Gisteren is mijn amaryllo gekomen, ben druk bezig om bevesting voor aan
fietsen e.d. te maken (die standaardbevestiging leek me niet zo nuttig,
ben nu met klitteband aan de gang) heb een klein stukje gelopen om te
testen, maar het weer was nou niet echt zo geweldig om ff een stuk te
fietsen, maar toch al wel enkele vragen:

-ik liep (in de regen) onder een boom en had gelijk geen signaal meer,
terwijl ik zo rond de 4/5 satelieten daarbuiten had, is dat normaal?
-je trackt (in het algemeen) op de fiets, maar hoe zit dat met
fietspaden die losliggen van de rijbaan (met name provinciale wegen).
-hoe nauwkeurig komt het? Je fiets in het algemeen uiterst rechts op een
weg, maar daardoor komt de track (en later dus ook de weg) niet
gecentreerd, ik neem aan dat mensen niet twee keer fietsen om de weg
precies goed te krijgen....
-hier in Twente heb je de Dinkel, riviertje dat nogal meandert en waar
je regelmatig met bruggen overheen gaat, maar er is geen pad oid naast
(en is verboden om in te gaan voor het grootste deel). Hoe kan je die op
de kaart krijgen?
-is het nuttig om 'domweg' gps tracks naar osm up te loaden, waar je
zelf niets verder mee doet. Ik kan me voorstellen dat dat vrij
verwarrend kan zijn, als hier fietsroutes komen te staan, maar de
hoofdwegen nog niet....
-twente specifiek: ik kan (over tijdje) aan mijn biologische tuinder
vragen of die een weekje met dat ding rond wil rijden (om de
groentepakketten te bezorgen op een 20 tal afhaalpunten in Twente, niet
op het land;-)), nuttig?

WIKI:
-is er een (wiki-)pagina met een overzicht van de lengte van de wegen
per gemeente en evt de status, of is dat makkelijk na te gaan?
-op
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Nl:The_Netherlands_roads_tagging
miste ik de gewone straten in woonwijken binnen de bebouwde kom, heb ik
toegevoegd (residential, ook link naar alle tags opgenomen.
-hoe zit het met de  localizatie (vertaling) van de Wiki pagina's. Als
ik op een Nederlandse pagina klik, ga ik meestal naar de engelse
pagina's toe. Als 'Nl:' in de link toegevoegd wordt en de pagina bestaat
(nog) niet in het Nederlands, gaat ie dan naar de Engelse pagina, of
'deze pagina bestaat nog niet'?

Bien genoeg voor nu.

Groets,

Jaap-Andre