BEOGRAD, 11. juna 2001. (Beta) - Skupsstina Srbije vecceras je vechinom
glasova razressila Vuka Obradovicha funkcije potpredsednika Vlade Srbije, na
predlog premijera Zorana Djindjicha.
Za razressenje Obradovicha glasalo je 142, protiv je bilo 20,
uzdrzzanih 53, a nije glasalo pet poslanika.
Potiv su glasali opozicioni poslanici Srpske radikalne stranke, dok su
uzdrzzani bili poslanici Socijalisticcke partije Srbije i Stranke srpskog
jedinstva.
Predlog za razressenje Obradovicha podnela je Vlada Srbije, a na inicijativu
Predsednisstva vladajuche koalicije DOS.
Rasprava o predlogu za razressenje Obradovicha trajala je ceo dan.
Zahtev za razressenje Obradovicha sa mesta potpredsednika vlade usledio je
nakon afere u Socijaldemokratiji (SD), stranci cciji je predsednik, u kojoj
ga je grupa funkcionera stranke optuzzila za "nemoralno ponassanje" i
"seksualno uznemiravanje saradnica u stranci i u vladi".
Socijaldemokratija je cclanica vladajuche koalicije DOS.
Afera je izbila u javnost 7. maja i od tada traju neprestani sukobi
frakcija u SD ko je zapravo legitiman predstavnik stranke. Zavadjene strane
su podnosile i kriviccne prijave, trazzechi zadovljenje na sudu.
O tome koji je deo stranke legalan i legitiman odluku treba da donese
Ministarstvo pravde Srbije.
Ostavku 54-godissnjeg Obradovicha sa mesta predsednika stranke zatrazzilo je
15 cclanova Predsednisstva stranke, ali je Glavni odbor stranke odluccio da
te "pobunjene" cclanove SD iskljucci iz stranke.
Predsednisstvo DOS-a odluccilo je 11. maja tajnim glasanjem da predlozzi da
Obradovich bude smenjen sa mesta potpredsednika vlade, kao i da bude
razressen duzznosti predsednika vladine Komisije za ispitivanje finansijskih
zloupotreba u privredi prethodnih godina.
Obradovich je potom izjavio da nije podneo ostavku na mesto
potpredsednika vlade i ocenio da se protiv njega vodi "montiran
proces" i hajka sa ciljem da na ccelo stranke dodju drugi ljudi.

ovo je jedini clanak koji sam nasao

mika