Mikkel Kirkgaard Nielsen skrev:
Strækningen er, efter min bedste overbevisning, en del af europavejen
E 20

Vejdirektoratets side tyder på noget andet:

> Vejen bliver en hovedlandevej, og den vil fremover sikre en bedre
> fremkommelighed for den tunge trafik fra E20
(Se http://www.vejdirektoratet.dk/dokumentniveau.asp?page=document&objno=223699)

Som jeg læser det, er det altså ikke en del af E20.

Under menupunktet "EU støtter sø-motorvej mellem Esbjerg og den belgiske havn Zeebrügge" kan man læse:

> Byggeriet af den bedre vejforbindelse til Esbjerg Havn er en del et
> fælles projekt mellem Zeebrügge Havn, det belgiske
> transportministerium, Sea-Ro terminal NV, Esbjerg Havn og
> Vejdirektoratet.

Der er altså tale om en rute til Zeebrügge, ikke til Harwich.

- Jørgen