Poèetna <http://www.glas-javnosti.rs/>  > Politika
<http://www.glas-javnosti.rs/politika>  > Srbija tra¾i pravdu

ZVANIÈNO PODNETA TU®BA ZA GENOCID MEÐUNARODNOM SUDU U HAGU PROTIV HRVATSKE

Srbija tra¾i pravdu

Po¹to je podnesena kontratu¾ba, hrvatski kandidat za predsednika Ivo
Josipoviæ poruèio da je ipak moguæe naæi zajednièki jezik!

BEOGRAD - Srbija je juèe Meðunarodnom sudu pravde (MSP) u Hagu podnela
protivtu¾bu protiv Hrvatske za genocid nad Srbima poèinjen od 1991. do 1995.
godine. Meðutim, kandidat za predsednika te zemlje Ivo Josipoviæ u izjavi za
Glas tvrdi da je i posle svega moguæe naæi zajednièki jezik!

Na ovaj korak srpska vlada se odluèila po¹to je Hrvatska pre deset godina
tu¾ila Srbiju za genocid. Profesor Meðunarodnog prava u Beogradu dr Radoslav
Stojanoviæ procenjuje da bi pravni postupak izmeðu Hrvatske i Srbije pred
MSP u Hagu mogao da se odu¾i i u naredne dve godine.

Stanimiroviæ: Dokazati ¹ta se desilo

Vojislav Stanimiroviæ, predsednik SDSS, najznaèajnije partije Srba u
Hrvatskoj, ka¾e da æe tu¾be unazaditi odnose izmeðu dve zemlje.
- Mi smo i pre nego ¹to je Srbija podnela kontratu¾bu lobirali da Hrvatska
svoju tu¾bu povuèe, ali nismo nai¹li na razumevanje. Zbog toga je normalno
da Srbija sada podnese protivtu¾bu. Nemamo ni¹ta protiv da se taj proces
odvija i mo¾da je to jedini naèin da se preko suda doka¾e ¹ta se zaista
desilo. Istina je da smo podr¾ali Josipoviæa, koji je jedan od autora tu¾be
protiv Srbije, u trci za predsednika. On je kao profesor 1999. uradio
tehnièki deo tu¾be po nalogu politike. Èak mi je rekao da su tada, kada se
pisala tu¾ba, bila druga vremena - napominje Stanimiroviæ.

- Ovi sporovi ko¹taæe svaku dr¾avu pojedinaèno nekoliko miliona evra!
Postoje uslovi za politièki dogovor, koji podrazumeva povlaèenje obe tu¾be,
najpre hrvatske, a potom i srpske. Genocid je nemoguæe dokazati u oba
sluèaja. Ima ratnih zloèina i zloèina protiv èoveènosti, ali nema zloèina
genocida. Mislim da i Josipoviæ, hrvatski kandidat za predsednika i jedan od
autora hrvatske tu¾be, deli to mi¹ljenje - smatra Stojanoviæ.

Josipoviæ u izjavi za Glas priznaje da su tu¾be optereæujuæe za meðusobne
odnose izmeðu dve zemlje i najavljuje neke nove vetrove iz Zagreba.
- Hrvatska tu¾ba je nastala kada se u Srbiji vodila druga politika. NJena
svrha je bila da se rasvetli sudbina nestalih, da se vrati kulturno blago
Hrvatske i da se kazne zloèinci. Danas su druga vremena i tu¾ba nije sama
sebi svrha. Istina, i dalje treba rasvetliti sudbinu preko hiljadu nestalih
i ukradenog kulturnog blaga. Ukoliko se napravi dodatni napor u tom smislu i
ako se defini¹u uzroci rata, mislim da postoji moguænost za zajednièki
jezik. Zala¾em se za politiku dobrosusedskih odnosa. Mi smatramo da nikakvog
genocida nije bilo, ali videæemo. Na Srbiji je da tu¾i, a na Hrvatskoj da se
brani - zakljuèuje Josipoviæ.

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to: