Studio B ( i koju je, naravno, snimila svaka ambasada i svaki moguci
dopisnik(I "dopisnik") u Beogradu, dize se prasina vec tri godine.
Gospodin Miljkovic takodje operise procesovanom i manipulisanom
informacijom, pa ja necu trositi energiju na dokazivanje moje istine do
sitnih crevca. Samo mu sugerisem da se potrudi i negde odgleda citavu
reportazu(cini mi se da sam ostavio kopiju nasima u Torontu). Kada se
diskutuje o tako necem ozbiljnom, onda gospodin Miljkovic treba da
odgleda najpre original. I sam zna koliko manipulacija-dakle golih lazi
smo gutali svih ovih godina. Najpre, tu reportazu su, odmah posle
emitovanja(17.juli 1995.), trazili da gledaju gospoda Krajisnik i
pokojni Koljevic, sa ostalim rukovodiocima, i posle dva-tri dana su nam
javili u Beograd da smatraju da je uradjena profesionalno i da je
pokazala humanu stranu ove vojne operacije. Medjutim, barem desetak
svetskih novinara su kao kerovi skocili na moj materijal i dogradjivali
sta im je palo na pamet, naravno u svrhu  daljeg napada na Srbe. Ja sam
u nekoliko medija i knjiga predstavkljen kao "potpuni ludak,
propagandista zlocinacke Karadziceve vojske i manipulator koji je sakrio
jos
ko zna kakve dokaze o srpskim zlocinima".(Ja sam, inace, tamo otisao dva
dana posle ulaska Srba u Srebrenicu, i vec je TV Pale emitovala
materijale sa Mladicem i grupama zarobljenih muslimana na livadi u
Konjevic polju-gde sam i ja dva dana kasnije snimao. Ali, Sonja
Karadzic, koja je ucestvovala u poznatom sukobu Mladic-Karadzic,
emitovala je stvari za koje se pokazalo da nisu bile pametne, pa su
jedva sacekali da se na mene prebaci sve sto su oni vec zabrljali. Niko
vise nikada nije o tome pricao. No, kao i mnogo vaznije stvari, ni ovo
nije vise vazno.Ko je Srbima kriv sto su slusali Slobu i nisu hteli da
pobede u ratu- to je sustina svega,g. Miljkovicu, a ne lazi Silera i
ostalih novinara sa Zapada) Moj materijal je bio dostupan svima u
Studiju B i nije bio problem da svaki svetski novinar koji to zatrazi, i
odgleda. To je, uostalom, nepisanio pravilo novinarske solidarnosti, a
nista nismo imali da skrivamo u tom materijalu, snimljenom tokom borbi
oko Srebrenice. Uglavnom, zanimljivo je da je najpre novinar iz
Holandije Vesterman napisao onu laz o "500 muslimana koje su Srbi
pobili", a ja mu to navodno rekao. Onda je isto to preuzeo i Shiller iz
"Toronto stara", i mnogi drugi. NIkada Schiller nije mogao od mene da
cuje recenicu o "500 pobijenih muslimana", jer ja jednostavno tako nesto
nisam ni mogao da znam. Jednostavno, oni su se uhvatili za prvu laz koja
je sjajno legla u tom momentu, a onda su to ostali preuzimali kao
papagaji, kako i funkcionisu mediji danas. U knjizi "The Barrel of
stones", novinara sa Chanell 4 u Londonu, takodje ima grozota o meni.
Postoji i jedna knjiga koju je Vesterman sa jos jednim kolegom objavio
na holandskom, gde me takodje citiraju u najgorem kontekstu- naravno
grozomorno lazuci. Francuski novinar Jean Hatzfeld,koji je sa mnom
svojevremeno bio u Gdanjsku, takodje me citira oko Vukovara i Bosne, u
tako jadnom i laznom kontekstu, da sam bio zapanjen, i ja i ljudi sa
TF1, sa kojima sam radio, i koji su najbolji svedoci da je sve bila laz.
Ali, takvo je vreme, sta da se radi,nisam imao ni para ni eneregije da
se posvetim sudsjkim sporovima- pa ja sam samo obican Srbin! Ja sam
medjutim, dao i mnoge intervjue, kao "The New York Timesu"( Jane
Perlez), BBC-ju, ITN-u, i mnogim drugima, ali NIKO NIKAD NIJE OBJAVIO NI
REC MOJE PRICE. Kasije su se pojavljivale samo price koje nisam nikada
ispricao.

Odvratno (ali, sta da se radi- i sam sam ko-autor knjige o toj materiji
"The Media Happened To Be There", u kojoj smo objavili mnostvo lazi iz
rata u Bosni). Uglavniom, ostalo mi je da pocnem da se tuzim sa svima
njima. I da lako dobijem, ali je preduslov bio da imam para za sve te
takse, a to je utopija, obzirom na polozaj novinara u Srbiji. Simbolicno
sam usao samo u sudjenje sa
magazinom "Stern", ali tek posle tri godine- toliko mi je trebalo da
pronadjem uopste nemackog advokata koji ce braniti Srbina(i to bez
unapred trazenih para). Na moje veliko zadovoljstvo( i zbog ovakvih
intervencija kao sto je gospodina Miljkovica) sada sam u zavrsnoj fazi
tog procesa, jer je "Sterrn" priznao manipulaciju i trazi da se
vansudski dogovorimo. Oni ce ove godine, sada to sigurno znam, objaviti
svoje izvinjenje, a ja cu citav dosije objaviti u nedeljniku "Argument",
gde cu nabrojati sve moguce napade na mene, i spolja, i
iznutra.(Citiracu tada i slucaj sa gospodinom Miljkovicem, koji ideju iz
naseg Proglasa vezuje sa svetskim manipulacijama oko Srebrenice). Kao
sto je Patrijarh Pavle jednom rekao: "Ni jedna istina nece ostati
tajna", ja sam miran jer vreme radi za mene. Sve ce se objasniti. U
Srebrenici sam posteno radio novinarski posao, a posle su me napadali
srpski antiratni sorosevski lobi, ljudi Sonje Karadzic(ona mi je
zabranila ulaz u RS), cak i sadasnji ministar informacija Srbije,
Vucic("kako je Pirocanac najveci lazov, koji prodaje lazne price o
Srbima po svetu"-tako nesto, pa je i on predlozeni svedok na nemackom
sudu,vise kao sala). I mnogi
stranci(ali zbog suprotnih motiva-kao "odvratnog srpskog fasistickog
propagandiste").  Sto se ljudi iz RS tice, za koje od pocetka rata
lobira gospodin Miljkovic, na kraju nase tragedije mogu samo da kazem-
vecina su odvratni ratni profiteri, moralni olos i sramota za srpstvo.
Iz njihovih krugova je, na zalost, gospodin Miljkovic crpio informacije
i abrove protiv mene. Ja sam, medjutim, ponosan sto sam citavog rata
davao svoj novinarski doprinos- i za to nikada nisam uzeo ni dinara, za
razliku od mnogih kojima je Karadzic slao "Mercedese" u Beograd, a oni
bili samo "jagnjece brigade" i grebali se za pare od vrha RS(za nekakve
"projekte", koje je podupirala omrazena Sonja Karadzic). O tome,
uostalom, zna i jedna od retkih osoba koje se nisu uprljale u ratu
bogacenjem na racun obogaljenog srpskog naroda- gospodja Biljana
Plavsic. Ona je licno zasluzna sto smo za Srbe u Bosni realizovali dve
veoma dobre publikacije o ratu, jedne od retkih koje su uopste Srbi
ponudili svetu. Ponosan sam na taj posao, zajedno sa gospodjom Plavsic.
Ali, i njoj su ovakve price servirane o meni, pa vec duze nemamo ljudski
i prijateljski kontakt kakav smo imali veci deo rata. Zao mi je zbog
toga, jer ja sam tamo pomagao bez licnog interesa, i bivao na mnogim
mestima gde je malonovinara imalo petlju da ode. A nikoga ni od familije
nemam u Bosni. To je bilo cisto ubedjenje o ideji srpstva i United
States of Serbia. Zbog toga u Beogradu vazim za ratnog huskaca u
krugovima levice i medju mondijalistima i mnoga su mi vrata zatvorena,
jer vise nije moderno biti Srbin i to javno govoriti, kao sto znate.  A
price o meni su u opticaju iz krugova onih koji su zaradili milione
maraka u ovom ratu, onih koji imaju nekretnine, kuce, stanove, kafice i
druge biznise u Beogradu. Ipak, vreme ce sve pokazati, a afera sa
"Sternom" ce biti moj prvi trijumf po ovom odvratnom pitanju.
Ponavljam,. ja sam miran, a, kako kazu Nislije- NEK' CRKNU DUSMANI!  Ne
bih ovako dugo ni pisao, ali nije fer da se ideja istinske i
nekompromitovane opozicije u Srbiji(kojoj pripadam od pocetka, to se
dobro zna po mojim javnim nastupima od 1990. godine) koci sada zbog
mojih "grehova". A oni su rodjeni iz novinarskih trikova ljudi koji su u
nasem ratu morali da steknu slavu na nacin Roja Gatmana. Ako sam
gospodinu Miljkovicu i malo promenio misljenje mojim argumentima(mogu
drugom prilikom i da mu detaljno analizujem Silera i ostale koji tvrde
ono sto ni u snu ne bih rekao- pa neka mi se javi), onda neka pomogne
oko POKRETA ZA STVARANJE NEZAVISNE DRZAVE SRBIJE. Nije to moja ideja,
vec nesto sto je motor istinske opozicije od pocetka borbe sa
komunistima. Nisam ja tu vazan, vec preko mog kompjutera idu poruke, jer
nemamo para za nesto vise u ovom trenutku. A u toj ideji su mnogi
ugledni Srbi, koji dobro znaju ko je Pirocanac. Uzgred, ovi napadi imaju
slicnosti sa onima koji su protiv mene svojevremeno isli iz SPO-a, tj.
iz Daninih krugova, jer sam ja otvoreni protivnik te crnogorske mafije u
Beogradu. I sta su se setili- poceli su pre dve godine da sire pricu
kako je Pirocanac DB, pa KOS, i slicno. A moji tekstovi su im pravili
probleme, jer sam bio kristalno jasan(uzmite kod Zane neke iz
"Argumenta", ako vas interesuje.) I na kraju se sve pokazalo, po
Patrijarhovoj mudrosti: Dana, Vuk, Seselj, sve je to smrdljivo
komunisticko djubre, druzina profitera i moralnih prostitutki kupljenih
za komunisticke zlatnike. Tako, gospodine Miljkovicu, ostajte mi zdravo,
a ja sam spokojan(jedino mi je krivo sto svi Srbi uvek lako skrenu sa
glavnog druma i sto su laki za manipulaciju koja nas odvodi od cilja. Ne
zbog sebe, vec zbog Srbije u ropcu, pomozite koliko mozete, kao i do
sada(citao sam mnoge Vase polemike u pro-Biljana duhu). A uskoro, nadam
se, kada se sve razresi sa "Sternom", obavesticu i Vas o tome. Da vidite
kako su i oni napisali "da je srpski kamerman snimio zarobljene
muslimane nekoliko sekundi pre no sto su ih Srbi masakrirali". A jedino
ja sam bio tamo, i tako nesto se, naravno, nije desilo. Jer da jeste,
kao hriscanin i pravoslavac, svakako ne bih cutao, niti bi mi savest
bila mirna. I sta biste Vi uradili na mom mestu, a nemate para da ih iz
siromasneSrbije naucite pameti?

Puno pozdrava od Zoran Petrovica Pirocanca

Miroslav Antic,
http://www.antic.org/