Zdravím vespolek,
Openstreetmap tenhle rok sleduju jenom jedním okem, nicméně s různými
komunikačními platformami/kanály mám hodně zkušeností.

Předně: moje zkušenost je taková, že používat moderní technologie je možná
pohodlnější, nicméně když člověk komunikovat chce, tak bude komunikovat
klidně přes emailovou konferenci / IRC / BBS systém na sdíleném linuxovém
počítači  / interní chat na literárním webu z roku 2007 / dětské vysílačky /
možná i poštovní holuby. A to jsem (kromě těch holubů) vypsal jenom věci,
které jsem ke komunikaci opravdu používal.

Teď dodám plusy a minusy ke konkrétním komunikačním platformám:

1) E-mailové konference:

- nepohodlné na používání
- člověk má pocit, že je rok 1995
- e-maily pravidělně padají do jiných složek než mají
+ je to spolehlivé (+- spamfiltr)
+ časem ověřené
+ jde to dobře archivovat

2) Facebookové skupiny:

- uzavřený systém - bez účtu to nepustí dovnitř
- někteří lidé ho z principu odmítají používat
- nespolehlivé - na hlavní stránce se obsah skupiny zobrazuje "náhodně",
člověk musí do skupiny vlézt, aby viděl všechno
- i tam je však řazení náhodné
- pro přihlášení tam musíte projít přes hlavní stránku, kde jsou
rozptylující věci
+ dost lidí už tam účet má
+ snadno jde sdílet obsah z jiných stránek (např. zahraničních skupin,
"oficiální stránky")
+ je možné tam mít zároveň interní skupinu i "oficiální" stránku pro
veřejnost

3) Slack / Discord:

- snadno se zahltí - stačí aby se dva lidé zakecali v nějaké veřejné
místnosti
- uzavřený systém - bez účtu to nepustí dovnitř

- omezená historie, v podstatě je nemožné/těžké najít něco zpětně
(i když má člověk zaplacenenou historii - musí se totiž prostudovat kontext)
- řeč se totiž vede postupně a ne podle jednotlivých témat

+ pohodlné používání / vypadá to hezky

+ integrace s různými nástroji a roboty

+ dobře použitelné na když se něco řeší teď hned

A co bych doporučil já? Asi nějaké moderní fórum typu Discourse, NodeBB nebo
Flarum. Vypadá to hezky, funguje to dobře na mobilech a zároveň to má
osvědčenou strukturu podle témat a je možné dohledávat zpátky.

Jako příklad (který používám) uvedu https://forum.cabbageaudio.com/ - což je
support fórum jednoho audio frameworku. Pokud si chcete na této stránce
vyzkoušet hledání doporučuju nějaká audio klíčová slova (MIDI, synth,
keyboard, JUCE, VST) nebo mou přezdívku (Severak).

Jinak které z těch fór bych použil? Funkčně (a vizuálně) jsou (pokud vím)
výše jmenovaná fóra víceméně totožná. Asi spíš záleží, co půjde snadno
nainstalovat na server OSM.cz.

--
Severák

---------- Původní e-mail ----------