> Jeste bych se vratil k jedne veci - mate predstavu, jak je to s moznostmi
> vyuzivat ZM10? Vubec, pro overeni, k obkreslovani?

*** Spolu s Jirkou jsme v prosinci 2012 oslovili Zemericsky urad (ZU z
rezortu CUZK) s možností používat ortofotomapu, kterou spravuje (mimo
jiné spravuje i Základní mapu 1:10k, ZM10). Jejich záporná odpověď je
níže.

V mých očích to má dva pohledy, které by měly být podobně
kladně orientované:
* co si myslí poskytovatel (CUZK)
* co si myslí odběratel (OSM)

Pokud nejsou obě kladná, je to rizikové... Postoj CUZK právníka je
orientován tržně, tedy co je možno prodat se prodává, dokud někdo výše
posatavený
neřekne jinak. A ortofotomapa je pro nahlížení zdarma, pro tiskové
použití za úplatu. Co je mezi tím je mimo standardní rámce právní
praxe. Co se touto problematikou profesně zabývám, dospěl jsem k závěrům:

1) Autorská rovina
Mapa je autorské dílo a je jako celek chráněna, což je od dob
geodatabází hodně odlišné dílo. Jsou však chráněny informace v ní
obsažené, jsou nějaké limity citace/interpretace/parafráze (analogie
hudba, knihy)?

více viz:
http://vipor.czu.cz/download_file.php?path=_data_app_downloads/cz/&filename=Kartograficke_dilo.pdf

2) INSPIRE (napr. RUIAN)
Sbírku zákonů 123/1998 a 103/2010 jsem nečet (budu to muset dohnat), ale co si
pamatuji je INSPIRE je především o interoperabilitě mezi GOV,
sekundárně o informovanosti občanů. Svobodně přístupná data ala USA
"public domain" není cíl (ale ani v rozporu) INSPIRE.

ha
hanoj

_______