Kod nas je vec navika da pojedinci budu veci rojalisti i od samog kralja. Tako
je i po pitanju
religije potegnuto pitanje tako zvanog "pokatolicavanja" Srba u Hrvatskoj.
Rekao bih da je tacan opaska
katolickih svestenika koji su postavili pitanje nasem svesteniku na primedbu
prelaska u katolicanstvo : " a gospodo sta vi radite" ?  Apsolutno tacno.
Gospodo sta vi radite?  Katolicka crkva dobro zna i prati situaciju znajuci da
u ovim modernim dobima razvoja tehnologje i nedostatka morala, religija je u
opasnosti, i stoga se katolicka crkva prilagodjava takvim promenama i unosi
promene u svoju religiju.
Sta se dogadja kod nas, odnosno u pravoslavnoj religiji. Isto sto u svim
ostalim  domenima. Mi smo "vakcinisani" 1389. pa nam je "srpstvo",
"patriotizam","pravoslavlje", "srpske zemlje", jedna konstanta, koja se naravno
"ne moze" niti sme promeniti, ne daj Boze, jer "drugovi mi smo proleteri".
 I dok se mi zavaravamo takvim principima, i prstom ne mrdamo da se prilagodimo
novim situacijama, "strani placenici" nas pokatolicavaju, oduzimaju nam srpske
zemlje itd. Kako to da ni jedan Hrvat ili Bosanac pa cak i Siptar ne predje u
pravoslavnu veru a ona tako lepa, cista i pristupacna? Zbog Milosevica ? Zato
sto ceo svet mrzi Srbe?
Zapadnjaci prelaze iz jedne religje u drugu, iz katolicizma u budizam ili
hinduizam, pa cak i islam, pa se toliko ne povlaci pitanje da muslimani
"prekrstavaju" nasilno nekoga. Ne, crkva onda kaze, mi cemo da pokusamo da ih
povratimo na taj nacin sto cemo videti gde smo pogresili. Katolici su u vreme
Lutera shvatili da je upotreba latinskog jezika korisna crkvi ali ne i
vernicima, a kada je kod nas uvedena sluzba na srpskom jeziku? Dok su katolici
pravi vernici, kod nas je to manje vise pomodarstvo, jer pitam se koliki je
broj Srba koji znaju da izgovore Oce nas na crkveno slovenskom jeziku. Nije sve
u tome znati prekrstiti na "pravoslavni nacin" a ne znati i ne pridrzavati se
10 bozijih zapovesti ili ne znati  kako je neko napisao koliko je bilo apostola
. Vera to su kultura i tradicije, a kod nas su to vise pojele komunjare nego li
Turska okupacija od 500 godina.  Dodao bih iz iskustva da su nasi svestenici u
inostranstvu ulagali veliki trud da nesto postignu, ali nisu uspe
 li.Srbi idu u crkvu kao na pijacu.
Tako je i za sve ostalo. Baskijci bi da dobiju nezavisnost. Spanci su masovno
izasli na ulice da protestvuju. Siptari hoce Kosovo, kod nas penzioneri placu
sto im je penzija mala. Siptari hoce Kosovo, radikali lupetaju li lupetaju. Sta
treba menjati? Citav svet ili bi trebali mi da menjamo nesto kod nas?
                              Zoran Djuric

Lycos email has 300 Megabytes of free storage... Get it now at mail.lycos.co.uk

Yahoo! Groups gets a make over. See the new email design.
http://us.click.yahoo.com/XISQkA/lOaOAA/yQLSAA/1dTolB/TM