Konečně se mi podařilo dodělat mapu s hranicemi katastrálních území,
obcí, okresů, krajů, regionů a ČR. Mapa je ke stažení na [1].

Na mapě je:
13027 katastrálních uzemí
6249 obcí
77 okresů
14 krajů
8 regionů (NUTS 2)
1 hranice ČR

Informace o přiřazení k.ú. - obec - okres - kraj jsem čerpal z [3].

Na mapě je jeden problém o kterém vím:
Obec Strýčice [4][5] je na strankách Českého statistického úřadu [6]
uvedena jako samostatná obec. Mělo by to být jedeno z míst, kdy bylo
více obcí na jedom k.ú. Někdo tady psal, že všechny takové případy už
byly vyřešeny.Jak je to ve skutečnosti nevím. Každopádně na
katastrální mapě (prehledky), není žádná hranice, tudíž nebylo podle
čeho hranici obce nakreslit a proto Strýčice na mapě nejsou.

Sporný může být okres na území Hlavního města Prahy. Pokud vím, tak
nikdy takový okres neexistoval, přesto na mapě je, aby bylo území s
admin_level=7 celistvé (V [6] je také takový okres uveden)

Tagování:
cesty tvořící hranice
<tag k='source' v='cuzk:km' />
<tag k='boundary' v='administrative' />

relace reprezentující jednotlivá území
<tag k='ref' v='xxx' />
xxx - identifikátor k.ú., obce (LAU2), okresu (LAU1), kraje (NUTS 3),
regionu (NUTS 2), a státu (NUTS 1)

<tag k='admin_level' v='xxx' />
xxx - admin level podle [2]

<tag k='source' v='cuzk' />

<tag k='name' v='xxx' />
xxx - název

<tag k='type' v='multipolygon' />
<tag k='boundary' v='administrative' />

K tagování mám několik poznámek / dotazů.
Pokud cesty nemají tag admin_level, tak se hranice na mapě nezobrazí. Může mi
to někdo potvrdit?

Na wiki [7] je uvedeno, že cesta má mít "admin_level=for the highest
border". Mám to chápat tak, že nejvyšší číslo admin_level, nebo vyšší
ve smyslu členění území (takže nejnižší admin_level).

Stejně se mi ale nechce přiřazovat všem cestám tag admin_level. Je pro
to nějaký rozumný důvod, proč tam musí být? Nestačí když je
admin_level definován v relaci? Přijde mi to jako nesmysl přidávat ho
každě cestě, když je ta cesta součástí více hranic s různým
admin_level.

Identifikátor obce LAU2 - na některých místech je jako identifikátor
obce vedeno šestimístné číslo, na jiných místech je to samé číslo
uvozeno identifikátorem okresu. Netušíte, která varianta je správná?

type=multipolygon vs. type=boundary
Pro označení hranic se používají oba dva způsoby. Type=multipolygon se
používá z okolních zemí používá především v Německu, Rakousku.

multipolygon
+ intuitivnější editace - uživatelé se inner/outer u multipolygon
setkávají rozhodně častěji něž s enclave/exclave u boundary, takže je
menší pravděpodobnost chyb při editaci
+ implikuje že se jedná o uzavřený polygon (i když se to při editaci
nijak nevynucuje)

boundary
+ je to doporučený způsob podle wiki (i když zastoupení
multipolygon:boundary je prý stejné [8])

Na území ČR bude dost případů kdy je uzemí obce nesouvislé nebo se
nějaké území nachází uvnitř jiného => použití inner/outer nebo
enclave/exclave. Jedná se o 6 k.u., které jsou uvnitř jiného k.ú. a
obce, jejichž území je nesouvislé (to nemám spočítané ale na malém
kousku, který jsem kontroloval ručně jsem našel 2 takové obce - v celé
ČR jich tak můžou být desítky)

Já preferuju použití multipolygon, ale pokud se tady dohodneme na
použití boundary, tak nemám problém to v mapě změnit.

Jak jsem psal v sousedním vlákně, tak momentálně si hraju především s
importem adres, takže nevím kdy se dostanu k uplodu mapy. Pokud se
někdo chce zapojit a zapracovat na uplodu, tak má volné pole
působnosti.

[1] http://osm.kabrt.cz/home/kucr.zip?attredirects=0&d=1
[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:admin_level#admin_level
[3] http://www.cuzk.cz/GenerujSoubor.ashx?NAZEV=10-SC_SEZNAMKUKRA_DOTAZ