zdravíčko,

zaujala mě ve Weekly zmínka o touze mapovat něco jako cenovou skupinu

taky bych takovou informaci ocenil :-)

akorát u kolegů to nabralo trošku jiný směr - spíše než cenové hladině se to
věnuje úrovni hospody, jestli jsem to dobře pochopil

což je informace sice také zajímavá a v minulosti s cenovou hladinou spřažená,
leč přeci jen poněkud jiného charakteru
(se slzou v oku jsem si zavzpomínal nad článkem na Wiki; servírování na
stříbře mě tedy o pár let minulo ....)

já bych si představoval, že každá země by mohla mít hodnotící stupnici dle
místních zvyklostí, a z výsledného čísla by se pak mohla odvozovat vhodnost
podniku s ohledem na stav peněženky

s gustem bych se pak podíval na zóny, kde je jak levno/draho, z toho
vygenerované

hodnocení bych si představoval v několika kategoriích, co lze v daném podniku
pořídit, a z toho celkový průměr

takže bych třeba počítal zvlášť pivo, víno, nealko, čaj, kafe, tvrdý, potom
suchý pochutiny, malý jídla (párek, utopenec), menu, hotovky, minutky,
speciality ... a tak dál, a mapoval to do referenčních tabulek, takže by mi
třeba vyšlo

pivo desítka 0,5l 20 Kč = 4 (>= 20, < 25)
menu 59 Kč = 5 (< 60)
čaj 0,1l 10 Kč = 3 (>= 10, < 15)

průměr 4, zlatý dělnický standard

samozřejmě ty tabulky by byly děsně složitý, kdyby to mělo postihnout
rozmanitost nabídky, na druhou stranu bych akceptoval hodnocení stylem "kouknu
a vidim", protože příjemce této informace ji bude mít jen jako stejně nepřesně
orientační, neboť jedním číslem od jedné do pěti se toho moc popsat nedá

co konfero, je to úplná fantasmagorie? :-)

K.