by
Datum: 23. septembar 2004. g.

Upozorenje:Ukoliko ste ovu poruku dobili greškom ili više ne želite da dobijate nove informacije i tekstove sa ARTEL GEOPOLITIKA pritisnite [EMAIL PROTECTED] i u rubrici "subject" napišite "unsubscribe".

Srbi, uzmite sudbinu u svoje ruke

http://www.artel.co.yu/sr/izbor/jugoslavija/2004-09-23_2.html

OGLEDALO
Beograd, 22. septembar 2004. god.
Rade Drobac

# O Srbiji se malo zna u Francuskoj: čujemo da su kod vas stalno neki izbori # Srbija ubrzano propada i potreban joj je lider kao De Gol # Od Francuske ne očekujte pomoć # Francuski intelektualci su lobirali za: Hrvate, muslimane, Albance i naneli veliko zlo Srbima, njima nije važna istina nego lični interes # Predstoji sukob Amerike i Kine #
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Francuski publicista i politički analitičar Žerar Bodson, pisac nekoliko knjiga iz oblasti politike i geopolitike, nalazi se u našoj zemlji, u privatnoj poseti. Našoj javnosti je poznat po knjizi « Novi svetski poredak i Jugoslavija », objavljenoj na srpskom jeziku 1996. g. Napisao je i knjige « Evropa ludaka », « Evropa apatrida » i 2000. god. « planeta ujka Sama ». Gosp. Žerar Bodson je izrazio spremnost da za naš list odgovori na neka od pitanja koja interesuju javnost u Srbiji.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Pitanje : Ponovo ste u Srbiji
- Došao sam da se upoznam sa aktuelnom političkom, ekonomskom i opštom situacijom i da , koliko mogu, sagledam dalje moguće pravce razvoja. Poslednji put sam u vašoj zemlji bio pre osam godina i otada se mnogo toga desilo i promenilo. Kao što znate, u Francuskoj, kao uostalom i na celom Zapadu, malo i šturo pišu o vašoj zemlji I morao sam doćI da na licu mesta sagledam šta se dešava. Sve {šo iz medija u Francuskoj mogu saznati je da su svakih par meseci neki izbori, da su povremeno aktuelne nekakve afere ili kratke notice o sudu u Hagu. To nije dovoljno da se razume situacija. Zahvalam sam Beogradskom forumu za svet ravnopravnih na pomo}I u uspešnoj realizaciji moje posete i na razgovorima koje su mi omogućili da se za kratko vreme bolje upoznam sa aktuelnom situacijom.

Pitanje: Nakon par dana provedenih u Beogradu i razgovora koje ste imali, kako vam izgleda situacija?
- Beograd mi izgleda mnogo bolje i opuštenije. Nema više rata i sankcija. Ali od svih sa kojima sam razgovarao čuo sam skoro iste stvari- da je ekonomska situacija jako teška, da su politički pritisci i ucene Zapada, odnosno SAD, izuztno snažni I neprekidni, da se državna i društvena imovina rasporodaje u bescenje, da su srpski nacionalni i državni interesi potpuno zapostavljeni i da je nezadovoljstvo velikog broja gradjana veliko, mada, koliko čujem, vlada i dosta velika apatija. Meni se čini da Srbija danas izgleda kao Francuska u periodu od 1945 do 1958. g. , odnosno do dolaska De Gola na vlast. Stranke se medjusobno svadjaju, podrivaju, jedna drugoj otimaju vlast, niko ne vodi računa o strateškim i dugoročnim interesima zemlje koja ubrzano propada. Čini mi se da }e vama uskoro zatrebati neki srpski De Gol.

Pitanje: Kako vi vidite budućnost Srbije I Crne Gore?
- Meni se čini da je ovde sve jasno. Srbija i Crna Gora moraju što pre u Evropsku Uniju ako žele da ostanu u ovim granicama. Evropa ih u tome podržava i to ne smeju propu{tati. Medjutim, SAD ne žele da vaša zemlja udje u EU i to sprečavaju svim silama. Šta više rade na tome da je dalje rastaču. Zato stalno izmišljaju nekakve izgovore zbog kojih uslovljavaju vaš ubrzani ulazak u EU. Sada je to izručenje Karadžića i Mladića. Oni, da žele da ih uhapse, to bi i učinili. Imaju 20.000 vojnika u BiH, prislušne uredjaje, satellite i svu tehnologiju današnjeg vremena. Da žele, našli bi ih. Pa nije Bosna Australija. Oni ih zapravo štite kako bi mogli da Srbiju dalje ucenjuju i ne daju joj da udje u Uniju. Uostalom, već traže nova četiri generala kao uslov. Nakon toga će biti nešto drugo i nikad kraja. Hrvatsku tako ne ucenjuju a svi u Francukoj znaju da je hrvatski general Ante Gotovina, koga traži Hag, na Azurnoj obali. Niko ga ozbiljno ne traži jer ima i francusko državljanstvo i jer je odnos prema Hrvatskoj drugačiji. Zato, ako se ovo stanje produži SAD će nastojati da podstaknu nova usitnjavanja srpskog životnog prostora, preko Crne Gore, Vojvodine i Raške.

Pitanje: Kakav je vaš stav o Haškom troibunalu?
-
Ja sam još u svojoj knjizi « Novi svetski poredak i Jugoslavija » rekao da je to politički sud, potpuno nelagalan i nelegitiman.. To je sud pobednika nad pobedjenim radi izbegavanja sopstvene odgovornosti za ratne zločine i izazivanje rata.

Pitanje : Zašto se sve ovo Srbima dešava ?
- Srbi moraju već jednom da prestanu da se ponašaju kao deca. Oni i dalje veruju drugima, veruju u dobro kao osnovu svega, stalno pokušavaju da se nekome dopadnu, da nekome nešto objasne, da gledaju i slušaju kako će neko reagovati na njihove odluke ili delovanje, odnosno da li će ih odobriti i sl.. Moraju da shvate da medju državama nema prijatelja i neprijatelja, postoje samo interesi. Svako sledi samo svoje interese i drugi ga ne interesuju, osim ako im se interesi podudaraju ili su suprotni. Ovde sam od mnogih čuo da je za sve kriv svet, pre svega SAD, pa onda Nemačka, pa EU, pa Mudžahedini, pa Šiptari itd. Ja smatram da su za sve krivi sami Srbi. Kao i svi drugi, i oni su trebali da gledaju samo svoje interese, u svim okolnostima, i niko im tada ne bi bio kriv. Kažu mi « imamo vlast koja je proamerička i ne šrtiti naše već tudje interese » ; kažu mi « Albanci na KiM proteruju preostale Srbe » ; kažu u Sandžaku i Vojvodini se priprema novo komadanje srpskog životnog prostora » i tako dalje. Pa zašto to dopuštate, zašto glasate za lidere koje posle kritikujete i koji ne rade za vas, zašto se ne ujedinite i organizujete pod jedinstvenim nacionalnim i državnim interesima. Svako tu radi svoj posao u svom interesu, morate jednom to i vi početi. Čekate da se sve raspadne pa da se žalite dok drugi planiraju unapred i dovode vas pred svšen čin. Morate da odrastete kao narod i da se kao država ozbiljno organizujete, na dugoročnim osnovama. Ovako, sami ste krivi za sve {šo vam se dogadja. Ovim ničim ne opravdavam ponašanje drugih prema vama, ali to je njihova stvar. Vi se morate izboriti za vaše interese i vašu budućnost. Niko vam neće pomoći i nemojte se zavaravati da će se to jednog dana ipak desiti. Priče o podršci Zapada su bajke. Oni vas podržavaju u svom interesu. Uzmite svoju sudbinu u svoje ruke, ne čekajućI druge i ne obraćajte mnogo pažnju na to šta će drugi reći – oni će reagovati u skladu sa njihovim, a ne vašim, interesima..

Pitanje: Može li I hoće li Francuska da pomogne Srbiji?
- I to je jedna od srpskih zabluda. Francuska o kojoj ste učili više ne postoji. Ovu je Francusku briga za vas. Ona gleda svoja posla i svoje interese i probleme, kojih i sama ima previše. Mnogi mi ovde kažu zašto francuski intelektualci ne dignu glas za Srbiju, odnosno za pravdu. Ja im odgovoram da su upravo intelektualci najkorumpiraniji u Francuskoj. Njih ne interesuje istina i pravda već njihovi lični interesi i blagostanje. Oni su vam u Francuskoj najviše zla i naneli svojim lobiranjem za Hrvate i Muslimane, pa i Albance, iz lukrativnih razloga a ne političkih ubedjenja. Srbi se moraju oslobodfiti svih svojih zabluda ako misle da se iz ovog stanja izvuku. Ponavljam, sami se moraju izboriti, niko im neće pomoći. Pojedinačni slučajevi kao ja nisu pravilo.već izuzetak. i ne treba da vam ulivaju lažnu nadu da će vas i drugi podržati.

Pitanje : Kakvo je vaše mišljenje o EU i na njeno nedavno proširenje?
- U pogledu ove organizacije sam jako skeptičan. Srbija mora što pre u njeno članstvo da ne ostane izolovana i zbog opasnosti od daljeg komadanja zemlje ako to ne učini, ali sama Unija nije sretno rešenje. Prvobitna grupa od nekolicine zemalja koje su inicirale ujedinjenje Evrope je bila dobar potez. Prestali su da budu mogući ratovi izmedju Francuske i Nemačke, kao i drugi evropski sukobi. Medjutim, ova organizacija prerasta u mamuta koji sve više preuzima ingerencije nad nacionalnim vladama što postaje krajnje dubiozno. O nama sve više odlučuje Brisel a sve manje Pariz. Na odluke se čeka mesecima i uvek postoji pitanje da li će Brisel razumeti {ta nama treba kao što je to činio Pariz. Pored toga, proširenje EU dovešće postepeno da nestanka same EU To je kao kada bacite kamen u vodu. Tamo gde je pao voda se uzburka, ali kako se talasi sve više šire sve su slabiji da bi napokon nestali. Bojim se da i EU ne završi tako što će se postupno razvodniti i nestati.

Pitanje : Kakvi su odnosi Francuske, odnosno Evrope i SAD danas ?
- Daleko od dobrih. Nesporazumi širih razmera su počeli oko napada na Irak i neslaganja i dalje traju. Zaista mi se čini da će se teško prevazići sadašnje razlike u gledanjima na Irak i neke druge probleme u svetu. Francuska ima dobre odnose sa Nemačkom i obe žele saradnju sa SAD, ali ne na ovakvim osnovama. Bez pravog partnerstva i medjusobnog uvažavanja interesa, teško da može biti dobre saradnje. Nema tu nekog sukoba, ali , na žalost, ni prave i široke saradnje, kakva bi mogla biti.

Pitanje : Kao politički analitičar šta predvidjate u budućnosti ?
- Mislim da jse suprotnosti u svetu sve više zaoštravaju, konflikti umnožavaju ali da pravi sukob tek predstoji- sukob SAD i Kine.

ARTEL GEOPOLITIKA je privatan, nezavisan i nelukrativan web site koji se izdražava od volonterskog rada nekolicine entuzijasta.
Ukoliko  vam se informacije koje ARTEL GEOPOLITIKA objavljuje dopadaju bili bismo zahvalni da nas podržite bilo kojom finansijskim doprinosom ili kroz reklamiranje na našem web site-u. Vaša pomoć biće upotrebljena za još kvalitetnije selektiranje informacija, njihovo brže postavljanje na site i, što smatramo možda i najvažnijim, prevodjenje najkvalitetnijih tekstova i na druge jezike.
Za dinarske uplate: Rade Drobac- Postanska stedionica-, žiro račun br. 908-20001-18-8888-47712653
Za devizne uplate:  Rade Drobac- Nacionalna [tedionica- Devizni ra~un br.: 00-305-0002922.2
Postanske uputnice slati na : Rade Drobac, Siva stena 9, 11010 Beograd, SCG

Yahoo! Groups Sponsor
click here

Yahoo! Groups Links

<<_IMVTemp_Show_ARTELlogo2.gif>>