zdar,

> Jinak... kilometricka poloha se pouziva taky na rekach a na silnicich
> / dalnicich. Asi by bylo dobry mit nejak rozume jednotny znaceni...
>
> Hmm, railway:position= se asi uplne nehodi pro reky... no nic,
> jednotny znaceni asi nebude.

malá technická ... u nás je zvykem řeky kilometrovat od ústí

v Rakousku jsem to viděl naopak od pramene ... ale aby to nebylo tak
jednoduchý, tak třeba Morava je i na rakouský straně počítaná od ústí (s tím,
že je to po dvou kilometrech, na slovenský straně jsou cedule s lichejma
číslama a na rakouský se sudejma; na hranicích ČR-SR to nejsou cedule ale
patníky)

a je-li řeč o Moravě, tam bylo několikrát zkrácený koryto a po novu je to
dokilometrovaný jen po Hodonín, takže je tam asi 16 km díra

Labe mělo nulu na hranicích, tuším před deseti lety bylo dohodnuto
přečíslování +730 - myslímže na základě toho, že se to EU snaží ujednotit, aby
se počítalo od ústí a stejným způsobem

kdyby se někdo chtěl pouštět do nějaký definice kilometráže, je potřeba s
takovýmito (a jistě mnohými dalšími) záludnostmi počítat

- musím říci, že bych oficiální kilometráž v OSM viděl velmi rád (asi by šly z
plavební správy i vymlátit nějaký data), pak by se z toho daly snadno
odvozovat kilometráže vodácké, ale nějak nemám sil vrhat se na takovýto úkol

K.