G. Bogdanović: Vlada jedinstvena po pitanju Kosova

14.11.2010. 13:14

“Ako neko moje javno razumevanje za stav dela kosmetskih Srba tumači kao
nezvaničnu podršku Vlade izlasku na izbore - neka bude tako”, izjavio je
ministar za Kosovo i Metohiju Goran Bogdanović, ističući da je stav Vlade
Srbije da ne postoje uslovi da Srbi izađu na izbore, rezultat opsežnih
konsultacija i analiza.

"Kada se uzme u obzir i predvečerje dijaloga, mi ne želimo da povlačimo potez
koji bi možda bio shvaćen kao podrška ili priznanje nezavisnosti Kosova", rekao
je Bogdanović u razgovoru za Politiku.

U objašnjenju šta znači "nisu se stekli uslovi", on navodi da s jedne strane,
izbore organizuje entitet koji ne priznajemo, dok, s druge strane, međunarodna
zajednica ovim izborima nije dala bilo kakav okvir koji bi bio prihvatljiv za
srpsku zajednicu.

“Vlada je kompaktna i jedinstvena u politici prema Kosovu i Metohiji”, izričit
je Bogdanović, koji smatra da svaka stranka može da da svoje mišljenje, ali to
ne znači da je vlada nejedinstvena.

Bogdanović je naveo da razume stav predstavnika Srba koji smatraju da na izbore
treba da izađu i da umesto da Priština postavlja nekoliko svojih "kooperatvnih
Srba" oni treba da imaju svoje istinske predstavnike u kosovskim institucijama.

"Taj realni strah, posebno Srba južno od Ibra, apsolutno razumem. Ako neko moje
javno razumevanje za stav dela kosmetskih Srba tumači kao nezvaničnu podršku
vlade- neka bude tako. Međutim, moj stav proizlazi iz teškog položaja
kosmetskih Srba i sopstvenog demokratskog potencijala", napomenuo je Bogdanović.

On je podvukao da svi u vladi smatraju da nikoga ko izađe na te izbore ne treba
sankcionisati.

Govoreći o dijalogu Beograda i Prištini, ministar za Kosovo i Metohiju smatra
da je važno da on što pre počne i to u konstruktivnoj atmosferi.

"Krenućemo od lakših ka težim i složenijim pitanjima i svako pitanje će doći na
red, pa i status. Ali sve u svoje vreme. Nema zabranjenih tema", smatra
Bogdanović.

On je ocenio da albanski političai na Kosovu više nemaju toliko jaku podršku
međunarodne zajednice, kao što su imali u Beču 2006. i 2007. godine, "kada su
imali unapred obećan ishod".

"Međutim, posle usvajanja rezolucije u saglasnosti sa EU stvari se menjaju.
Neću reći da idu u našu korist, ali svakako se ide ka stvaranju normalnih
uslova za vođenje dijaloga", zaključio je Bogdanović.

http://www.radiokim.net/index.php?cid=3,7,8507