http://www.kurir-info.co.yu/dnevne-vesti/V-06-01022005.shtml

KURIR

1. februar, 2005.

Vesti:

ŠEŠELJ: PAPA JE KRIV ZA SVE

Lider radikala tražio milion dolara za troškove odbrane

HAG - Lider SRS-a Vojislav Šešelj, optužen za zločine nad nesrbima u Hrvatskoj, BiH i Vojvodini, rekao je na redovnoj statusnoj konferenciji da je optužnica protiv njega pisana na osnovu iskaza "lažnih svedoka".
- Nemam ništa protiv da mi pripišite sve zločine počinjene u ovom ratu, ali mi dajte dokumenta koja tražim da bih mogao da pripremim odbranu... Glavna teza moje odbrane biće da je glavni krivac za zločine papa Jovan Pavle Drugi - rekao je Šešelj.

Šešelj je zatražio i da mu sud isplati oko milion američkih dolara za dosadašnje troškove u pripremi odbrane.
- Već sam podneo zahtev da mi odobrite troškove i prijavio sam svu svoju imovinu, ali još nisam dobio odgovor. Angažovao sam savetnike i istražitelje koji dobro obavljaju svoj posao i mnogo su učinili, a troškovi koje sam tražio bili su za 2003. godinu 200.000 američkih dolara, a za prošlu godinu - 790.000 dolara. Ja to ne mogu da platim - rekao je Šešelj.

Predsednik SRS-a dodao je i da Holanđani u pritvorskoj jedinici "potkradaju optužene, jer su cene pet-šest puta više nego u slobodnoj prodaji".
- Za ramazanski Bajram pritvoreni muslimani poručili su pečeno jagnje, a isporučeno im je pečeno prase, što je veliki skandal, pa i razlog da se sedište ovog Suda prebaci u neku verski tolerantniju zemlju - ispričao je Šešelj.

On je zatražio da mu pred Haškim tribunalom suđenje počne što pre, tvrdeći da Tužilaštvo namerno odlaže početak procesa, i dodao da je "dve godine bio strpljiv", ali da je strpljenje izgubio. Šešelj je negirao navode optužnice da je u BiH 1992. i 1993. godine slao svoje dobrovoljce koji su vršili zločine nad nesrbima.

- Dobrovoljce u Bosnu slali su lideri DS-a Zoran Đinđić i SPO-a Vuk Drašković. Blizak Đinđićev saradnik bio je Ljubiša Savić Mauzer, koji je predvodio paravojnu jedinicu "Panteri" u Bijeljini, a dobrovoljci iz Draškovićeve stranke delovali su u istočnoj Hercegovini, naročito u okolini Nevesinja - rekao je Šešelj.

(AG)