http://geoportal.cuzk.cz/Default.aspx?mode=TextMeta&side=wms.verejne&metadataID=CZ-CUZK-WMS-ORTOFOTO-P&metadataXSL=metadata.sluzba&menu=3118

> "Podmínky užití - zpoplatnění služby    Žádné podmínky neplatí."
> => primo na webu povoleno zcela bezpodminecne pouzivani.

*** čti dál ;)
"Omezení přístupu - licenční podmínky a jiná omezení"

> Jinak AZ (dovolim si myslet, ze jde o verejnou listinu a rejstrik,
pripadne uredni dokumentaci slouzici jako podklad + verejny zajem by tu
jiste byl taky):

> "Ochrana podle práva autorského se nevztahuje na
> a) úřední dílo, jímž je právní předpis, rozhodnutí, opatření obecné
povahy, veřejná listina, veřejně přístupný rejstřík a sbírka jeho listin,
jakož
> i úřední návrh úředního díla a jiná přípravná úřední dokumentace, včetně
úředního překladu takového díla, sněmovní a senátní publikace,
> pamětní knihy obecní (obecní kroniky), státní symbol a symbol jednotky
územní samosprávy a jiná taková díla, u nichž je veřejný zájem na
> vyloučení z ochrany"

*** Já v citaci bohužel nevidím, že když si státní správa koupí mapu se
všemi právy, je z této mapy obratem úřední dílo. Ale jednou bych se  rád
dožil stavu jak to mají v USA (co se zaplatí 1x z daní, už je pro všechny
přístupné).

a dále viz:
"Podobným případem je neoprávněné užití leteckých snímků (nebo jiné
fotografie), ze kterých je vytvořena mapa."
http://www.prf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PrF-dokumenty/Rigo/Rigorozni_prace-VondrakovaA.pdf#page=67

ha
hanoj