EKSKLUZIVNO

INTERVJU: Vlade Divac

KAKO SU MI OTELI "KNJAZ"

Premijeru KoÅtunici pisao sam tri puta u vezi sa prodajom "Knjaza", ali
odgovor do danas nisam dobio!

BEOGRAD - Vlade Divac u intervjuu Kuriru prvi put otvoreno govori o
privatizaciji "Knjaza MiloÅa". NaÅa koÅarkaÅka legenda otkriva Åta je sve
pisao premijeru KoÅtunici, naglaÅava da se nikad neÄe odreÄi svoje Srbije,
iako bi to mnogi Åeleli, ali dodaje da se odriÄe vlasti koja na ovaj naÄin
vodi Srbiju!

U pismu premijeru Vojislavu KoÅtunici naveli ste da Vas je u privatizaciji
"Knjaza" pobedila korupcija. Na Åta se konkretno mislili?
- U poslednjem pismu premijeru KoÅtunici nisam naveo Äinjenice o korupciji
oko "Knjaza", veÄ sam detaljno prezentovao niz nezakonitih radnji koje je
poÄinio FPP "Balkan limitid", a koje su proÅle nekaÅnjeno, i koje su imale
negativne posledice na regularnost postupka preuzimanja ove firme. Korupciju
oko preuzimanja "Knjaza" pomenuo sam u izjavi za B92, ali Äu o tim detaljima
uskoro obavestiti javnost.

Åta Vam je premijer odgovorio?
- Gospodinu KoÅtunici sam od marta do decembra proÅle godine uputio tri
pisma, ali ni na jedno nisam dobio odgovor, niti pismeno, niti usmeno.

Da li ste se obratili za pomoÄ predsedniku Srbije Borisu TadiÄu?
- Ja se nikome nikada nisam obraÄao za pomoÄ i podrÅku oko kupovine
"Knjaza"! Od nadleÅnih institucija i drÅavnih Äinovnika traÅio sam samo
jedno: da poÅtuju zakon i da ga dosledno primenjuju i kada sam ja u pitanju.
Ni viÅe, ni manje! Ni od koga nisam traÅio uslugu za takozvane zasluge koje
sam postigao u svojoj karijeri. Za to imam medalje i poÄast svojih gledalaca,
i to mi je dovoljno. OÄekivao sam podrÅku predsednika Borisa TadiÄa u borbi
protiv nezakonitosti, koju joÅ nisam dobio.

Ko je konkretno od institucija i drÅavnih Äinovnika krÅio zakon oko "Knjaza"?
- Sigurno najodgovornija institucija je Komisija za hartije od vrednosti! Ona
je na nezakonit naÄin stopirala legalan proces dokapitalizacije "Knjaza" koji
je veÄ bio u toku i koji je formalno verifikovan u Memorandumu o
sporazumevanju, a koji smo 6. avgusta 2004. potspisali predstavnici "Knjaza",
drÅave i ja. Glavni protagonisti ove ujdurme su predsednik bivÅe komisije, dr
Dobrosav MilovanoviÄ, zvani Batica Kavran, zatim Älanovi Mira ProkopijeviÄ,
pomoÄnik ministra za privredu, kao i "vezni igraÄ" DuÅan Bajec, Äovek
kontinuiteta u novoj komisiji, koji je obavio zavrÅne radnje na
diskvalifikaciji "Apurne"!

- Velike "zasluge" ima i predsednik sadaÅnje komisije Milko Åtimac, sa svojim
perfidnim zalaganjem za zakonitost i nezavisnost komisije. A on je u ustvari
predstavljao kiÅobran za sprovoÄenje najprljavijeg procesa preuzimanja, uz
asistenciju plaÄenih scenarista i reÅisera, Äija Äemo imena uskoro
objaviti! Pa i potpredsednik Labus je proÅle srede govorio o nizu nezakonitih
radnji komisije u prvom i drugom krugu i posebno markirao "agilnost" DuÅana
Bajeca.

  Anketna farsa

Kako biste ocenili ponaÅanje rukovodstva "Knjaza"?
- MenadÅment "Knjaza", Upravni odbor i Sindikat ukazali su poverenje meni
liÄno kada smo se joÅ septembra 2003. dogovorili da zajedniÄki, uz
saglasnost drÅave, dokapitalizujemo "Knjaz". Äak smo 3. septembra 2004.
potpisali i Pismo o namerama, nakon Äega su, iza kulisa, uÅli u igru poznati
igraÄi, koji su hteli da sruÅe i obezvrede veÄ zapoÄeti dogovor. O
zaposlenima i bivÅim malim akcionarima i dalje mislim sve najbolje. Oni su
bili taoci jedne velike manipulacije, ali verujem da Äe se sve to razotkriti.
Ali svakako ne putem ove farse i lakrdije od reÅiranog Anketnog odbora u
SkupÅtini i igri poznatih likova.

  Vlast nije briga ko postaje vlasnik Srbije

Da li je taÄno da Äete u Srbiji osnovati NVO za borbu protiv korupcije?
- Politika je uÅla u sve pore Åivota. Pogledajte Åta su uradili sa naÅom
koÅarkom, koja je bila najcenjenija u svetu! Sad rasprodaju naÅe firme
fondovima Äije vlasnike niko ne zna i koje niko nikad nije video! Vlast nije
briga ko postaje novi vlasnik Srbije. Ukoliko se ovome ne stane na put,
dogodiÄe nam se novo Kosovo usred Srbije i postaÄemo taoci u sopstvenoj
zemlji! Ali oni zaboravljaju da ovo nije samo njihova zemlja, da su vojska i
policija deo nas, naroda, i da ÅaÄica ljudi ne moÅe da vlada! Nama se
manipuliÅe, ali ne smemo da zaboravimo da ne zavisimo mi od njih, nego oni od
nas! Imali smo 5. oktobar, ali ako ovako nastave, lako se moÅe dogoditi i 6.
oktobar! NeÄu osnovati nikakav NVO, jer imam dovoljno novca da sam finansiram
svoju borbu i samim tim budem nezavisan. Ali svakako Äu formirati jedan novi
pokret, neÅto novo i snaÅno u interesu graÄana Srbije. A o detaljima Äu
govoriti kasnije.

- Izjava Ljubinke VuÄeliÄ, na kraju ovog velikog cirkusa, razgolitila je
komisiju i njene Älanove kako su pod pritiskom nezakonito diskvalifikovali
"Apurnu". Sa svojim advokatima aÅuriram dokumentaciju u kojoj Äemo vrlo
detaljno obelodaniti i druge aktere i institucije koji su svojim Äinjenjem ili
neÄinjenjem doprineli da do svega ovoga doÄe.

Da li je bilo ko iz srpske vlasti Vama liÄno traÅio bilo Åta oko prodaje
"Knjaza"?
- Ne! Da li vi stvarno mislite da bilo koji graÄanin Srbije moÅe da pomisli
da je moguÄe reketirati Vladu Divca?! Ili obratno, da ja pokuÅam da
korumpiram bilo koga iz vlasti u Srbiji?

A da li ste dobili bilo kakvu ponudu iz konkurentske firme - FPP "Balkan
limitid", i znate li ko je Milan Beko, savetnik FPP-a?
- FPP me je jednom pozvao na razgovor. Taj poziv sam odbio jer mi je cilj bio
da sa partnerom kao Åto je "Danon" od "Knjaza" napravim kompaniju svetskog
renomea. Mi nismo hteli da kupimo "Knjaz" kako bismo njegovom preprodajom preko
noÄi zaradili pare, a na Åtetu "Knjaza" i drÅave. Milana Beka liÄno ne
poznajem, ali u Åtampi sam proÄitao da je bio desna ruka Slobodana
MiloÅeviÄa i njegov Äovek od velikog poverenja za pitanja privrede i
privatizacije sve do 5. oktobra.

U Srbiji vlada uverenje da je stranka Miroljub Labusa G17 bila na VaÅoj strani?
- Prvi put Äujem da je G17 bio nakolonjen "Apurni", firmi koju sam osnovao sa
"Danonom", a i tokom preuzimanja "Knjaza" takvu "podrÅku" nisam primetio. Ono
Åto znam jeste da su pojedinci u vlasti i institucijama zakonito radili svoj
posao, "Apurna" bi danas bila vlasnik "Knjaza"! Zato sve spekulacije oko
navodne podrÅke uglednih i znaÄajnih pojedinaca sa gnuÅanjem odbijam, jer
takve priÄe demantuje i sama stvarnost. Od prvog pisma premijeru KoÅtunici,
iz marta 2004, pa do kraja decembra traÅio sam samo jedno: zakonitost i
javnost u svim aktivnostima vezanim za "Knjaz".

Da li je taÄno da se posle svega Åto ste doÅiveli sa "Knjazom" viÅe neÄete
vraÄati u Srbiju?
- I to je joÅ jedna od mnogobrojnih spekulacija kojima se moje ime i porodica
blate, i to povodom onih vrednosti koje su meni svetinja. Nikad se neÄu
odreÄi svoje vere, naroda i svoje zemlje! Ali Äu se zato u svakom trenutku
odreÄi ljudi koji vode drÅavu na naÄin na koji je vode! Znam da bi neki bili
vrlo sreÄni, ne samo zbog "Knjaza", veÄ i zbog koÅarke i drugih stvari, da
se viÅe nikad ne vratim u Srbiju, kako bi i dalje mogli nesmetano da meÅetare
i uniÅtavaju preostale vrednosti koje nisu uspeli u proteklih 15 godina. Ali
taj uÅitak im neÄu prirediti!

Åta biste posle svega poruÄili Vladi Srbije?
- PoruÄio bih Vladi Srbije da Åeljno Äekam, a verujem i naÅa Åira javnost,
izveÅtaj koji je potpredsednik Miroljub Labus najavio da Äe objaviti joÅ 13.
decembra proÅle godine. Taj izveÅtaj bi trebalo da razotkrije mraÄne
aktivnosti MiloÅeviÄevih tajkuna u kupovini "Knjaza MiloÅa". To su najavili
Labus i ministar finansija MlaÄan DinkiÄ na Äuvenoj ponoÄnoj konferenciji
za novinare u Vladi Srbije.

SVETOMIR MARJANOVIÄ

http://www.kurir-info.co.yu/