Ik ben op de hoogte van de volgende pagina http://wiki.openstreetmap.
org/index.php/Editing_Standards_and_Conventions#Junctions, maar ik weet
niet hoe dit te bereiken in JOSM.

Het nieuwe trace van de A73 tussen Venlo en Reuver dat tot nu toe
opengesteld is in de zuidelijke richting. Naar het noorden is alleen
via de N271 bereikbaar.

Dit stuk is te zien op http://www.openstreetmap.org/edit.html?lat=51.
31613575720707&lon=6.147261964798894&zoom=11, maar een aantal detail
kloppen niet. Zo loopt de Maas over de weg heen.... De aansluiting van
de oude doorgaande weg op de snelweg bij Tegelen (waar het rode en
blauwe stukje naast elkaar liggen) is niet goed. Dat is niet te zien in
de online editor, maar in JOSM zit er een loze segment tussen het
noordelijke stukje A73, de oprit en het zuidelijkere stukje. In JOSM
zit wel een 'join point and segment' en 'merge ways', maar ik krijg
niet de goede structuren geselecteerd om voor elkaar te krijgen dat het
wel een weg is.

Bij de eerder genoemde zuiderbrug over de Maas heb ik extra nodes op
de segmenten aangebracht, maar hoe geef ik nu in JOSM de attributes
bridge=yes, layer=1?

In het algemeen, hoe knoop je wegen aan elkaar, vooral omdat ze steeds
in stukjes gemaakt worden?

Maurice.