Beste,

vanaf 29 maart stelt De Lijn de gegevens vrij:

"De Lijn verleent aan de Licentienemer, die aanvaardt, een
niet-exclusieve, wereldwijde Licentie om De Lijn Data te hergebruiken
voor het in eerste instantie bestuderen van gegevens voor allerlei
projecten als Openstreetmap,      http://navit.sf.net,
http://metro.nanika.net/, http://opentom.org,

Het komt erop neer dat IK, Marc Coevoet, de licentie heb aangevraagd.
Ik zal de gegevens verkrijgen, en dan zal ik "coordineren" wat ermee
moet gebeuren.  Ik zou dan vragen om GEEN communicatie te hebben met De
Lijn, tenzij je zelf de gegevens aanvraagt.
(Ik weet het wel: is OSM in deze gegevens geinteresseerd?  Voor een deel
wel, bvb de haltes etc.).

Ik zou hier lokaal wel eens ergens in een zaaltje afspreken over deze
gegevens.

Marc Coevoet
PS: wel leuk: een deel tussen Oost-Vleteren en Proven (oa Sint Sixtus)
dat ik verleden jaar bij elkaar heb gefietst, staat er nu op
http://beta.letuffe.org/?zoom=13&lat=50.89381&lon=2.70414&layers=B0000FFFFFFFTFFFF

     )

Die letuffe server toont welke gemeenten volledig zijn/doneerden.  De
legende van de kleuren heb ik nu even aangevraagd.
http://beta.letuffe.org/?zoom=7&lat=46.17913&lon=2.89885&layers=B0000FFFFFFFTFFFF

http://shortwave.tk