Title: Message
Slobodan Milosevic danas u Seveningenu prima kanadske advokate
I tuzilac Rade Terzic uskoro u Hagu?

Karadzic i Mladic u Republici Srpskoj

  - Nije tacno da se Mladic i Karadzic ne nalaze na teritoriji Republike Srpske. Imamo pouzdane informacije da su tamo i da uzivaju zastitu vlasti iz Banjaluke - demantovala je Florans Artma izjavu premijera RS Mladena Ivanica da se dvojica optuzeni za ratne zlocine, nekadasnji predsednik RS i bivsi nacelnik GS VRS Radovan Karadzic i Ratko Mladic, ne nalaze na teritoriji RS.
  - RS je jedina koja ne saradjuje sa Haskim tribunalom i to se ne moze do unedogled tolerisati - dodala je Artman.

    Beograd, Hag - Bivsi jugoslovenski predsednik Slobodan Milosevic se odlicno oseca i, koliko ja znam, ostao je cvrsto pri stavu da se sam brani. Danas bi trebalo da mu u posetu dodju advokati iz Kanade sa kojima ce se konsultovati i posavetovati oko strategije svoje odbrane - izjavila je za nas list portparol Tuzilastva Haskog tribunala Florans Artman, dodajuci da je Milosevic psihicki stabilan.
    Poseta advokata ili, kako to nekadasnji jugoslovenski predsednik voli sam da kaze, savetnika, bice, prema proceduri Medjunarodnog krivicnog suda, tretirana kao obicna poseta, sto prakticno znaci da ce Milosevic i njegovi gosti biti pod stalnim nadzorom. Na taj nacin onemogucena mu je privatnost i tajnost utvrdjivanja "strategije odbrane".
    - Da, ali nismo mi krivi - kaze Artman. - On sam ne zeli branioce i svako ko nije branilac mora biti pod nadzorom. To je jasno regulisano pravilnikom o posetama.
    Prema recima portparola glavnog tuzioca Karle del Ponte, Tuzilastvo Tribunala nema nista protiv toga da Milosevica u Hagu poseti i okruzni javni tuzilac Rade Terzic radi nastavka procesa koji se u Beogradu vodi protiv njega.
    - Mi i dalje, recimo, nastavljamo da istrazujemo Miloseviceve tajne racune u inostranstvu - dodala je Florans Artman. Upitana o tome da li je beogradska kancelarija Haskog tribunala u Holandiju prosledila pet kutija dokaznog materijala o zlocinima OVK nad Srbima od dolaska KFOR i UNMIK na Kosovo, Artman je odgovorila:
    - Istraga se nastavlja i ona se uglavnom zakljucuje optuznicom, ali samo kada ima dovoljno dokaza. Kada ce u ovom konkretnom slucaju to doci na red, tesko je odgovoriti u ovom momentu. Ali, nasi istrazitelji rade punom parom...
    Kako se prethodnih dana u sedistu Tribunala moglo cuti, Tuzilastvo je zadovoljno saradnjom vlade Srbije sa Medjunarodnim sudom, ali problem predstavlja nefunkcionisanje savezne drzave. Naime, Vojska Jugoslavije poseduje veliki broj informacija koje bi olaksale istragu o zlocinima koje su albanske ekstremisticke snage pocinile nad Srbima i drugim nealbanskim zivljem, ali je pristup tom arhivu u postojecoj situaciji nemoguc.
    I. Nikolic

Miroslav Antic,
http://www.antic.org/

STOP NOVOM SVETSKOM PORETKU