Srbija u NATO - Za i protiv

Kovačević: Neću da ratujem protiv Rusa! Krstić: NATO me je ranio, ali hoću s
njima!

Sreda - 13.01.2010

Stavove o referendumu i ulasku u Atlantski pakt za „Alo!“ su suočili pisac
Siniša Kovačević i general u penziji Ninoslav Krstić, predsednik Foruma za
bezbednost i demokratiju

Ne: Siniša Kovačević

Svaka krupna odluka kojom se odlučuje sudbina jednog naroda ne treba da bude
donesena ni u jednom kabinetu.

To pogotovo važi u situaciji kad u tim kabinetima sede ljudi koji ne mogu da
reše takve probleme jer ne prepoznaju njihovu dubinu i ozbiljnost. Zbog toga
sam potpisao zahtev da o ovom pitanju odluči narod.
Što se mog ličnog stava tiče, on je izrazito antinatovski. Još mi je u ustima
gorki ukus paljevine, a u ušima mi još odzvanjaju bombe kojima su nas gađali.
Ja bih možda i pristao, ali mi ne da mala Milica Rakić i sva ona deca koja su
pobijena u bombardovanju na Kosovu i u ostatku Srbije. Ne daju mi ni sva ona
deca koja bi u slučaju da uđemo u tu organizaciju bila poslata u Avganistan,
Irak ili sutra Jemen. Kažite mi da li je ijedna intervencija tog vojnog saveza
etički pokrivena? Ako bih mogao da biram, uvek bih radije izabrao poziciju
žrtve nego poziciju dželata. Mislim da je neutralnost najbolja i za ekonomsku
budućnost naše zemlje.
Postavlja se i pitanje protiv koje bi zemlje NATO ratovao? Jedini mogući
globalni rat koji bi vodili je onaj protiv Rusije, a ja ne mogu da zamislim da
Srbi budu okupaciona vojska u Moskvi. Moj stav je da je za Srbiju najbolje da
bude neutralna, pogotovo zbog toga što su ljudi koji nas vode svi od zla oca, a
od gore majke.

Da: Ninoslav Krstić

Nije problem u referendumu o ulasku u NATO već u tome što neki ljudi žele da ga
iskoriste za političke poene. Svaki referendum može da uspe ako se pre toga
dobro pripremi.

Ja sam jedini general Vojske Jugoslavije koji je u toku NATO bombardovanja bio
ranjen njihovim projektilom i danas verujem da se radilo o zločinačkoj agresiji
i velikoj greški, što su oni i priznali. Za ulazak u NATO sam pre svega zbog
toga što to za Srbiju znači mir u narednih 30-50 godina, dosta nam je bilo
političkih i ekonomskih lomova proteklih godina. Ovakva predviđanja za
budućnost temeljim na istoriji alijanse čije članice nikad nisu imale vojnih
neprijateljstava. Radi se o pre svega političkom, a potom vojnom savezu koji je
moćniji od EU zbog toga što se u njemu nalaze i SAD. Mir je potreban našoj deci
i unucima, a što se tiče neprijateljstva, i Nemci su nas bombardovali, pa smo
tamo masovno išli da radimo.
Druga stvar zbog koje je bitno članstvo u NATO je učlanjenje u Evropsku uniju.
Ako se ne učlanimo, bićemo večiti kandidat za kandidata za ulazak u EU.
Pogledajte iskustva zemalja iz okruženja. Svi koji teže Uniji su kandidati za
NATO. Pogledajte šta rade Crna Gora, Makedonija, pa i Bosna i Hercegovina je
načinila neke korake ka članstvu. Što se tiče odnosa NATO-Rusija, mislim da se
sa dolaskom Baraka Obame i tu stvari kreću u dobrom smeru, pa bi nam se uskoro
moglo desiti da njihovi odnosi budu bolji od onih koje Srbija ima sa alijansom.

http://www.alo.rs/politika/23230/Kovacevic_Necu_da_ratujem_protiv_Rusa_Krstic_NATO_me_je_ranio_ali_hocu_s_njima