søndag den 12. august 2018 09.06.17 CEST skrev Troels Arvin:
> Hej,

> Tak, det ser ud til, at "dophin" ville være det helt korrekte til de
> konstruktioner, som her drøftes. Imidlertid er det tilsyneladende ikke et
> officielt tag, på trods af, at det benyttes en del: https://
> taginfo.openstreetmap.org/tags/man_made=dolphin
>
> Når det benyttes næsten ni tusinde andre steder, tænker jeg, at det er OK
> at anvende, eller?

Der er i princippet ikke nogen "officielle" tags i OSM. I princippet kan hver
enkelt mapper opfinde og anvende præcist de tags han lyster (og derfor ses der
i mange tilfælde flere konkurrerende tags for de samme ting). I praksis har vi
dog alle en interesse i at tingene så vidt muligt spiller sammen og at ting
repræsenteres fornuftigt i de mest populære rendere, at vi kan få fornuftige
resultater ved søgninger i vores data og at de forskellige OSM baserede
routere har mulighed for at fungere fornuftigt.

Når man_made=dolphin er oppe på næsten 9000 anvendelser, så er det fordi det
trods alt er relativt populært og dermed absolut OK at bruge. Det må også være
på tide at få det ordentlig dokumenteret på wikien ;-)