Ako Krivokapic broji u plola Crne Gore Siptare koji ce da glasaju za
nezavisnost,zasto se plasi sto ce ona druga polovina da bojkotuje sramni
referendum. Nadam se da ce mu se zvati jednoga dana predsednik, Ferhat Dinosa
ili Nikola Gegaj, da ce crnogorke da nose salvare.

                                          Zoran Djuric

> From:: "ANTIC.org-SNN" <[EMAIL PROTECTED]>
> To: sim@antic.org, [EMAIL PROTECTED],
> SrpskaInformativnaMreza@yahoogroups.com, stop-nsp@topica.com,
> sorabia@yahoogroups.com
> Subject: [SNN] 20. Decembar 2005. Vijesti
> Date: Tue, 20 Dec 2005 12:34:52 -0500

20. Decembar 2005. Vijesti

15:31

Krivokapic: Pola Crne Gore spremno da glasa za nezavisnost

Predsjednik crnogorske Skupstine Ranko Krivokapic izjavio je agenciji
Mina da ne strahuje od mogucnosti da bi bojkot opozicije mogao da
ugrozi legitimnost referenduma. "Spremni smo da izademo sa ovakvim
zakonom i da pokazemo da je preko pola Crne Gore spremno da glasa za
nezavisnost", kazao je Krivokapic.

Crnogorski Zakon o referendumu sadrzi cenzus izlaznosti od 50 odsto
plus jedan upisanih biraca.

15:07

EU podrzala preporuke Venecijanske komisije

Savjet ministara Evropske unije podrzao je preporuke Venecijanske
komisije o standardima za organizovanje i odrzavanje referenduma u
Crnoj Gori. Sefovi diplomatija Unije istovremeno su, kako je saopsteno
u Briselu, zatrazili od svih politickih faktora u Crnoj Gori da se
uzdrze od jednostranih akcija i da u potpunosti saradjuju kako medju
sobom, tako i sa specijanim predstavnikom Unije zaduzenim za ovo
pitanje, ambasadorom Miroslavom Lajcakom.

"Time bi se osiguralo da i organizacija i sprovodjenje referenduma
budu prihvaceni od strane svih politickih grupa u Crnoj Gori, kao i od
predstavnika medjunarodne zajednice, sto je kljucno za dalju politicku
stabilnost Crne Gore i njen napredak ka Evropskoj uniji", istaknuto je
u saopstenju.

14:44

Opozicija trazi misljenje EU o Vujanovicevom predlogu

Nakon konsultacija poslanickih grupa, sjednica crnogorskog parlamenta
je prekinuta i nastavak zakazan za cetvrtak, 22. decembar. Do
odgadjanja sjednice je doslo jer opozicija zeli da cuje stavove
zvanicnika Evropske unije povodom jucerasnjeg zakazivanja vanredne
sjednice parlamenta za 7. februar od strane predsjednika Crne Gore
Filipa Vujanovica.

14:20

Opozicija zatrazila konsultacije

Skupstina Crne Gore prekinula je nastavak rasprave o setu zakona iz
oblasti zastite zivotne sredine, jer je, na zahtjev opozicije,
odredjena pauza zbog konsultacije sefova poslanickih klubova, povodom
zakazivanja vanredne sjednice parlamenta o referendumu.

Konsultacije je, u ime svih opozicionih stranka, zatrazio lider
Socijalisticke narodne partije Predrag Bulatovic, navodeci da odluka o
zakazivanju sjednice za 7. februar predstavlja "dramatican i
jednostrani politicki potez".

13:56

Venecijanska komisija poziva na dogovor u Crnoj Gori

Venecijanska komisija je danas zvanicno saopstila da poziva sve
politicke snage u Crnoj Gori da se dogovore o neophodnoj vecini za
predstojeci crnogorski referendum o nezavisnosti. Ta komisija Savjeta
Evrope zakljucila je da zakoni kojima se regulise odrzavanje
predstojeceg referenduma o drzavnom statusu Crne Gore nisu u
suprotnosti sa postojecim medjunarodnim standardima, pise u saopstenju

13:34

Matijasevic: U BiH 1800 lica povezano sa terorizmom

Ministar unutrasnjih poslova Republike Srpske Darko Matijasevic rekao
je danas da je u BiH 1800 lica na neki nacin povezano sa terorizmom.
Prema njegovim rijecima od tih 1800 lica 800 je iz islamskih zemalja,
koji su dobili drzavljanstvo BiH, a ostalih 1000 su starosjedioci.

13:09

Izgradnja naftovoda od Rumunije do Italije

"Fajnensel tajms" najavljuje da ce pet drzava narednog mjeseca
potpisati sporazum od izgradnji naftovoda od Rumunije do Italije, koji
bi vodio preko teritorije bivse Jugoslavije

12:43

Ren: Postovati medjunarodne standarde za referendum

Evropski komesar za prosirenje Oli Ren apelovao je danas na Crnu Goru
da tokom organizovanja i odrzavanja referenduma o drzavnom statusu
postuje propisane medjunarodne standarde. "Medjunarodni standardi
iskazani kroz preporuke Venecijanske komisije moraju biti ispostovani,
a vlast i opozicija bi trebalo da uspostave dijalog", kazao je on za
podgoricki "Dan".

12:18

Markert: Tesko ce bilo ko odbiti dijalog o referendumu

Zamjenik sekretara Venecijanske komisije Tomas Markert izjavio je
danas da ce tesko biti odbiti unutarcrnogorski dijalog o referendumu o
drzavnom statusu, pogotovu zbog prisustva predstavnika Evropske unije.
Mislim da ce biti vrlo tesko za bilo koju stranu da odbije da sjedne i
pregovara, pogotovo kada je tu EU", rekao je Markert dnevniku
"Republika".

11:57

Pocela prva tehnicka runda pregovora SiCG i EU

Prva tehnicka runda pregovora Srbije i Crne Gore i EU o Sporazumu o
stabilizaciji i pridruzivanju pocela je danas u Beogradu, a odnosi se
na protok robe i opstu politiku saradnje.

O slobodnom kretanju roba, okvirnom dogovoru o koncesijama za
industrijske, poljoprivredne i ribarske proizvode i o politici
saradnje razgovarace se danas, a za sjutra su predvidjeni odvojeni
sastanci sa pregovarackim timovima Crne Gore i Srbije o koncesijama za
industrijske proizvode i okvirnom dogovoru o koncesijama za
poljoprivredne, ribarske i preradjene poljoprivredne proizvode

11:32

Hans Ola Urstad umjesto Masarija?

Novi sef misije Organizacije za evropsku bezbjednost i saradnju u SiCG
bice, najvjerovatnije, bivsi ambasador Norveske u Beogradu Hans Ola
Urstad, objavile su "Vijesti", pozivajuci se na izvore bliske
Sekretarijatu te organizacije u Becu.

Iako to jos nije zvanicno, neimenovani sagovornici"Vijesti" su rekli
da je Urstad za sada najozbiljniji od cetiri kandidata, koliko ih se
ukupno prijavilo za tu funkciju.

11:09

Vujanoviceva odluka - jednostran cin

Odluku predsjednika Crne Gore Filipa Vujanovicao o zakazivanju
vanredne sjednice sa predlogom za raspisivanje referenduma Narodna
stranka je ocijenilau kao jednostran cin koji ignorise ulogu EU u tom
procesu. "Sustinski to je odbijajuci akt saradnje sa EU. Mi ga
tumacimo kao jednostran akt, kao jos jedan dokaz da imamo posla sa
jednom osionom vlascu", rekao je predsjednik NS Predrag Popovic u
izjavi za Radio Antena M.

"Koliko je Vujanovic ozbiljan politicar najbolje svjedoci cinjenica da
je raspravu o referendumu u republickoj Skupstini vec obecavao za 15.
decembar tekuce godine. To sto je Vujanovic, jos jednom, otisao za
misljenje van predsjednicke rezidencije i promijenio, po ko zna koji
put, stav i iznevjerio obecanje dato svojim pristalicama svjedoci o
njegovoj neprincipijelnosti", rekao je portparol Srpske narodne
stranke Dobrilo Dedeic.

10:51

Parlament raspravlja o ekoloskim zakonima

Crnogorski parlament ce danas nastaviti debatu o paketu predlozenih
ekoloskih zakona - o procjeni uticaja na zivotnu sredinu, strateskoj
procjeni uticaja na zivotnu sredinu, integrisanom sprjecavanju i
kontroli zagadjivanja i upravljanju otpadom.

10:34

Djukanovic: Ako smo iskreni, brzo cemo se dogovoriti

Premijer Milo Djukanovic izjavio je sinoc da on "ne bi ogranicavao 7.
februar ili bilo koji drugi datum kao datum zavrsetka dijaloga"
izmedju opozicije i vlasti oko uslova za odrzavanja referenduma. "Sto
se mene tice siguran sam da odgovore na to mozemo naci za nekoliko
dana razgovora, a kamoli do 7. februara", rekao je premijer

10:16

Lajcak danas stize u Podgoricu

Posrednik EU za dogovor o uslovima referenduma u Crnoj Gori, Miroslav
Lajcak, danas ce doputovati u Podgoricu da bi u "strogo diplomatskoj
misiji" uspostavio veze s predstavnicima vlasti i opozicije, izjavila
je Kristina Galjak portparol visokog predstavnika EU Havijera Solane.

Ona je podvukla da je Lajcak dobio "jasan mandat da obezbijedi da
vlada i opozicija u Crnoj Gori primijene zajedno preporuke
Venecijanske komisije da se kroz dogovor postigne konsenzus" o
uslovima za odrzavanje referenduma.

Lajcakova misija se odnosi iskljucivo na posredovanje u Crnoj Gori, a
ako bi se to ocijenilo uputnim, nije iskljuceno da evropski izaslanik
u vezi s referendumom obavi kontakte i sa vlastima u Beogradu,
objasnila je Kristina Galjak.

YAHOO! GROUPS LINKS

 Visit your group "SrpskaInformativnaMreza" on the web.

Lycos email has now 300 Megabytes of free storage... Get it now at
mail.lycos.co.uk

DonorsChoose.org helps at-risk students succeed. Fund a student project today!
http://us.click.yahoo.com/t7dfYD/FpQLAA/E2hLAA/1dTolB/TM