BLIC
7. jun

"Blic" pita javne licnosti sta misle o otvaranju dosijea Drzavne
bezbednosti, kao i da li bi, ukoliko ga imaju, pogledali svoj dosije

Vecinu zanima ko su bili dousnici DB

BEOGRAD - Povodom donosenja uredbe o otvaranju dosijea DB o "unutrasnjim
neprijateljima", "Blic" je pitao javne licnosti sta misle o tome, kao i da
li bi, ukoliko ga imaju, pogledali svoj dosije.

Jovan Cirilov, teatrolog: Ja sigurno necu pogledati svoj policijski dosije.
Mislim da je to mesavina istine i lazi i zato me ne interesuje. Otvaranje
tajnih dosije je svakako demokratski cin. Iako ja necu pogledati svoj, ipak
mislim da je potrebno slediti slicne postupke u ostalim demokratskim
zemljama. Bice tu i nekih neprijatnih saznanja i otkrica, a posebno kada
ljudi saznaju ko su bili dousnici koji su javljali o njima.

Aleksandar Tijanic, novinar: Policijske dosijee svakako treba otvoriti da bi
se videlo ko je od politicara, novinara i javnih radnika radio za tajnu
sluzbu. Jedini uslov za to je da ih tajna sluzba, od oktobra do danas, nije
falsifikovala. Svakako cu pogledati svoj policijski dosije jer me interesuje
sta je tajna sluzba pisala o meni.

Predrag Markovic, predsednik Politickog saveta G17 plus: Kod nas ne treba
primeniti ceski model, vec uraditi onako kako je ucinjeno u drugim
istocnoevropskim drzavama. Proslo je mnogo vremena od promene vlasti, pa
postoji sumnja da su dosijei menjani. Mislim da treba otvoriti tajne
policijske dosijee, ali nisam siguran da se to nece poklopiti s raznim
politickim manipulacijama. Licno nisam voljan da pogledam svoj dosije jer
znam sve dousnike oko sebe, a i ne verujem da se vlast toliko interesovala
za ljude koji su sve radili javno.

Gordana Susa, predsednik Nezavisnog udruzenja novinara: Mislim da dosijei
politicara treba da budu dostupni javnosti. Mene licno veoma zanima da vidim
da li moj dosije postoji, ili je unisten. Interesuje me i da vidim kako su
me pratili, posto znam da su to radili i prisluskivali celu moju zgradu.

Stevan Niksic, glavni i odgovorni urednik NIN-a: Mnogi ljudi su znatizeljni
i treba im dopustiti da pogledaju dosijee. To je i vazna grada za istoricare
i naucnike, ali se plasim da je mnogo stvari unisteno. Za vreme nekih
"presudnih plenuma" ili zaokreta u vlasti tajna sluzba je redovno unistavala
dosijee. Mene ne interesuje da vidim svoj dosije, jer ukoliko unutra i
pronadem neke lazi, sta da radim? Ne mogu, kao u Americi, da tuzim nekoga
ili da trazim da se to ispravi. Medutim, moju zenu jako interesuje da vidi
sta sam ranije radio i ja sam vec pitao ministra policije da joj to dozvoli.
Kao dobrom muzu uopste mi ne smeta da ona pogleda moj dosije.

Branislav Lecic, ministar za kulturu u Vladi Srbije: Zahvaljujuci prethodnoj
vlasti nije bilo otvorenosti i mogucnosti za gradane da bilo sta saznaju o
ponasanju drzave. Mislim da treba otvoriti dosijee, razbiti taj poslednji
bastion nedodirljivosti i pokazati da se ne spremaju neke nove crne ili sive
liste. Svoj dosije bih vrlo rado pogledao zbog dogadaja iz 1991. godine, u
kojima sam ucestvovao i poslednjih desetak godina. Radoznao sam da vidim sta
su zapisivali povodom mojih istupa.

Rambo Amadeus, muzicar: Ne zanima me sta su gluplji od mene mislili o meni i
ne interesuju me ta potpuno suvisna i budalasta saznanja. A zelja nasih
ljudi da zavire u dosijee je potpuno srazmerna nasem mentalitetu. Pa, mi
idemo i kod vracare da bi nam rekla kakva ce nam buducnost biti.

Gorcin Stojanovic, reditelj: Normalno je da se dosijei otvore i oko toga ne
treba praviti pitanje i voditi debatu. To sto neko razmislja da li ih
otvoriti ili ne, govori o nedovoljnom raskidu s prethodnom vlascu. Licno ne
osecam neku potrebu da pogledam svoj dosije. Kada bi mi dosao u ruke
pogledao bih, ali sigurno ne bih stajao u redu i cekao da vidim sta pise.
Moj imunitet je to sto sam uvek radio javno i sto sam bio na poziciji gde su
mogli da me lako otpisu.

Ognjen Pribicevic, politicki analiticar: Dosijee treba otvoriti da bi se
zatvorila jedna etapa od 50 godina koja je iza nas. To ce biti i veliko
upozorenje da se tako nesto nece vise desavati. Interesuje me da vidim moj
dosije i utvrdim kako su to radili.

Z. Dojic

>                           Srpska Informativna Mreza

                             [EMAIL PROTECTED]