NBS krije istinu o našim parama na Kipru

NB se "čudi" što moja firma "pokušava" da "uvuče" NB u svoju poslovnu transakciju. Nisam ja "uvukao" NB u "moju poslovnu" transakciju, već zakon i Vlada SRJ. NB je morala da odobri sve isplate prema inostranstvu

Povodom odgovora koji je redakciji Glasa javnosti uputila pres služba Narodne banke Srbije, a u vezi sa člankom objavljenim 14. marta pod naslovom "Krila istinu o srpskim parama na Kipru" i 17. marta 2006. pod naslovom "Viceguverner odgovoran, a unapređen" direktno je pomenuto moje ime i slobodan sam da odgovorim sledeće:

Od svih tvrdnji koje je pres služba NBS navela u svom demantiju tačna je samo jedna-jedina, a to je da sam se ja, kao direktor firme "Genemp trejding Ltd" u više navrata obraćao NB. Sve ostale tvrdnje su apsolutno netačne.

Čak i tvrdnja pres službe da sam se više puta obraćao NB nije utemeljena na zahtevu za pomoć, kako to napominje pres služba NB, već na činjenici da sam bio prinuđen da se više puta obratim NBJ, jer su njihovi prethodni odgovori bili apsolutno besmisleni. Nikada se nisam obraćao NB ni za kakvu pomoć već isključivo sa zahtevom za objašnjenje običnog platnog naloga za plaćanje prema inostranstvu, koji nosi ime moje firme i broj odobrenja Narodne banke Jugoslavije.

U više navrata pres služba NB napominje da su oni "ukazali" na moja prava, uz tvrdnju da "nema, niti je imala ovlašćenja da arbitrira između banaka i klijenata". Nijednom svojom rečju, u korespodenciji koju sam, kao direktor firme "Genemp", vodio sa NB nisam niti tražio, niti očekivao bilo kakvu "pravnu pomoć" niti "arbitražu" te banke. Svi moji zahtevi se mogu sažeti u pitanju - šta se desilo s tim novcem.

Apsolutno je netačna tvrdnja da je NBS "preko svojih organizacionih delova i u okviru svojih nadležnosti izvršila proveru navoda" iz mog zahteva, jer su oni bili veoma dobro upoznati šta bi bio rezultat "provera". Što je još strašnije NB tvrdi, u svom demantiju da nije nadležna da proverava navode koji se odnose na falsifikovanje i kriminalne radnje" jedne komercijalne banke "već da je to nadležnost MUP-a.

Pa zaboga, koje su to nadležnosti NBS ako ne one koje proističu iz Zakona i uloge NBS koja jedina ima nadležnost da proverava falsifikovanje službenih spisa banaka, da odmah reaguje na njih, podnosi krivične prijave i da proveri svaku kriminalnu radnju banke i odmah reaguje.

Pa na osnovu čega je NBJ/NBS likvidirala Astra banku? Kako su to otkrivali falsifikate Karićeve porodice u vezi sa tom bankom i kriminalne radnje? Iz ove tvrdnje NB jasno se vidi namera da se falsifikati i kriminalne radnje Karić banke i ostalih banaka koje nisu "na liniji" otkrivaju, a Beogradske banke i ostalih, koje su već pod njihovom (NBJ) "zaštitom" namerno, svesno i veoma sofisticirano prikrivaju.

Služba NB, se poziva na "saznanja" da se povodom spornog platnog naloga vode sudski sporovi, između ostalog i na Kipru. Kakve li mudrosti! Pa upravo taj podatak sam ja lično, u svom prvom pismo preneo NB. Dakle, pres služba NB tvrdi da je otkrila "toplu vodu"!

NB dalje tvrdi da Beogradskom bankom u vreme korespodencije sa mojom firmom nije upravljala Borka Vučić, već Nikola Živanović. Pa to niko nigde u članku i ne tvrdi. Potpuno je jasno da sam ja i mogao da se obratim NB tek pošto je Borka Vučić, koja je i njom apsolutno vladala, nestala sa bankarsko-finansijskog prestola u zemlji. Pres služba NB pominje ime Nikole Živanovića kao da je on "pao sa Marsa" ili izabran na to mesto nezavisno od NBJ. Pa on je i doveden od strane Dinkića da sprovodi sve one radnje u Beogradskoj banci koje su i dovele do krajnjeg rezultata - likvidacije Beogradske banke.

Taj isti Nikola Živanović, koji je postavljen 9. marta 2001. godine, već 13. marta, dakle samo par dana posle toga je već bio u "specijalnom timu" Mlađana Dinkića koji je "jurio po Kipru srpske pare". Rezultat njihove jurnjave je veoma dobro poznat. Taj isti Nikola Živanović je odmah po likvidaciji Beogradske banke, na čijem je čelu sedeo sa ciljem "sanacije", odmah postavljen za predsednika UO Nacionalne štedionice koja je na kriminalan način "iznikla" iz uništenja Beogradske banke, Beobanke, Jugobanke, Invest banke i ZOP-a.

Pres služba NB dalje tvrdi kako je "netačno" da su oni u svom dopisu naveli da je nalog za plaćanje falsifikovan. Pa valjda je jasno da ako, NB, u svom dopisu od 4.4.2001. kaže da broj odobrenja NB ne pripada tom nalogu, nego nekom drugom, onda je i budali jasno da su oni (u Beogradskoj banci) koji su u taj nalog uneli podatke o sasvim drugom nalogodavcu, drugom primaocu i drugu sumu, počinili delo falsifikovanja. Odmah posle takve tvrdnje NB je morala protiv tih lica da pokrene krivični postupak. Naravno da je NB svesno to prikrivala i time postala saučesnik.

NB, u svom demantiju ne priznaje ni logiku zdravog razuma. Naime, ako je NB u svom sledećem dopisu od 13.12.2001, godine tvrdila da predmetni nalog za plaćanje u stvari "storniran" onda su oni u suprotnosti sa zdravim razumom. Ako je moja firma Genemp primila 537.040 maraka od poslatih 899.450, onda taj nalog ne može biti storniran.
Poznat sam kao čovek koji je i otkrio najvažniju od tajnih, paravan - firmi, odnosno srpskih firmi - Antenksol trejd i čoveka koji je neposredno doveo do zatvaranje Beogradske banke na Kipru i to za vreme Miloševićeve vladavine. Ko je otvarao paravan firme na Kipru lepo se vidi iz izveštaja Mortena Torkildsena, koji je obavio stručnu analizu za tužilaštvo haškog Tribunala.

NB se dalje, "čudi" što moja firma "pokušava" da "uvuče" NB u svoju poslovnu transakciju. Nisam ja "uvukao" NB u "moju poslovnu" transakciju, već zakon i Vlada SRJ. NB je morala da odobri sve transakcije prema inostranstvu.

Narodnoj banci i njenim čelnicima, pa i Miri Erić-Jović je poznato kako se ta gotovina iznosila iz zemlje (sigurno su pročitali knjigu svog bivšeg šefa Mlađana Dinkića "Ekonomija destrukcije" sa višestrukim platnim nalozima, na osnovu jednog odobrenja NBJ. Narodna banka prikriva milijarde dolara iznetih iz Srbije koje su završile na računima firme Anteksol, Braunkort i ostalih koje je NB velikodušno ostavila kiparskoj advokatskoj kancelariji Papadopoulos & ko i Popular banci na Kipru, da te milijarde prikrivaju i sklanjaju na firme i račune sa kojih se sada kupuje sve što vredi u Srbiji.

Na kraju, nije istina da nisam obavestio nadležne organe o svojim tvrdnjama oko falsifikata i kriminalnih radnji. Ali to mi deluje kao neki dobar vic da NB može da veruje da će ti "nadležni organi" da reaguju na te prijave dokle god je ova vlast kojoj pripadaju vlastodršci iz NB, kojoj u punoj meri pripada i Mira Erić-Jović.

Predrag Đorđević

http://www.glas-javnosti.co.yu/

Одговори путем е-поште