Glas Javnosti:
http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/D04091305.shtml

Zabavni komentari sa foruma B92:
http://www.b92.net/news/comments2.php?my_categories_class=%27Vesti%27&nav_ca
tegory=&nav_id=150961

PROMENJEN PLAN ZBOG ZRAČENJA EKRANA | 10:08 -> 16:05 | Izvor: B92

Beograd -- Ministarstvo prosvete je prvo naručilo knjigu za prvake, a onda
je predmet prebacilo u fakultativnu nastavu.

Na adresu izdavačke kuće Nijansa 6. septembra stiglo je obaveštenje
Ministarstva prosvete o tome da predmet "Od igračke do računara" više neće
biti izborni, već fakultativni, iako je u junu aktuelno ministarstvo dalo
pozitivno mišljenje da rukopis knjige za taj predmet odgovara potrebama
učenika. U međuvremenu, promenjen je plan i program, a iz ministarkinog
kabineta je objašnjeno da iz zdravstvenih razloga nije dobro da se deca od
sedam godina života zrače putem računara.

Bivši ministar prosvete, Gašo Knežević, kaže da je prilikom kreiranja
izbornih predmeta, apsolutno poštovana procedura i da su za sve konsultovani
stručnjaci: "Kada se radilo ovom predmetu, tu su svakako učestvovali i
zdravstveni radnici i argument da je to nezdravo za decu apsolutno je
besmislen."

Dekan Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, profesor Branko Kovačević, kaže
da postoji neobaveštenost ljudi koji nisu u struci i da je objašnjenje
ministarstva apsolutno neosnovano: "Naravno, uvek se formira neko
elektromagnetno polje kad god postoji električna struja, odnosno kretanje
elektrona, međutim, tehnologija se razvila i apsolutno ne postoji bojazan.
To polje jako brzo opada sa daljinom, već na 2-3 cm od ekrana to polje je
vrlo slabo. Takođe, danas postoje i ravni ekrani i tehnologija je mnogo
razvijena."

Predmet od igračke do kompjutera prošle godine podržan je u velikom broju
škola kao izborni predmet, a za njega se opredelilo više od 20.000 prvaka.
Kontakt sa ministarkom Ljiljanom Čolić, ni danas nismo uspeli da
uspostavimo, a broj pitanja za nju se svakodnevno povećava.
Odgovor je bio isti kao i juče: ministarka je mnogo zauzeta.

Za to vreme, pokreću se akcije sa zahtevom za ostavku ministra prosvete.
Performansom "Spalite Đordana Bruna" ispred zgrade Vlade Srbije, podmladak
Socijaldemokratske unije i Građanskog saveza Srbije tražio je ostavku
ministrake Čolić. Predsednik omalidne GSS, Rastko Petaković kaže da je
sledeći korak peticija za smenu ministarke
prosvete: "U Španiji se sruši most - ministar saobraćaja podnese ostavku, a
ovde ministarka izbaci Darvina i tu bude udarna vest na BBC-iju i ona će
verovatno ostati u ovoj zgradi i nastaviti da truje decu ove zemlje."

A ako se o tako nečemu na Vladi uopšte bude raspravljalo, i ako na primer,
mišljenje ministra za kapitalne investicije, Velimira Ilića, bude u većini
ili presudno, ministarstvo prosvete, sigurno će i dalje biti pod istim
vođstvom. "Ne, ministarka ne treba da podnese ostavku, ministarka radi svoj
posao vrlo korektno. Ja sam čovek vernik i nigde, nigde pročitao nisam da je
čovek postao od majmuna i zato čestitam ministarki na onoj izjavi. Ono što
kaže moj patrijarh, što kažu moje vladike, ono što nas je učio Sveti Sava -
za mene je svetinja, a možda je neko i postao od majmuna, pa to samo
potencira. Ja se ne bih složio sa tim i, jednostavno, podržavam ministarku u
svemu tome", rekao je Ilić.

:::

http://us.click.yahoo.com/J8kdrA/y20IAA/yQLSAA/NfOolB/TM