On 06.10.2011, at 21:29, Kristjan K wrote:

> iIs aga selle name ja addr:housename vahel on ? addr:... on siis ilmselt
> aadressi väli. kuidas "name" tag otsingutes esile tuleb, kui üldse. või on
> see rohkem selline silt maja küljes siis?
> Name tagiga on mul pragu pandud enamus ja vähesed kastid addr:housename

 Tegelikult nüüd vaatan et
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dfarm juures kasutatakse
enamasti name= . Samas eesti adresseeringus
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Et:Key:addr olen pakkunud name:housename
seal välja, sest see on osa talu adresseeringust.

 Kui seda eestikeelset adresseeringulehte vaatad, siis seal on viited Eesti
ametlikule aadressandmebaasile. Selle kohaselt saad JSOM-is "File>Ava asukoht"
abil avada Saaremaa jaoks URL-i:
http://193.40.61.99/~jaakl/ads/aadressid.php?mk=74 ja seal on juba tagid
paigas. Kasutada tuleks seda nii, et kopeerid vastava node ümber. Need punktid
seal on talu katastrite järgi, katastri ala keskpunktis; õigem punkt oleks
taluhoovi keskel, majade vahel. Linnades on need tagid kopeeritud konkreetse
(peamise) hoone külge, maal ei pea tegelikult sama skeemi kasutama.

 Tegelikult see on arutelu teema, et kas name= või addr:housname - kumb talude
puhul oleks sisult mõistlikum. Renderdajaid ja aadressotsijaid ei pea niiväga
vaatama, kui seal ei tööta hästi siis tuleb tarkvara muuta vastavalt. Olulisem
on kuidas sisuliselt loogilisem tundub.

> Kuidas see node tegemine käib? punkt ja silt külge. Midagi sellist proovisin
> aga ilmselt midagi tegin valesti, sest selle peale hakkas josm teatama, et
> nii ei sobi.

Mis ta täpselt ütles? Punkt ja silt küljes peaks ok iseenesest olema, oleneb
võibolla mis silt seal on.

> Nende talukohtade nimede kohta olen Saaremaal mitmel pool kohanud, et ametlik
> nimi on midagi muud kui see kuidas külarahvas talu ise kutsub.

alt_name võiks sellisel puhul sobiv olla. Külarahva keelsed talunimed on
muidugi vahel ka pisut subjektiivsed/ajutised - isiku (perekonna)nime järgi
näiteks sageli. Aga eks see sõltu olukorrast - vahel kutsutakse mingit talu
veel 20a pärast selle kodaniku surma prominentse elaniku nime järgi.