Čedomir Jovanović u Insajderu

10. april 2005. | 16:15 | Izvor: B92

Beograd -- Bivši potpredsednik Vlade Čedomir Jovanović u ponedeljak pre
podne pojaviće se kao svedok u procesu za ubistvo Đidnđića.

U ekskluzivnom intervjuu za B92 koji će biti emitovan u ponedeljak uveče u
emisiji "Insajder" u 21.00, Jovanović prvi put govori o svojoj ulozi u
događajima koji su obeležili period pre i posle ubistva premijera Srbije.
Jovanović je do sada odbijao razgovor za Insajder uz obrazlozenje da sve
informacije koje poseduje mora prvo da čuje sud.

Prema Jovanovićevoj tvrdnji Srbijom vlada zločinačko udruženje koje za cilj
ima da završi ono što je započeto 12. marta: "Čudimo se da li je moguće da
je crkva u tome učestvovala: pa falsifikovali su patrijarhovu uskršnju
poslanicu u aprilu 2003. godine, dopisali su i osudili reformatore koji bi
da reformišu Srbiju mesec dana posle 12. marta".

Na pitanje novinara ko je šta falsifikovao, Jovanović kaže:

"Pa u tome je problem što cemo morati da sačekamo još pet godina da bi ljudi
mogli tako nešto da razumeju, pa pukovnik Amfiohije Radović na primer, on,
Filaret koji me zove telefonom i buni se što mu je policija uzela džip. Ja
pozovem Dušana Mihajlovića i pitam ga, kažem: zvao me Filaret. On kaže:
nemam pojma sad ću da proverim. Posle pola sata stiže mi pisani dokument da
je oduzeto vozilo zato što je ukradeno, a meni se Filaret obrati onako
hrišćaniskim rečnikom, ja ga pozovem, pa mu kažem: ej, izvini, vozio si
ukradeni auto, on kaže: pa ne, to je ukradeno u vašem svetu sad kad je dato
nama to je blagosloveno. Sedi pod freskom Belog anđela i vozi se u lopovskom
džipu".

B92: Kakve to veze ima sa ubistvom Zorana Đinđića?

"Kako nema veze sa ubistvom? Da li je stvorena neka atmosfera u kojoj je
bilo logično pomisliti da je moguće ubiti predsednika vlade, pa ne ubija se
predsednik vlade tek tako, pobogu. Nas je Amfilohije prokleo 29. juna 2001.
godine, prokleo. Izašao, održao konferenciju i rekao Bog vas kleo pogani
izrodi".

"Gašo, prekrsti se"

Ćedomir Jovanović iznosi i podatak da je vlada Zorana Đinđica odlučila da
uvede veronauku u školu, da bi Crkva prećutala isporuku Slobodana Miloševića
Hagu".

Jovanvović: "Jeste. Uveli smo veronauku 29. juna u 7 ili 8 ujutru ja sam bio
u Patrijaršiji razgovarao sa patrijarhom, postojala je ideja da se kod
patrijarha pojave i Zoran i Kostunica i na taj način da se spusti lopta
nakon jedne burne noći koja je usledila posle naše odluke da pošaljemo
Miloševića u Hag . Koštunici nije palo ni na pamet da dođe, ali smo u tom
razgovoru otprilike napravili dogovor koji je nas obavezivao da uvedemo
veronauku, a njih da kao crkva prećute to što se desilo".

B92: Da prećute to što je Milošević isporučen?

Jovanović: "Jeste, da, da prećute to što se desilo. Da li je to politika -
jeste. I ranije su postojale inicijative za uvođenje veronauke, sećam se
Gaša Knežević kog smo pozvali u vladu, sreli smo se u hodniku u trenutku
kada je Zoran već izlazio sa predstavnicima crkve, mislim da je bio
nadbiskup, Gaša čovek nije znao šta se dešava, ja sam mu rekao: Gašo
prekrsti se i počni, uvodimo veronauku. Ja mislim da je to u tom trenutku
bilo nužno. Mi nismo uveli veronauku i izbacili kompjuter i Darvina iz
škole".

http://www.b92.net/news/indexs.php?style=headlines&lang=srpski&yyyy=2005&mm=
04&dd=10&order=priority&nav_category=&nav_id=166209