bio sam precizan da se to nezadovoljstvo odnosi na njega lično – na samog Miloljuba Albijanića. Niko iz te stranke nije se posle smrti našeg predsednika stranke ponašao nedostojno kao Albijanić. Znači, njemu sam lično zamerio, a ne G17 plus. Rekao sam da su to nenormalne izajve Vuka Draškovića i nedostojno ponašanje Miloljuba Albijanića. To sam rekao i njemu lično. To je isto kao kada se komšija nekorektno ponaša, a u susednom dvorištu sahranjuju nekog svog bližnjeg, mislim da takvo ponašanje nije na mestu.

Znači li to opet najavu situacije, kakva je bila s ministarkom poljoprivrede Ivanom Dulić-Marković, kada je SPS odbijao da podrži „njene“ zakone, čak i da se nađu na dnevnom redu?
– Može se desiti da se dogovorimo da ne podržavamo zakone pojedinih ministara iz SPO-a i G17 plus. Ne mogu da grešim dušu da je, na primer, ministar za dijasporu Vojislav Vukčević tamo nešto kriv. Mi ćemo imati difreneciran stav prema onima koji su se loše poneli kao komšije u odnosu na sahranu u komšijskom dvorištu, bez obzira na to šta o pokojniku mislili.

Znači li to da se vaš stav ne odnosi na Vojislava Koštunicu?
– Ovo ne važi za njega, ni za DSS, jer oni su stvarno bili korektni i u izjavama i uopšte u svojim postupcima.

U ponedeljak se očekuje sednica Skupštine Srbije. Hoćete li pre zasedanja imati neki uslov, u vezi s predlozima zakona koji su na dnevnom redu?
– Imaćemo. Što se mene lično tiče, ako se ne povuku ova dva zakona koja se odnose na četnike, ne treba da dajemo kvorum.

Da li su se o tome izjašnjavali stranački organi?
– To je za sada moje lično mišljenje. Ali SPS, uopšte, treba da definiše svoj odnos prema zakazivanju skupštinskih sednica, onako kako svaka manjinska vlada funkcioniše, kako samo mi funkcionisali s radikalima kada su nas podržavali. To znači da se dnevni red skupštinske sednice ne objavljuje pre nego što se usaglasi s političkim partijama koje čine parlamentarnu većinu. Šta je drugo normalno i logično nego to, bilo gde u svetu?

Kada će na dnevni red u SPS-u stići kadrovska pitanja koja interesuju javnost?
– Koliko sam informisan kao generalni sekretar, a valjda sam dovoljno informisan, nije raspisan nikakav konkurs, niti su rapisani izbori u SPS-u.

S. Stanković

http://www.dnevnik.co.yu/

Одговори путем е-поште