Het is een gevalletje van 'taggen voor de render'.
De mapper in kwestie is aan het micro-mappen geweest (maar is er gelukkig
wel consistent in geweest), en heeft ze als highway = footway getagd,
terwijl dat helemaal niet nodig was.

Ik gok overigens dat (doordat de kleur vrij dicht aanleunt bij die van een
residential landuse) het effect visueel knal hetzelfde was geweest zonder
ze toe te voegen.

Corrigeren zou kunnen door ze in bulk te selecteren in JOSM en dan zo in 1x
de tag van alle geselecteerde objecten aan te passen, alleen weet ik
eerlijkheidshalve ook niet zo zeer naar wat je ze zou aanpassen dan.
'Private verharding' zonder te specifiƫren wat, daar ken ik niet meteen een
gepaste tag voor.

Op ma 21 dec. 2020 om 08:31 schreef joost schouppe <joost.schou...@gmail.com