Äetvrtak 20.01.2005.

            Tomislav NikoliÄ: Dame i gospodo novinari, poslaniÄka grupa
Srpske radikalne stranke u SkupÅtini Srbije nije uspela da obezbedi joÅ dva
potpisa da bi zatraÅila vandredno zasedanje sa jednom taÄkom dnevnog reda-
razreÅenje ministra prosvete zbog njegove nezakonite odluke da u nastavu u
nekim Åkolama u Srbiji uvede takozvani bosanski jezik. Obratili smo se svim
poslaniÄkim grupama, niko nije bio raspoloÅen. Tako da Äe taj zahtev morati
da saÄeka redovno zasedanje kada Äemo ga uputiti sa zahtevom da ide po hitnom
postupku. Mi smo trenutno i u razgovorima oko podnoÅenja zahteva za
odrÅavanje sednice SkupÅtine Srbije i Crne Gore sa jednom taÄkom dnevnog
reda- razreÅenje ministra odbrane Prvoslava DaviniÄa zbog katastrofalnih
posledica koje njegovo ministrovanje ima po vojsku, po Srbiju i Crnu Goru,
posebno po Srbiju.

            PredsedniÄki kolegijum Srpske radikalne stranke saÄinio je
Memorandum o pravno- politiÄkoj nemoguÄnosti opstanka okupacije Republike
Srpske Krajine. Taj Memorandum na deset strana dostaviÄemo ambasadama svih
zemalja Älanica Evropske unije u Beogradu, dostaviÄemo ambasadama drugih
drÅava iz Evrope koje nisu Älanice a i drÅava iz celog sveta a podstaknuti
smo odlukom da Turska ne moÅe da bude Älan Evropske Unije sve dok se ne reÅi
status Kipra. Ako jednoj drÅavi ne mogu da dozvole da uÄe u Evropsku uniju
zato Åto je optuÅuju da je izvrÅila okupaciju neke teritorije, mi smo
postavili pitanje Evropskoj uniji da li je to moguÄe za Hrvatsku. Kako to
misle da prime Hrvatsku u Evropsku uniju a ona na sebi ima teret okupacije
Republike Srpske Krajine. Mi Äemo vam posle sednice podeliti taj Memorandum da
biste mogli da vidite o Äemu se tu radi, da se upoznate sa istoriskim,
pravnim, politiÄkim Äinjenicama vezanim za sudbinu Republike Srpske Krajine
moÅda se neki od vas u to vreme nisu bavili ovim poslom, moÅda su neki od vas
zaboravili Åta je bila Republika Srpska Krajina i do koje mere je MeÄunarodna
zajednica priznavala faktiÄko postojavanje Republike Srpske Krajine. Potpisali
su svi Älanovi PredsedniÄkog kolegijuma, to je naÅ stav i traÅiÄemo da se
o tom naÅem stavu izjasne i naÅi prijatelji Älanice Evropske unije a i druge
drÅave u svetu. Mi neÄemo odustati od borbe za Republiku Srpsku Krajinu i svi
koji nas pitaju da li smo zaboravili Republiku Srpsku Krajinu neka znaju da
nismo a ovo je put. Kamo sreÄe kada bi iza ovakvog memoranduma stala cela
Srbija jednom sednicom Narodne skupÅtine. Ovo je put kojim bi Srbija trebalo
da se bori za Republiku Srpsku Krajinu. Za prava Srba iz Republike Srpske
Krajine. NaÅalost, Srbija joÅ uvek taj put nije pronaÅla da bi se borila za
Kosovo i Metohiju.

            Mi pripremamo neÅto sliÄno memorandumu, koji Äemo ponuditi i
predsedniku Srbije i predsedniku Vlade Srbije. Veoma hitno Äemo traÅiti od
njih da o tome raspravljamo, da pokuÅamo da utvrdimo barem deset taÄaka koje
Äe predstavljati neku crvenu liniju koju Srbija ne moÅe da preÄe kada je u
pitanju sudbina Kosova i Metohije. Mi smo okvirno to pripremili, sutra Äemo
veÄ predati najviÅim drÅavnim rukovodiocima. Smatram da ne zasluÅuju da se
nalaze na mestu na kome se nalaze ali su tamo i od njih zavisi kakve Äemo
odluke doneti u iduÄih petnaestak dana, od njih zavisi kakvo Äemo proleÄe
imati, od njih zavisi kako Äe najesen biti reÅen status Kosova i Metohije. U
intervjuu jednim novinama rekao sam da sam pre nekoliko dana saznao Åta od nas
traÅe prijatelji u svetu. O tome sam odmah izvestio Vojislava KoÅtunicu i
video da on to zna odavno. Ja ne bih mogao da spavam kad bi znao da za deset
dana moram da obezbedim da Srbija izaÄe sa svojim stavom o tome Åta Åeli na
Kosovu i Metohiji. Novine su pogreÅile, napisale su da sam to saznao pre
nekoliko meseci, nisam traÅio ispravku ali su i sami svesni toga da su
pogreÅili. ZnaÄi, nisam saznao pre nekoliko meseci bilo bi me sramota. Saznao
sam pre nekoliko dana. Tog dana kad sam saznao, ja sam veÄ bio kod Vojislava
KoÅtunice i viÅe nemam mesta za neozbiljnosti. Mi Äemo ili izaÄi sa
jedinstvenim stavom ili Äemo imati nekakve meÄunarodne pregovore na kojima
Äe Albanci imati stav a mi Äemo doÄi onako sa lepim Åeljama. JoÅ ako u toj
delegaciji budu ministri iz razliÄitih politiÄkih stranaka biÄe zanimljivo
da se to posmatra a tragiÄno po posledice. ZnaÄi da reÅavamo probleme redom.
O Republici Srpskoj Krajini da zauzmemo stav a za Kosovo i Metohiju da se odmah
dogovorimo. VideÄete iz ovog Memoranduma kako teÄe taj progon Srba kroz
vekove, kako se genocid nad Srbima u Hrvatskoj sprovodi kroz vekove, kako je
svaka politika svake Hrvatske vlade bila pogrom Srba samo Åto su do najnovije
Sanaderove vlade Hrvati bili toliko osioni da su pisali Åta Åele da urade.
Evo sad je Sanader prvi politiÄar koji to isto radi samo daje drugaÄije
izjave. ZnaÄi, dovoljno je da Sanader izjavi da Äe da vrati Srbe u Hrvatsku i
cela Srbija ga prizna kao demokratskog predsednika Vlade Hrvatske. Nama
radikalima to nije dovoljno. Mi hoÄemo da vidimo Srbe koji se vraÄaju. Ne
treba Sanader da proslavlja BoÅiÄ pravoslavni sa pravoslavnim Srbima u
Hrvatskoj. Nek on njima obezbedi da budu u svojim kuÄama. Onda bismo mogli da
razgovaramo o tome ima li Hrvatska demokratsku vladu.

            Srpska radikalna stranka nije uÅla u fond za Kosovo u Metohiju. To
je vladin fond, mi smo opoziciona stranka. Posle naÅih izjava da ne znamo ni
kako je konstituisan fond ni po kom osnovu zakonskom je Vlada uredbom formirala
fond. Åao mi je Åto predsednik Vlade Vojislav KoÅtunica mi ponudio da budem
Älan Upravnog odbora za Kosovo i Metohiju pod geslom svi predsednici
poslaniÄkih grupa da budu Älanovi Upravnog odbora fonda Kosovo i Metohiju. Ja
sam to odbio. Ako je fond vladin, ako ga nije konstituisala skupÅtina onda ja
tamo nemam Åta da traÅim. I Åta Äe tamo moj glas da znaÄi? HoÄe li biti
odluÄujuÄi i odluÄivati o tome gde Äe novac da ide iz fonda ili kako Äe se
prikupljati. Srpska radikalna stranka je u toku juÄeraÅnjeg dana prikupila
spisak osnovnih i srednjih Åkola na Kosovu i Metohiji. Po zvaliÄnom spisku
ima 112 ili 113 Åkola meÄutim 16 ne funkcioniÅu uopÅte tako da na Kosovu i
Metohiji ima 97 Åkola u kojima se nastava odvija na srpskom jeziku.

            PredsedniÄki kolegijum je doneo odluku da svaku Åkolu na Kosovu i
Metohiji na kojoj se nastava odvija na srpskom jeziku snadbemo jednom
personalnim raÄunarom znaÄi kupiÄemo sto raÄunara. Ako toj deci bude
omoguÄeno da budu na Internetu ponudiÄemo da im plaÄamo zakup mreÅe, da
Åalju u svet istinu o tome kako Åive i da ujedno deca na Kosovu i Metohiji
imaju uslova za obrazovanje koje imaju i deca na teritoriji izvan Kosova i
Metohije, da nam ta deca ne zaostanu da od te dece isto tako budu dobri i
nauÄnici i profesori i lekari i inÅenjeri i maÅin- bravari i elektriÄari da
ono prirodno pravo koje imaju roÄenjem pravo da budu jednaki u Åansama sa
ostalima da se to omoguÄi toj deci. Mi Äemo samo saznati na koji to naÄin
moÅe da se uradi. Evo javno pozivam isporuÄioce opreme da nam dostave ponude
naruÄujemo 100 personalnih raÄunara Pentijum 4, kompletnu konfiguraciju sa
ÅtampaÄima, neka gledaju da cena bude Åto povoljnija. DrÅavu pozivam da
izdejstvuje da ne platimo pet posto poreza za Kosovo i Metohiju, da obezbedi
kod UNMIK-a da ne plaÄamo i njihov porez, da nas oslobode poreza na dodatu
vrednost i to Äe biti naÅ prvi prilog Kosovu i Metohiji. IduÄi put
pomoÄiÄemo zdravstvu ali mislim da je deci ovog Äasa pomoÄ najpotrebnija.
Neka im Srbija obezbedi struju a za mir i bezbednost pozivam predsednika Vlade
i predsednika drÅave hitno da organizuju sastanak sa koga Äe otiÄi predlog
SkupÅtini Srbije o usvajanju bar deset taÄaka programa koji Äe Srbija da
realizuje na Kosovu i Metohiji. Mi smo tu, naÅalost nemamo priliku da
predvodimo Srbiju u borbi za Kosovo i Metohiju ali neÄemo ni odlagati onima
koji treba da je predvode ako je budu predvodili i ako se budemo borili za
Kosovo i Metohiju i borba moÅe da bude na viÅe naÄina diplomatija i politika
se stavljaju u prvi plan. Vojska i policija u drugi ali ne zanemarujte potrebe
koje Äe imati vojska i policija.

            OdborniÄka grupa Srpske radikalne stranke u SkupÅtini grada
Beograda zajedno sa odborniÄkom grupom SocijalistiÄke partije Srbije uz
njihove potpise podnosi zahtev za sazivanje sednice SkupÅtine grada Beograda.
U meÄuvremenu je predsednik Saveta za budÅet i finansije profesor doktor
Sreten SokiÄ, odbornik Srpske radikalne stranke, zatraÅio od sekretara
SkupÅtine grada Beograda sav materijal koji su javna komunalna preduzeÄa
dostavila sa predlog za utvrÄivanje cena i predlogom struÄne sluÅbe Gradske
uprave upuÄene gradonaÄelniku grada Beograda o cenama komunalnih usluga.
Potenciram najviÅe cene komunalnih usluga i proizvoda reÅenja davanja
saglasnosti na odluku o cenama pijaÄnih usluga, cenovnik usluga Javno-
komunalnog preduzeÄa Parking- servis, odluku o nivou cena pogrebnih usluga i
saglasnosti na cenovnik usluga Javnog preduzeÄa Ada Ciganlija. Mislim da ne
moram da vam objaÅnjavam razloge. Preko medija se vodi neki tihi rat izmeÄu
pripadnika istih politiÄkih opcija. Älanovi Demokratske stranke Srbije koji
su u Vladi tvrde preko jednog ministra vlade Republike Srbije da su cene
neopravdano otiÅle u vis a Älanovi Demokratske stranke Srbije koji su u gradu
tvrde preko gradskog menadÅera na Äiji su izbor uticali u koalicionim
dogovorima da su cene realne i prozivaju vladu zato Åto Åeli da ih spreÄi da
poveÄavaju cene. E pa veÄeg galimatijasa u Srbiji nije bilo. Kao da imaju dva
odela, kao da imaju dva lica. Kad poÄu na ulicu tvrde da su cene visoke, kad
uÄu u zgradu Grada Beograda onda tvrde da su cene niske. Evo, neka dokaÅu
Savetu za budÅet i finansije da su cene opravdane i mi Äemo priznati da su
opravdane. Ali ako vlada tvrdi da su cene neopravdano podignute, vlada mora da
preuzima mere protiv svoje gradske uprave u Beogradu. GradonaÄelnik ne pripada
vladajuÄoj koaliciji u Srbiji ali je izabran glasovima vladajuÄe koalicije.
Sve njegove odluke, svi dogovori postignuti su uz pomoÄ vladajuÄe koalicije
iz Vlade Republike Srbije. E pa ne moÅe ovako. VideÄemo da li Äe i ovaj
zahtev za sednicu proÄi kao i zahtevi u Narodnoj SkupÅtini Republike Srbije
ali neka se ne igraju ni vlada ni predsednik Srbije i neka ne misle da Äe
radikali trpeti baÅ sve. Postoji granica koju neÄemo preÄi sigurno. Nastave
li i dalje da osiromaÅavaju stanovniÅtvo i da Åivot Äine besmislenim u
Srbiji onda dÅabe priÄa o velikim idejama. Onaj ko je zaboravio da misli na
svakog graÄanina pojedinaÄno ubeÄen sam ne misli dobro ni Kosovu i Metohiji.
To bi bilo sve Åto smo mi imali. Ako imate neko pitanje, izvolite.

            Novinar: Åta je sadrÅano u tih deset taÄaka tog Memoranduma koje
Äete sutra predati premijeru?

            Tomislav NikoliÄ: SadrÅana je Rezolucija 1244 i program Narodne
SkupÅtine Republike Srbije za mirno reÅavanje krize na Kosovu i Metohiji. Mi
neÄemo u predlogu te rezolucije ili Memoranduma da odstupimo od Rezolucije
1244. i od onoga Åto je SkupÅtina Srbije veÄ usvojila. TraÅimo
konkretizaciju. ZnaÄi, Albancima Äemo dati to i to, Albancima neÄemo dati to
i to, Srbija Äe imati to i to. Na primer, taÅimo da srpska policija Äuva
granicu prema Albaniji, Makedoniji. Albanci imaju svoju policiju na teritoriji
Kosova i Metohije ali ta neÄe Äuvati granice. TraÅimo da u buduÄoj upravi
Kosova i Metohije i u svakoj opÅtini bude spreÄena majorizacija. TraÅimo da
onaj stepen autonomije koji dobiju Albanci u odnosu na republiÄku vlast dobiju
i Srbi u odnosu na vlast u PriÅtini i da imaju svoju direktnu vezu sa
Beogradom. TraÅimo ono Åto veÄ piÅe, Åto ljudi Äitaju i bace. Evo sad,
deset taÄaka je dovoljno da izaÄemo pred prijatelje i one koji nam ne misle
dobro u svetu i da kaÅemo evo ovo traÅimo da podrÅite u naÅe ime. I vi
znate, ako se Rusija saglasi sa onim Åto mi traÅimo neÄe nas viÅe niko
napadati. Rusija je u dobrim odnosima i sa Amerikom i sa Evropskom unijom i sa
Engleskom i sa NemaÄkom i Italijom, Kinom. Ne da krizno reÅava kao vatrogasac
kad god zaseda krizna grupa Rusi ulete da nas brane. Ne da nas brane kad poÄne
bombardovanje jer to nikad niko u svetu ne radi nego sada da se dogovorimo Åta
Äemo zajedniÄki da zastupamo. Evo, ako ih je sramota ili ako niko neÄe da ih
primi u Rusiji, kad to potpiÅemo otiÄiÄu ja u Rusiju u Kokus srpski u
Moskvi. Neka se raÅire po svetu, nek idu sa petnaest aviona samo neka donesu
neko dobro inaÄe ovo Åto rade sad kad putuju, to mogu i odavde izjave da daju
Åto moraju da kleknu da bi dali izjavu u Engleskoj. Mogao je Vuk DraÅkoviÄ
ovde da klekne da ga snime vaÅe kamere i da kaÅe evo kao da sam kod vas. Ali
ja te ljude ne raÄunam u ozbiljne ljude. Ajde da ne priÄamo o tome ko Äe
koga da ruÅi, ko Äe sa kime da ide u koalicije, neka ostane sve to za izbore.
Ako moÅemo sad da se dogovorimo da nastupimo jedinstveno jer mislim da viÅe
nemamo vremena da se preganjamo oko toga ko je vlast â ko je opozicija.
MoÅemo. Ako ne moÅemo onda ajde da idemo na izbore, da nas baÅ bude briga
Åta Äe za to vreme da bude sa drÅavom. Ali zaista, da sam na mestu Vojislava
KoÅtunice ne bih mogao da spavam. Ne zbog sove nego zato Åto nas toliko
nevolja Äeka a on ne zna Åta se radi u drÅavi. On ne zna kakva je situacija
u vojsci. Da li je pitao nekog od komÅija gde mu dete sluÅi vojsku? Da li vi
znate gde deca sluÅe vojsku? Da li znate koliko je samo dece, koliko dece kod
kuÄe sluÅi vojsku? To je talas. To viÅe niko, sad svaki roditelj kaÅe Åto
bih ja svoje dete slao? Sto deset ljudi iz Gardiske brigade zaduÅeno je za
Borisa TadiÄa. Osamdeset za obezbeÄenje. Evo, nek me demantuje. Osamdeset
ljudi Äuva Borisa TadiÄa. I Åto Äe deca da idu u vojsku? MoÅe svako dete
da dobije, bar po dvojica da ga Äuvaju tamo. Kakvo je stanje u policiji?
Dobili smo novog komandanta Åandarmerije. Na Äije insistiranje? Proveren
Äovek? Äime se bavio do sada? Åto je Guri otiÅao? Guri je obeÄao da neÄe
da hapsi generale. Jer obeÄao novi komandat Åandarmerije da neÄe da hapsi?
Jer neko napravio od vas intervju od vas sa njim? Samo ga jedno pitajte. VaÅ
prethodnik dao je reÄ da neÄe da hapsi generale vojske i policije. Da li i vi
dajete tu reÄ? Ne aminujem ni Borisa TadiÄa. Direktni krivac za situaciju u
vojsci je Boris TadiÄ. I danas kadroviÅe. I danas oficiri koji hoÄe da
napreduju idu u Demokratsku stanku. Nek me demantuje. Ja viÅe ne mogu da se
odbranim od patriota u vojsci koji me zovu svaki dan. Nisu to viÅe samo ljudi
koje hoÄe da penzioniÅu, to su sad ljudi koji su na poloÅaju. Oni viÅe
nemaju sa kime da rade. Krajnje je vreme da se uozbilje ljudi koji vode
drÅavu. Ako hoÄe. Ako neÄe, ostaÄe upamÄeni. Ove godine, ova godina je
godina po kojoj Äe ostati upamÄeni politiÄari, u to sam ubeÄen. Tek je
poÄela. Nek svako razmisli kako Äe da ostane upamÄen, kako Äe da ga pamte
deca, unuci, istorija, knjige. To mislim na ozbiljne politiÄare. Ovi Älanovi
Vlade, to me ne interesuje. Da li imate joÅ neko pitanje? Evo, zaboravio sam
da reagujem i na ovo gaÅenje ovih osiguravajuÄih druÅtava. Ne vidim da baÅ
neÅto komentariÅete, da je bila sednica Administrativnog odbora i da je 5%
bilo predlog za poveÄanje plata poslanicima. Ja mislim, dva meseca bi se time
bavili. Pogledajte, joÅ 7 osiguravajuÄih druÅtava se zatvara. Hiljade ljudi
ostaje bez posla. Nema konkretnog razloga. Nigde ne kaÅe tamo nisu isplatili
tolikui toliku Åtetu, duguju onima koji su se kod njih osigurali duguju toliki
novac. Nigde nema koji uslov nisu ispunili da bi poslovali. MoÅda uslov da
njihovo glavno osiguranje bude Åto jaÄe. Kad ga budu prodavali, da uzmu pare.
Sudbinu banaka doÅivljavaju i osiguravajuÄa druÅtva. I gde god moÅe da se
vrti neki novac, tu viÅe neÄe biti domaÄih firmi. Ne znam kako to ne
interesuje Vojislava KoÅtunicu.

            Novinar: Imate li informacije, do 27. januara, Åta Äe se
deÅavati u vezi sa saradnjom sa HaÅkim tribunalom?

            Tomislav NikoliÄ: Zaista nemam. Ja preporuÄujem da se ne desi
niÅta neobiÄno, niÅta Åto bi uzbunilo Srbiju. PreporuÄujem da ne hapse
nikoga do tada. I preporuÄujem da ne uhapse Äoveka koga bi odveli tamo, pa da
kaÅu â predao se. Javnost zna da se LazareviÄ i PavkoviÄ neÄe predati. Ne
sme niko da izjavi da su se predali, ako ih budu uhapsili. Nego, neka ih
uhapse, ako misle, pa nek Äekaju kako Äe narod da reaguje. PavkoviÄ je
ozbiljno bolestan, a LazareviÄ je najbolji general koga je Srbija imala joÅ
od Prvog svetskog rata. Pa se postavlja se pitanje koja je svrha postojanja ove
drÅave. Oni Äe da traÅe i ko je najbolji poÅtar, ko najbrÅe raznese poÅtu
ovde, i da ga odvedu u Hag. NeÄe im odgovarati naÅ dobar poÅtar. Vi ste svi
ugroÅeni kao graÄani ove drÅave. Ako Srbija uhapsi LazareviÄa i odvede ga u
Hag, da li Äe to da se pokaÅe ove godine, iduÄe, za pet ili deset, vi ili
vaÅa deca svejedno je. DrÅava treba sve nas da nadÅivi.

            Amerika je krenula oÅtro protiv Srbije. OÅtro protiv svojih
saveznika koji su na vlasti. Amerika nije odustala od plana da nam uzme i
Kosovo i Metohiju, i Vojvodinu, i RaÅku. Sad svi Äekaju. Ako nam Albanci uzmu
Kosovo i Metohiju oruÅjem, vi znate ko Äe sledeÄi da se digne na oruÅje.
Ako nam Hrvati kupuju zemlju u Vojvodini... Jeste li pogodilo ko? Ne znate?

            Novinar: Ne znamo.

            Tomislav NikoliÄ: Onda ste dobijali informacije od ministra
policije ili od Åefa BIE. Znate vi vrlo dobro. U Novom Pazaru novopostavljena
vlast, izabrana glasovima naroda, ne moÅe da se konstituiÅe. Ne moÅe da uÄe
u prostorije u kojima se obavlja posao vlasti, jer to ne da Sulejman Ugljanin.
I Vlada mu ne moÅe niÅta. Mene je zvao predstavnik te nove vlasti, da ja
urgiram kod KoÅtunice, da im pomogne da uÄu. Ja da urgiram kod KoÅtunice!?
Åto me briga? Ja gledam da zamenim KoÅtunicu a ne da mu pomaÅem.

            Ko li je sposoban da obezbedi da vlast koju narod izabere,
funkcioniÅe? Nemoj da vrÅi vlast.

            Novinar: A kako vi imate tako dobru proÄu kod KoÅtunice?

            Tomislav NikoliÄ: Åta znaÄi dobra proÄa?

            Novinar: Pa mislim, vas zovu, da vi urgirate kod KoÅtunice, pa vi
ste razgovarali sa KoÅtunicom, pa vi KoÅtunici odnesete to, pa vi mu
kaÅete...? Otkud tako dobra saradnja?

            Tomislav NikoliÄ: Mene cela Srbija voli. Cela Srbija ima poverenje
u Srpsku radikalnu stranku. Hajte sa mnom, da krenemo ulicom glavnom
beogradskom, gde je najviÅe biraÄa bilo Demokratske stranke, i da brojimo
koliko Äe ljudi da stane da razgovara sa mnom. Hajde, napravite jedan takav
test. I na pet minuta ranije recite mi gde da budem, tako da ne organizujem
niÅta.

            Novinar: Niste mi odgovorili. Åto ne idete kod Borisa TadiÄa?

            Tomislav NikoliÄ: A Åta da odgovorim? Niste me niÅta ni pitali.
Vi ste samo nabacivali neke moje veze sa KoÅtunicom? Kod koga?

            Novinar: Kod Borisa TadiÄa, predsednika Srbije?

            Tomislav NikoliÄ: Bio sam kod TadiÄa, to je negde oko 20.
decembra. Äuo sam se sa njim 31. decembra. Jel ima neko tu iz "Evropljanina"?
Pa, odakle mu razgovor moj sa Borisom TadiÄem, skoro verno prenet, telefonski?
PoÅto nije od mene, onda ili nas neko prisluÅkuje, ili je TadiÄ rekao. Ali
ja sam se Äuo s njim 31. decembra. Bio sam u nekom guslarskom druÅtvu,
Pivljani njegovi... Åto se smejete? Prvo, ja umem da pevam i druge pesme, ali
guslarske volim. Njegovi Pivljani su bili tu. Ja sam ga traÅio dan ranije,
poÅto je neki njegov Äilas ili ko je bio, napao Srpsku radikalnu stranku, ja
sam hteo da pitam â je li to sad prestaje dogovor da se ne napadamo, mi
politiÄari, meÄusobno, izuzev ovako u aluzijama. Nije mi se javio, ali me je
zvao 31. decembra. I ja mu stavim mobilni meÄu gusle, i kaÅem â hajde
doÄi, moÅda mogu da ti ponovo otvorim vrata prema ovim tvojim Pivljanima. On
kaÅe: "Nisam ja s njima, oni mene voli, nisam ja s njima u svaÄi, a ne mogu
da doÄem, Äerki mi roÄendan". I to je preneo jedan nedeljnik, skoro u
potpunosti, taj razgovor. E, onda sam ga napao za vojsku, da je razbijanje
vojske poÄelo s njim, i on je prekinuo vezu. ZnaÄi, i kod TadiÄa Äu da idem
s ovim programom u deset taÄaka. Ali, operativno stvari u Srbiji reÅava
KoÅtunica. I ljudi koji imaju problema sa Vladom, misle da ja mogu da im
pomognem. I samo kaÅu â samo ti zovni KoÅtunicu.

            Novinar: Pa, kako reÅavate, kad ste rekli da je on neupuÄen?

            Tomislav NikoliÄ: Molim?

            Novinar: Kako on moÅe da reÅava, kad ste sami rekli da...?

            Tomislav NikoliÄ: Ne, oni kaÅu â idi, uputi ga, i kaÅi mu da
reÅi.

            Novinar: JoÅ neÅto, da li ste poziv da budete Älan Upravnog
odbora Fonda za Kosovo i Metohiju odbili zato Åto, kako ste rekli, vaÅ glas
ne bi mogao da bude odluÄujuÄi, ili zato Åto nije po zakonu?

            Tomislav NikoliÄ: Nijedan od ta dva razloga nije bio prvi koji sam
naveo. Prvo je Åto je to Vladin fond a ja pripadam opoziciji. To je prvi
razlog. Drugi, zaista u tom fondu bih bio samo ikebana. A treÄi, fond nije
formiran u skladu sa zakonom, ali evo sad mu naknadnom pameÄu konstituiÅu
organe. Ali, kako Äu ja? Mene je pozvao Vojislav KoÅtunica na taj dobrotvorni
koncert, i samo mene od svih radikala. Prvo je to poniÅavajuÄe. To je uradio
i Boris TadiÄ za neku svoju inauguraciju, pa mu niko nije otiÅao. Nisam ja
radikal, nas ima Älanova 390 hiljada. Drugo, ima nas na raznim funkcijama u
SkupÅtini, mnogo. U gradovima, mnogo. Åta to znaÄi zvati Tomislava
NikoliÄa? Mi smo veliki tim. I pitao sam Vojislava KoÅtunicu â a Åta Äu
ja na tom dobrotvornom koncertu? Koliko novaca da ponesem da se ne obrukam? To
vam je kao kad idete na svadbu, na krÅtenje, na babine, na slavu, u vek
razmiÅljate kako da se ne obrukam. Da idem tamo sa DrakuliÄem, sa KariÄem,
oji da izvade po sto miliona, ja da dam pet hiljada dinara. A Åto da se
poniÅavam? Ja sam vredniji za Srbiju od njih. Oni samo imaju viÅe para. I
Åta Äu ja tamo gde se meri koliko ko ima para? Da stranaÄki novac dam? Nisam
imao odluku ni PredsedniÄkog kolegijuma. Ja mogu, po Statutu imam pravo da
raspolaÅem imovinom stranke, ali i o tome se uvek svi dogovaramo zajedno. Ali
vanstranaÄkom imovinom u neki fond, iz koga Äe tamo da odreÄuju oni Åta Äe
da s tom imovinom rade, i to nije moje pravo. Ja raspolaÅem stranaÄkom
imovinom, opredeljujem gde Äu je i Åta Äu. Da sednem pored Velje IliÄa,
koji kaÅe da daje iz Ministarstva trideset ili Äetrdeset miliona dinara?
Pazite, narod odvoji jadni porezima, taksama, akcizama, pare za budÅet
Ministarstvu za kapitalne investicije, a on sad se predstavi kao veliki dasa i
taj novac, koji je narod izdvojio za neÅto drugo, daje za Kosovo i Metohiju?
Ide u Kosovsku Mitrovicu, obeÄava puteve, kanalizaciju, pruge, i vodi
Dragomira KariÄa sa sobom, vodi Pokret snaga Srbije sa sobom. Pa, negde mora,
neko mora da napravi crtu za moral. Neka crta za moral mora da postoji, i za
svakog Äoveka. Za svakog Äoveka u Srbiji crta za moral mora da postoji.

            Tomislav NikoliÄ: Da niste hteli da me pitate za ovu akciju oko
porodice? Niste?

            Novinar: Oko humanitarne pomoÄi, oko ovih raÄunara. Mislim, to je
odliÄno, humanitarna pomoÄ, ali oni nemaju struje.

            Tomislav NikoliÄ: Oni Äe imati struje. Vidim da je danas Batuse
dobilo.

            Novinar: Nije, treba im agregat.

            Tomislav NikoliÄ: Jedan deo je dobio. Dobili su 70 kilovata a
petsto kilovata je agregat. Srbija treba da plati tu struju. Evo, neka
LazareviÄ i HamoviÄ plate struju. Åto izvoze u Sloveniju viÅak struje? Evo,
dajte viÅe, prebite sa elektranama na Kosovu i Metohiji, neka Srbija strujom
isplati tu struju. Nek to zapiÅe tamo, kad-tad Äemo raspravljati o tome Åta
ko kome duguje. Tamo ima imovine ogromne. Nek to uÄe zajedno. Ako moÅemo o
termoelektrani da ne razmiÅljamo, ako ne razmiÅljamo o TrepÄi, nego
stavljamo na neki spisak. Hajde da stavimo na spisak i tu struju koju Äemo da
damo, da Srbiju dobiju struju. Ja poÅtujem razloge koje navodi i Vlada u
Beogradu. Pa kaÅu â kako traÅite da plate struju ljudi kojima ne date da
izaÄu iz sela, da zarade novac. Pa taÄno, to je taÄno. Hajde, Vlada neka
plaÄa struju sad za Srbe. Neka kaÅe svakom domaÄinstvu - moÅete petsto
kilovata meseÄno da potroÅite, to je toliko, plaÄamo iz budÅeta. Eto, iz
tog fonda neka plaÄaju. ImaÄe struju. Pa ako nemaju struju, onda nema Åivota
tamo. Ja raÄunam da tamo ima Åivota. A znate, deca svakog dana rastu. Äas
posla protrÄe godine, i to dete Äeka viÅi razred, pa ga Äeka srednja
Åkola, pa ga Äeka fakultet. A Åta ako nije videlo raÄunar u Åivotu? To je
trka na sto metara, vi dajete dvadeset metara nekom fore. To dete ne moÅe da
se uklopi viÅe, ne moÅe nigde da napreduje. Za njega je odreÄeno da radi
fiziÄke poslove.

            Mogli smo mi da kupimo i hranu. Ali, ja nemam poverenja u one koji
Äe to tamo da dele. Nije se to nikad pokazalo. A ovako Äu dobiti potpisan, od
svakog direktora Åkole dobiÄu potpisan revers, dobiÄu otpremnicu, neÅto Äu
da vidim sa Ministarstvom finansije kako da to izaÄe od nas kao osnovno
sredstvo, pa neka ga oni kao poklon proknjiÅe i neka poÄnu da ga vode kao
osnovno sredstvo. IduÄi put bolnice. Da vidimo Åta treba u GraÄanici. Mislim
da je bolnica u Mitrovici snabdevena, i o njoj brine Beograd, ali tamo dalje.

            Mi smo dobrim rezultatima uspeli da stvorimo stranaÄki fond. U taj
fond drÅava uplaÄuje. Nije ga namenila da mi pomaÅemo Kosovo i Metohiju, ali
ako nas ne budu terali u zatvor zbog toga, mi Äemo i dalje da pomaÅemo. Zato
traÅim miÅljenje Ministarstva finansija, ima li pravo politiÄka stranka sa
svog raÄuna da troÅi novac da kupuje za Kosovo i Metohiju neÅto. Da ne
piÅem tamo reklamiranje i oglaÅavanje, a da kupujem deci kompjutere, nema
smisla.

            Novinar: Da li su predstvnici konzorcijuma Zekstra bankom bili kod
vas?

            Tomislav NikoliÄ: Ne.

            Novinar: Ne mislim kod vas liÄno, kod Gordane Pop-LaziÄ?

            Tomislav NikoliÄ: Ne. Dolazili su kod mene predstavnici
zaposlenih. Ja sam od njih uzeo podatke. Nama je Zekstra bankom poslao pisane
podatke, ja sam to dao poslanicima, Älanovima Odbora za privatizaciju. Ko zna
gde je tu istina, ko zna. Zna Vlada, zna sud. NiÅta nije unapred reÅeno,
moÅda i jeste, ali to pitajte Vladu. Åta mi imamo s tim? Da li imate joÅ
pitanja, hvala vam.

SRS