Na osnovu hrvatske poternice, u Sidneju uhapšen Dragan Vasiljkovi?
Australija ?e izru?iti Kapetana Dragana
Dragan Vasiljkovi?, poznatiji kao Kapetan Dragan, uhapšen je ju?e rano ujutru u
Sidneju na osnovu me?unarodne poternice koju je za njim izdala Hrvatska.
Vasiljkovi? ?e biti u pritvoru u zatvoru u Sidneju do saslušanja 27. januara.
On se ju?e posle hapšenje ve? pojavio pred sudom. Sada se ?eka odluka
australijskih vlasti o njegovom izru?enju Hrvatskoj.

Kako za „Blic“ kažu u Ambasadi Australije u Beogradu, Hrvatska ima 60 dana da
formalno zatraži izru?enje. Tek tada ?e sud doneti odluku o njegovom
eventualnom izru?enju. U Ambasadi Australije kažu da je izru?enje Vasiljkovi?a
teoretski mogu?e. Po hrvatskim zakonima, maksimalna kazna zatvora je 40 godina.

- Vasiljkovi? ima državljanstvo i SCG i Australije, a da bi australijski
gra?anin bio izru?en stranoj zemlji, jedan od uslova jeste garancija da ?e
imati pravo na fer su?enje. U slu?aju da sud odlu?i da Vasiljkovi?a treba
izru?iti, kona?nu odluku ?e doneti ministar pravosu?a Australije Kris Elison -
isti?u u ambasadi ove zemlje.

Državni tužilac Australije Filip Rudok, me?utim, isti?e da ta zemlja vodi
politiku neizru?ivanja ljudi koji bi mogli biti osu?eni na smrtnu kaznu.
Me?utim, u slu?aju Vasiljkovi?a to ne?e biti argument jer u Hrvatskoj ne
postoji smrtna presuda.

Na odluku australijskih vlasti o izru?enju Kapetana Dragana, po mišljenju
politi?kog komentatora Davora ?enera, utica?e i osnovanost dokaza koje priloži
Hrvatska, odnosno to koliko je „ozbiljno odradila svoj posao“.

MUP Hrvatske raspisao je po?etkom januara me?unarodnu poternicu za
Vasiljkovi?em, a na osnovu naloga istražnog sudije suda u Šibeniku. Hrvatska
sumnji?i Vasiljkovi?a ili Kapetana Dragana da je u junu i julu 1991. godine, u
zatvoru na tvr?avi u Kninu, te u februaru 1993. u Bruškoj kod Benkovca mu?io,
zlostavljao i ubijao zarobljene pripadnike Hrvatske vojske i policije. Kapetanu
Draganu na teret se stavlja da je kao komandant jedinica za specijalne namene u
julu 1991. u Glini, u dogovoru sa komandantom tenkovske jedinice JNA, izradio
plan napada i zauzimanja zgrade policijske stanice u Glini, prigradskog naselja
Jukinac i sela Gornji i Donji Viduševac.

Piter Bejli, profesor prava na Australijskom nacionalnom univerzitetu, objasnio
je da ?e australijske vlasti morati da ustanove da li iza hrvatskog zahteva za
njegovim izru?enjem stoji „istinski krivi?ni postupak“ ili politi?ki ciljevi.

Me?u prvima na hapšenje Kapetana Dragana u Hrvatskoj je reagovala ministarka
pravosu?a Vesna Škare-Ožbolt. Ona isti?e da je pri kraju „kompletiranje
dokumentacije“ o Draganu Vasiljkovi?u i da ?e sredinom idu?e nedelje Australiji
biti upu?en zahtev za njegovo izru?enje Hrvatskoj.

Hrvatski predsednik Stjepan Mesi? izjavio je da hapšenje Dragana Vasiljkovi?a
dokazuje tvrdnju da je „pravda spora, ali dostižna“.

- On je dao neke vrlo uvredljive izjave na ra?un hrvatske države i gra?ana,
prokomentarisao je Mesi? i dodao da je „o?ito da se pravda kod Vasiljkovi?a
malo i požuruje“.

Nenad B. Ja?imovi? - Mira Šuvar

Lycos email has now 300 Megabytes of free storage... Get it now at
mail.lycos.co.uk