E Nikola , Nikola alal' ti prica!

Na ovakve price se odmah dobija azil i zastita.

Ovo je vec poznat nacin kako se opisuje i kako izgleda "sema" za
bezanje, satro: "Sakrio sam se pod suknju jedne Romkinje pa me nisu
primetili kad sam prelazio granicu".

Drugi zakljucak:

Tito je pravio visoke peci da bi Milosevic imao gde da spaljuje
leseve protivnika. Iju, ju, kakva koopercija!

Obratite paznju na objasnjenje da je "ispovest" nastala uz pomoc
italijanske agencije ANCA.

Jovan Grbic

"Dovezem prazan kamion iz Bora; u logoru punom vojske, policije i
raznih paravojnih jedinica za koje ne znam ko su i ciji su, policajac
sedne u kamion i odveze ga. Onda ga vrati punog i zapecacenog, a na
putnom nalogu, protiv svih pravila, piše samo Poverljivo! i ništa
više. Uvek sam vozio sa Kosova za Bor nocu; kamion sam predavao
policajcima na ulazu u topionicu bakra u kompleksu Rudarsko-
topionicarskog bazena Bor. Cekao sam na porti da mi vrate prazan
kamion. Ubrzo sam shvatio da vozim leševe; nije tu trebala velika
pamet... Bilo mi je jasno odakle ti leševi poticu; nije mi bilo jasno
gde su završavali kad se hladnjaca u Boru istovari. Pretpostavljao
sam da su bili spaljivani u pecima za topljenje bakarne rude; mozda i
nisu... Mozda su bili zakopavani negde na teritoriji rudnika; ima
tamo mnogo površinskih kopova, mnogo deponija jalovine, mnogo mesta
gde se moze iskopati masovna grobnica... Ne znam šta je posle bilo sa
leševima. Znam samo da nisam mogao više to da trpim. Poceo sam da
dobijam strahove i nocne more: kao, vozim kamion, a neko iznutra ko
nije mrtav ustaje i dolazi sa puškom u ruci da me ubije. Nisam mogao
više; osim toga, bilo me je i strah da ce me ubiti kad se taj posao
završi; kao svedoka, pre ili kasnije; šta je to njima – ubiti
coveka...

Dalja sudbina Nikolina:

"Iz Republike Srpske Nikola i njegova zena prebacili su se u Hrvatsku
pocetkom maja 1999, dakle skoro tri meseca posle odluke da kamion
otvori. Gde su bili i šta su radili u ta tri meseca, Nikola ne zeli
da kaze. Od dolaska u Hrvatsku, medutim, njegov trag moze se pratiti
pouzdanije: obratio se izvesnoj humanitarnoj organizaciji
reformisanih hrišcana, koja ga je dovela u kontakt sa izvesnim
zagrebackim advokatom, poznatim po moralnom integritetu i zalaganju
za ljudska prava. Advokat je postupio veoma oprezno, kontaktirajuci
sa izvesnim diplomatskim predstavništvima za koja je pretpostavljao –
ili znao – da su bliska Haškom tribunalu. Zbog operativne bezbednosti
i opravdanog nepoverenja u hrvatsku vlast i njena osecanja kad je Hag
u pitanju, uspostavljanje kontakata uzelo je nekoliko dana opreznog
rada".

Apoteoza:

"Oko 20. maja 1999. Nikola ulazi u ambasadu jedne velike sile u
centru Zagreba. Razgovor koji je usledio odigrao se u posebno
zašticenoj "gluvoj sobi" ambasade, uz prisustvo jakog naoruzanog i
uniformisanog obezbedenja. Nikola je ispricao svoju pricu i pokazao
svoje fotografije, ali "iz njegove ruke", kako deca kazu, bez
ustupanja; sagovornici su trazili nekoliko dana da provere
autenticnost fotografija pre nego što Nikoli daju garancije za licnu
bezbednost i izvuku ga iz Hrvatske u neku trecu zemlju. Nikola je
trazio da njega i zenu prvo izvuku iz Hrvatske, pa ce im tek onda
dati sve detalje i slike i odgovoriti na sva dopunska pitanja kojih
je bilo mnogo. Natezanje je trajalo neko vreme, da bi na kraju
predstavnici te velike sile pristali na Nikoline uslove; izgleda da
su fotografije bile suviše uverljive. Tiho i diskretno Nikola i
njegova zena izvuceni su u jednu zemlju Evropske unije i tamo zive
pod zaštitom inace veoma  efikasne tajne sluzbe te zemlje".

Ajd' sad, izvucite sami zakljucke!

Pozdrav Jovan Grbic